mlody28

Rdza w zbiorniku paliwa

Polecane posty

mlody28    39

Wymieniłem kilka dni temu filtr paliwa w osadniku paliwa (C-360) ponieważ był strasznie zasyfiony i paliwo nie dochodziło.

Wszystko by było ok gdyby nie to że po dosłownie dwóch godzinach jazdy znów był cały zasyfiony rdzą...

 

Obecnie mam zdemontowany zbiornik i zastanawiam się co z tym zrobić? No i faktycznie w zbiorniku widać tę rdzę. Jakoś w internecie jest mało informacji na temat czyszczenia, a te które są dotyczą głównie motocykli... no ale coś tam poczytałem o kamieniach w baku, śrubach, fosolu i coca-coli.

 

Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

weź zobacz karcherem z dyszą rotacyjną ;) albo tak jak piszesz wrzuć coś do środka i trzepotaj


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

no tak tylko trzepotać motocyklowym zbiornikiem to se mozna gorzej z trzepotaniem takim wiekszym traktorowym - 70 litrowym ;) - troche to waży...

dodatkowo w środku są przecież przegrody i nie jest to takie proste wszystko..

 

niby jest ten odrdzewiacz - fosol, ale pisza ze to mogą byc po tym kłopoty, ze to zbyt żrące

 

na obecną chwile skłaniam się najbardziej ku tej coca-coli, ale nie wiem ile tego wlac i na jak dlugo i czy takie trzepanie wystarczy czy to musi postac kilka godzin?

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radian    0

W bizonie musieliśmy rozciąć kawałek zbiornika u góry, po czym wszystko myjką wymyte + dimer. Trzeba płukać i często zmieniać wodę - kamyczki, grysik czy nakrętki przyśpieszą pracę. Po wymyciu wysusz i przepłucz olejem napędowym, wylejesz olej przez jakąś białą szmatkę i zobaczysz czy syf pozostał. Powodzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

a nie myślałes o nowym zbiorniku...?

 

no myślałem, myślałem ale jest to ~300zł, a traktor jest mało używany i mam wątpliwości czy warto... wolałbym jednak tego troche podczyścić

 

Zbiornik już wyczyszczony, wykorzystałem do tego kilka garści nakrętek a efekt końcowy jest naprawdę zadowalający :) (może wrzuce foto później)

Wsypałem trochę nakretek a potem obracanie zbiornikiem wte i wewte. Pod zbiornik podłożyłem sobie styropian a potem przechylałem raz w jedną raz w drugą stronę tak żeby nakretki "jeździły" po środku i ścierały ten syf. Sama zabawa ze zbiornikiem nie zajęła mi tak dużo czasu gorzej potem z wypłukaniem syfu ze środka przez otworek od kranika. Zbiornik płukałem benzyną.

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    141

Kolejna metoda to: bierzemy kumpla, wypijamy po 2-3 piwa, tłuczemy butelki dolewany z litr ropy i machamy na zmianę zbiornikiem, efekt murowany. ;)


Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

ja tam do czyszczenia użyłem kulek po starych łożyskach i efekt jest dobry a czyściłem zbiorniki w mtz82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

I podkładka została w środku, takie moje pytanie niby skąd rdza w zbiorniku?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    39

Zostały nawet dwie. Zaklinowały się ale może je jeszcze spróbuje wyciagnac.

 

A skąd rdza? Zbiornik rzadko był zalewany do pełna (przeważnie jest w nim nie więcej jak 20-30l) a to podobno sprzyja skraplaniu się pary wodnej...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

buchacha skrapla się niewiele a to co tankujemy to niby czysty olej napędowy, leje wszystko przez lejek z sitkiem i bańki mam czyste bo czasami codziennie co 2 dni po w tych samych bańkach się woziło a po wylaniu 20stki na sitku pływa taki jakby plama wody a cały lejek w rosie, i to nie tylko moje obserwacje, na wiosnę gdy tankowałem przy temp poniżej zera po wylaniu 30stki ropy (stała kilka tygodni w szopie) na dnie szelepotała ruda bryłka lodu około 100-150ml wystarczy raz zatankować takiego paliwa z zardzewiałą wodą i korozja w baku murowana, znajomy załatwił tak kombajn i 2 ciągniki a nigdy wcześniej problemów z korozją w bakach nie miał problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Woda osiada na dnie i po jakimś czasie się jej nazbiera i stąd zardzewiałe zbiorniki, też mi zardzewiał w ładowarce gdzie nie było często tankowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

przez 32 lata nigdy nie dolewałeś nic do paliwa denaturatu lub nie wypaliłeś zbiornika do końca? to co się skrapla to jest nic jeśli wlewając bańkę 20l ropy na dnie zamarza bryłka lodu około 0,5l wody to coś jest nie tak z dostawcą paliwa a nie nasza wina że żadko tankujemy ja i mój znajomy tankujemy na tej samej stacji i mieliśmy te same problemy filtr paliwa zatkany po kilkudziesięciu mtg i syf w baku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Stoję przed małym dylematem w kwestii doboru haków sprzęgających. Chcę zamontować coś takiego do ciągnika o mocy 70KM. Nie wykonuje on nie wiadomo jak ciężkich prac ale jednak hak to wygoda o czym już się przekonałem nie raz. I teraz biję się z myślami, czy inwestować prawie 500zł za sztukę, za oryginał CBM'a, kat 2S, czy może pójść w coś tańszego i wziąć waryńskiego. Generalnie waryński chyba robi nie najgorsze te części ale nie wiem jak jest z hakami. Szukam opinii i ciężko cokolwiek znaleźć. CBM to wiadomo, marka sama w sobie. Ale różnica w cenie dość znaczna bo na 2 sztukach około 400zł. Bardzo bym Was prosił o pomoc w dokonaniu wyboru. Może są na forum osoby które mają haki waryńskiego już jakiś czas i z perspektywy tego czasu, są w stanie wydać jakąś opinię. O opinię CBM'a nie pytam bo wiadomo że to górna półka. 
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj