Skocz do zawartości
TomaszRol

RENAULT ARES 610RX, problem po nagrzaniu oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TomaszRol    0

Witam,

 

mam problem z ciągnikiem, kiedy nagrzeje się olej. W tym ciągniku jest oprócz silnika jeden olej do wszystkiego i jedna pompa. Dlatego też jak się rozgrzeje olej to bardzo ciężko się skręca na wolnych obrotach i bardzo powoli podnosi lagi.

 

W sumie rok temu wymieniłem pompę olejową, bo się urwał wałek w niej.

 

A teraz to nie wiem co może być przyczyną tego że po nagrzaniu oleju tak wolno podnosi i ciężko się skręca.

Dodatkowo czasami na sekundę zapala się kontrolka czerwona od oleju i kontrolka STOP.

 

Macie Państwo jakiś pomysł lub spotkali się państwo z taką sytuacją.

Może trzeba wymienić olej czy filtry, lub może jakiś elektro-zawór jest zapchany. Tylko że jak jest olej zimny to wszystko jest ok.

 

Proszę o jakąś radę.

 

Pozdrawiam

Tomasz Wasilewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo123    3

Cześć a ten olej to był ogólnie kiedyś wymieniany?

A ile ciągnik ma zrobionych motogodzin na tym oleju?

Może to być wina oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    165

po pierwsze co za szajs kupiłeś bo niemam ze nie oryginalną pompę wziołes po drógie nie wymienia siępompy bezoleju i filtra o czym nie piszesz a po trzecie pompy z jakiegośpowodu padają i wymiana bez określenia przyczyny z reguły isę tak konczy trzeba było by zrobić pomary czy nie ma dziór i jak jest z wydajnoscią określić czy ukłąd jest szczelny i czy nic nie opiłkuje sam tego nie zrobisz ale pompa jest na bank do wymiany i mozna tak bez przerwy robiąc to samemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Grzanie się oleju i ukręcanie wałków pomp jest spowodowane zbytnim obciążeniem pompy, czyli zbyt wysoko ustawionymi zaworami redukcyjnymi, lub zatkanym obiegiem, pompa po chłopsku młóci olej a on się grzeje, bo coś blokuje jego przepływ, tym czymś moga być jw. zwory redukcyjne, filtry, zatkane przewody, niedomkniete rozdzielacze,regulatory przepływu...jest tego troche, proponuje na początek tak:w miejscu gdzie olej ma utrudniony obieg pojawia się ciepło i charakterystyczy syk i drżenie(jeżeli te miejsca sa pod wierzchem) jeżeli są w środku zaudowy lub nie wiesz co i jak zleć to komuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

zgadzam się z tą wypowiedxzią może nie do końca ale się zgadzam dlatego napisałem ze wymiana pompy bez określenia przyczyny jest po prostu głupia i jest to wywallanie pieniędzy w błoto ile by ona nie kosztowała

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszRol    0

Dzięki za podpowiedzi.

Wszystko było wymienione (oleje - specjalny do zachodni ciągników, filtry) Tylko pompa nie oryginalna, ale niby tylko bez oryginalnej nalepki a producent ten sam co produkuje oryginalna z nalepką.

 

A jak się reguluje te zawory redukcyjne?

 

Pozdrawiam Tomasz

Edytowano przez TomaszRol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

już ty lepiej sam paluszków do zaworu nie pchaj dla twojego bezpieczeństwa nie powiem ci gdzie on jest bo to nie musi być wcale jego wina najpierw trzeba pomiarówkę zrobić zanim sie zacznie czym kolwiek kręcić !!!zwłaszcza bez pojęcia i bez wpiętych zegarów!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgriSpec    0

Sprawdź maksymalne ciśnienie na wyjściach z tyłu ciągnika. Będziesz potrzebował manometru do około 300 bar (trzeba brać pod uwagę, że ciśnienie może być znacznie za wysokie + jakiś tam zapas)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×