Qki

Władymirec T-25 z pakietem stylistycznym Fend'a :)

Polecane posty

Qki    0

Witam!!

 

Chciałem się Wam pochwalić efektem remontu jaki przeprowadziłem rok temu na moim Władymircu T-25. Ciągnik jest z 1995 r. wydaje się więc że nie dużo jednak był bardzo zaniedbany wizualnie, a elektrykę miał całą rozharataną i praktycznie nie było sensu jej łatać.

 

Wszystko zrobiłem sam, począwszy od dokładnego wymycia ze smarów, ziemi 15 letniej zalegającej wszędzie, przez położenie podkładu, przecieranie papierem, lakierowanie bazą i w trakcie również praca nad elektryką.

 

Elektrykę zaprojektowałem od podstaw. Wszystko jest wg. mojego schematu. Obecnie ciągnik ma oryginalną "stacyjkę" tj. tą skrzyneczkę, ale w środku nie ma nic oryginalnego. Zamontowałem 11 przekaźników, różnego rodzaju włączniki (w większości jednak oryginalne), lampki sygnalizacyjne oryginał. Elektryka cała jest oparta na 13 bezpiecznikach - nie jak w oryginale na trzech.. Całość zrobiona na solidnych, dużego przekroju kablach i 12V akumulatorze.

 

Co do mechaniki to na szczęście dużo zmieniać nie musiałem. Do regeneracji jednak musiała iść pompa wtryskowa - teraz chodzi jak zegarek, z tyłu musiałem siłownik podłączyć pod "zapasowe" wyjścia hydrauliki ponieważ sekcja pierwsza była zużyta - w przyszłości planuję zakup rozdzielacza 3 sekcyjnego i założenie TURa. Rozrusznik jest oczywiście z przekładnią planetarną - jak do tej pory pracuje super i bez zastrzeżeń. Przerobiłem filtr powietrza - lekko zmodyfikowana wkładka i sam wlot jest inny.

 

Muszę jeszcze nadmienić że ciągnik jest dopiero w 80-90% skończony, ciągle brak czasu żeby zrobić wnętrze, także z tego powodu nie ma jeszcze dokładnych fotek ponieważ nie jest to jeszcze projekt jaki mam w wyobraźni i jaki chciałbym pokazać, niemniej, już widać koniec..

 

Jeśli macie jakieś pytania, komentarze, pozytywne i negatywne w stylu PROFANACJA to zapraszam do pisania :).

 

Pozdrawiam!

 

Qki

 

GG: 8760080

 

s7309532.jpg

 

s7309523.jpg

 

s7309525.jpg

 

s7309527.jpg

 

s7309530.jpg

 

s7309534.jpg

 

s7309536.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Widziałem już go wcześniej na innym forum, podoba mi się nawet.

 

Mógł byś zrobić fotki, z kabiny i przerobionego tego filtra powietrza ? I wrzucić do galerii T-25 ? ;)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qki    0

Był na innym forum rok temu prosto po remnocie :). Niestety brak czasu niemożliwa dokończenie kabiny i pierdół które go jeszcze bolą.. :(

Postaram się zrobić foto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja powiem tyle - Kawał dobrej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qki    0

Szczerze powiem że miałem konto tutaj już dawno ale nie używałem. Wszedłem w swoje posty tematy galerie i niby nic nie dodawałem.. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie do czego służą te 2 płaskowniki z otworami przyspawane na rogu kabiny????

 

ciekawe co kolega wladimir miał tam fabrycznie przykręcane???

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Naprawdę ładny. Kłują tylko po oczach te dziury po starych lampach, trzeba było zaspawać. Ogólnie to nie lubię rusków tak wysoko ustawionych na zwolnicach ale w końcu zależy co komu potrzeba. Życzę powodzenia w dalszych pracach.


Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

Kolego a nie myślałeś o tym aby przerobić tylną szybę, chodzi mi o to że ja musiałem ściągnąć szybę bo nie miałem jak opryskiwacza rozłączać, sam myślałem aby założyć jakąś ramkę i zawiasy ale nie mam czasu tego robić, może kolega coś podpowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Bardzo dobra praca. Jest zrobiona estetycznie i fachowo, czego niestety brakuje niektórym konstruktorom na AF. Gratuluję zapału i pomysłu.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qki    0

Jest parę niedociągnięć ale przy nakładzie pracy całości na niektóre rzeczy się nie zważa :). Dzięki za miłe słowa!

