Skocz do zawartości
mlody28

Rdza w zbiorniku paliwa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mlody28    38

Wymieniłem kilka dni temu filtr paliwa w osadniku paliwa (C-360) ponieważ był strasznie zasyfiony i paliwo nie dochodziło.

Wszystko by było ok gdyby nie to że po dosłownie dwóch godzinach jazdy znów był cały zasyfiony rdzą...

 

Obecnie mam zdemontowany zbiornik i zastanawiam się co z tym zrobić? No i faktycznie w zbiorniku widać tę rdzę. Jakoś w internecie jest mało informacji na temat czyszczenia, a te które są dotyczą głównie motocykli... no ale coś tam poczytałem o kamieniach w baku, śrubach, fosolu i coca-coli.

 

Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

weź zobacz karcherem z dyszą rotacyjną ;) albo tak jak piszesz wrzuć coś do środka i trzepotaj


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    38

no tak tylko trzepotać motocyklowym zbiornikiem to se mozna gorzej z trzepotaniem takim wiekszym traktorowym - 70 litrowym ;) - troche to waży...

dodatkowo w środku są przecież przegrody i nie jest to takie proste wszystko..

 

niby jest ten odrdzewiacz - fosol, ale pisza ze to mogą byc po tym kłopoty, ze to zbyt żrące

 

na obecną chwile skłaniam się najbardziej ku tej coca-coli, ale nie wiem ile tego wlac i na jak dlugo i czy takie trzepanie wystarczy czy to musi postac kilka godzin?

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radian    0

W bizonie musieliśmy rozciąć kawałek zbiornika u góry, po czym wszystko myjką wymyte + dimer. Trzeba płukać i często zmieniać wodę - kamyczki, grysik czy nakrętki przyśpieszą pracę. Po wymyciu wysusz i przepłucz olejem napędowym, wylejesz olej przez jakąś białą szmatkę i zobaczysz czy syf pozostał. Powodzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    38

a nie myślałes o nowym zbiorniku...?

 

no myślałem, myślałem ale jest to ~300zł, a traktor jest mało używany i mam wątpliwości czy warto... wolałbym jednak tego troche podczyścić

 

Zbiornik już wyczyszczony, wykorzystałem do tego kilka garści nakrętek a efekt końcowy jest naprawdę zadowalający :) (może wrzuce foto później)

Wsypałem trochę nakretek a potem obracanie zbiornikiem wte i wewte. Pod zbiornik podłożyłem sobie styropian a potem przechylałem raz w jedną raz w drugą stronę tak żeby nakretki "jeździły" po środku i ścierały ten syf. Sama zabawa ze zbiornikiem nie zajęła mi tak dużo czasu gorzej potem z wypłukaniem syfu ze środka przez otworek od kranika. Zbiornik płukałem benzyną.

Edytowano przez mlody28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    130

Kolejna metoda to: bierzemy kumpla, wypijamy po 2-3 piwa, tłuczemy butelki dolewany z litr ropy i machamy na zmianę zbiornikiem, efekt murowany. ;)


Ursus C-330M każdemu go potrzeba :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

ja tam do czyszczenia użyłem kulek po starych łożyskach i efekt jest dobry a czyściłem zbiorniki w mtz82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

I podkładka została w środku, takie moje pytanie niby skąd rdza w zbiorniku?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody28    38

Zostały nawet dwie. Zaklinowały się ale może je jeszcze spróbuje wyciagnac.

 

A skąd rdza? Zbiornik rzadko był zalewany do pełna (przeważnie jest w nim nie więcej jak 20-30l) a to podobno sprzyja skraplaniu się pary wodnej...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

buchacha skrapla się niewiele a to co tankujemy to niby czysty olej napędowy, leje wszystko przez lejek z sitkiem i bańki mam czyste bo czasami codziennie co 2 dni po w tych samych bańkach się woziło a po wylaniu 20stki na sitku pływa taki jakby plama wody a cały lejek w rosie, i to nie tylko moje obserwacje, na wiosnę gdy tankowałem przy temp poniżej zera po wylaniu 30stki ropy (stała kilka tygodni w szopie) na dnie szelepotała ruda bryłka lodu około 100-150ml wystarczy raz zatankować takiego paliwa z zardzewiałą wodą i korozja w baku murowana, znajomy załatwił tak kombajn i 2 ciągniki a nigdy wcześniej problemów z korozją w bakach nie miał problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Woda osiada na dnie i po jakimś czasie się jej nazbiera i stąd zardzewiałe zbiorniki, też mi zardzewiał w ładowarce gdzie nie było często tankowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

przez 32 lata nigdy nie dolewałeś nic do paliwa denaturatu lub nie wypaliłeś zbiornika do końca? to co się skrapla to jest nic jeśli wlewając bańkę 20l ropy na dnie zamarza bryłka lodu około 0,5l wody to coś jest nie tak z dostawcą paliwa a nie nasza wina że żadko tankujemy ja i mój znajomy tankujemy na tej samej stacji i mieliśmy te same problemy filtr paliwa zatkany po kilkudziesięciu mtg i syf w baku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lajkzxc
      Witam. Czy zetor 7245 poradzi sobie z rozsiewaczem unia brzeg 1200.  800kg na spokojnie można rozsiewać.   Ale jeżeli zasypiemy pełną tonę?  O podrywanie przodu się nie boję ale czy tył ciągnika wytrzyma?
    • Przez Wojtek026
      Czy stosujecie ceramizery do oleju silnikowego w ciągnikach, jeżeli tak to w jakich, osobiście zalałem ceratec liqui molly do 1,9tdi i widzę samę zalety, w c330 mam zalany oil additiv z MOS2 z liqiu molly i są łatwiejsze starty lżej kręci, czy zalać ceratec do agrofarma?
    • Przez Sadownikx2
      Witam.
      Dlaczego nowe silniki z euro 3 lub 4 to totalne?
      Słyszałem,że jest w nich za wczesny kąt wtrysku celem mniejszego zadymienia.
      A jakie są objawy za wczesnego kąta wtrysku?
      Ostatnio kolega bronował Ursusem C380 Perkins 4.4 litra,ciągał je na jedynce bo na dwójce brak mocy z powodu niemożności osiągnięcia obrotów 1500 czyli włączanie turbiny.
      Te same brony ciągała sześćdziesiątka na 4 z efektem zadymy na całą wieś.
      Nowe C380 robią z silnikiem 2,9litra przecież to ma tyle siły co MF 255.
      Ogólnie te nowe silniki dużo palą mało robią i mocy nie mają to co to za normy euro skoro spali dwa razy więcej niż starszy silnik.
      Ktoś coś wie  jak odmulić te nowe silniki?
    • Przez lajkzxc
      Witam. Panowie jak to jest z pneumatyką w ładowarkach? Aby użyć jej do hamulców w przyczepie.   Chodzi mi o to żeby można nią było w miarę bezpiecznie prrzeciągnąć przyczepę np z nawozem na pole.   
    • Przez lukasx21
      Witam
      Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie temat dodatkowej działalności poza rolniczej, usługi koparko ładowarką, na razie jest to tylko w fazie pomysłu ale mam pytanie do osób które mają jakieś doświadczenie w tym temacie, jak jest z taką działalnością czy dużo jest formalności związanych z rozpoczęciem takiej działalności?, ile trzeba wyłożyć $$ żeby kupić jakiś sensowny sprzęt bo ceny są dosyć zróżnicowane, powiedzmy te 25-30 tys kupi się już jakiś starszy ale sprawny sprzęt czy wyjechanego trupa którego ciągle będzie trzeba naprawiać? i czy wogóle sama koparka jest opłacalna czy trzeba mieć szerszy zakres usług żeby coś z tego było?
      pozdrawiam
×