 

Tylną szybę mam otwieraną, zrobioną na zawiasach - widać je u góry. Przy pracy z opryskiwaczem praktycznie ją "opieram" na nim bo musi być mocno otwarta. Wtedy jest dostęp do wszystkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Witam. Też go wcześniej widziałem i chyba opisywałeś, że masz problemy z obniżeniem go jak sie nie myle. Miałem to samo ze swoim. Do tej pory nic z tym nie zrobiłem może te roczniki nie mają takiej opcji? A mój to 96,na silniku ma 95. Za przeróbkę 5, nawet mu ładnie w tym kolorze :rolleyes:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

Najprawdopodobniej dorobił dobie na powietrze widać kompresor. Moim zdaniem pneumatyka do przyczepy jeśli się nie mylę to mam prośbę zrób jakieś dokładniejsze foto całej instalacji bo z chęciom bym sobie założył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

W tych rocznikach pneumatyka była montowana fabrycznie. Instalacja jest polska, gdzieś mam do niej schemacik nawet, jak znajde to moge wstawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Musi iśc obnizyć. Odkręcasz 8 śrub zwolnice odciagasz do siebie żeby z kołków się wysunęła i do góry z nią


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Już kiedyś mi o tym pisałeś pamiętam. Wiem jak to zrobić ale w tym przypadku zwolnica nie chce sie wogóle wysunąć na tyle żeby wyszła z kołków a co ciekawsze to była przywalona na uszczelkę i zaklejona. Próbowałem tylko z jednej strony może hamulec zaciska albo coś. Szukałem czegoś na ten temat w internecie i kolega też gdzieś pisał ze ma z tym problemy.

A kolega Qki to nie jest gdzieś z moich okolic czasem? Bo ktoś mi mówił że jeździ w pobliżu zielony Władek.

Edytowano przez akadaka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
belarust25    16

No muszę przyznać że mi się podoba. Szczególnie te światła z przodu wbudowane. Pomyśle kiedyś u siebie nad tymi światłami. Do oryginalnej blachy by się nie zmieściły te światła??

akadaka Hamulec ci trzyma i dlatego nie chcę wyjść B) Miałem podobnie u siebie ;)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TBhog    14

Aby zwolnica zeszła to jeszcze trzeba poluzować hamulce a konkretnie to ten drążek okrągły co idzie nad skrzynią, no i kabina spiera się na zwolnicach ... . Pozatym to powinny zejść bo nic innego ich nie trzyma. W wyjmowaniem lewej nie ma co przesadzać bo jak spadnie blokada różnicowego to potem trzeba się nakombinować, żeby włożyć z powrotem.

 

edit

Przepraszam wszystkich źle napisałem i chciałem się poprawiać. Pomyliłem podnoszenie/opuszczanie ruska które polega na przekręceniu tylko korpusu zwolnicy z odkręcaniem całej pochwy zwolnicy w której są hamulce. W tym przypadku nie trzeba rozkręcać żadnej z tych części o której pisałem.

 

@akadaka (niżej) masz rację, w tym przypadku taśma może trzymać.

Edytowano przez TBhog

Traktor :), Bóg, Honor, Ojczyzna, Górale, Linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akadaka    0

Tak, zastosowałem wszystkie zabiegi o których piszecie. Volvo nawet w jednym zerwałem gwint. Jest jeszcze możliwość że taśma hamulcowa się kosi i trzyma całość. Tylko dlaczego była uszczelka w miejscu, gdzie w starszych modelach jej nie ma.....? Na razie i tak sie nie dowiem bo nie ma na to czasu. Może w zimie coś dłubne przy tym. Ale byłem ciekawy co kolega Qki na to. Tak czy inaczej dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Powróce do pierwotnego tematu:

Naprawde fajna przeróbka, ale:

Gdzie jest wentylator kabiny?

Gdzie wycieraczki?

Rejestracja musi być po lewej stronie!!

 

Ale tak to spoko :rolleyes:

 

no i proszę o dokładne fotki pod maską....


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qki    0

Wentylator i wycieraczki są dla mnie zbędne dlatego zostały usunięte, tyle o ile to pierwsze jeszcze jakoś mam małe plany zrobić jakąś mini-klimę czy coś.. ale to tak dla rozrywki jak bym się bardzo nudził.

Rejestracja po lewej powinna być ale znowu tutaj nagiąłem przepisy dla estetyki - blacha na prawym błotniku tylnym jest wyprostowaną blacho-dachówką, lewy błotnik ma blachę prostą, dlatego też chciałem przykryć tą niedoskonałość tablicą ;). Jeżdżę i tak głównie po polach więc nie jest to jakieś mega istotne.

Obniżanie - walczyłem z tym z kumplem cały dzień i sobie dałem spokój. Zwolnica nie chciała się wysunąć, tak jak by sprężynowała.. wychodziła na centymetr jak ją podważaliśmy i się chowała po puszczeniu nacisku. Wkręcaliśmy śrubę która pomaga jej wysunąć się i też nic tylko gwint poszedł. O tym że mogą trzymać hamulce czy coś innego też - nie wiedziałem, może tu tkwił problem. Niemniej na dłuższą metę jednak w tym przypadku chyba lepiej mi jednak robić wyższym ciągnikiem, chociaż powiem szczerze że może i nauczył bym się i na tym dolnym ustawieniu, tak czy siak dobrze wiedzieć że na miedzy raczej nie ma opcji się zawiesić :).

Bańka od strony rozrusznika, ma też i inne elementy - jest to po prostu kompresor. Oryginał montowany w tych rocznikach, niemniej brakuje mi jednego elementu, czy nawet dwóch żeby całość działała.

Fotki pod maską zrobię, pamiętam tylko póki co co raz jakieś wyjazdy miałem.

Jeśli chodzi o miejsce zamieszkania to "najbidniejsza" Lubelszczyzna - powiat zamojski.

Edytowano przez Qki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj