filekpl

eko diesel

Polecane posty

tomek73    579

Ja kiedyś do samochodu wlałem pół na pół. Chodził dobrze. To wlałem sam olej roślinny. Dość dobrze chodził ale ciężej odpalał.Ten zapach to też na początku nie był zły, ale później strasznie mnie denerwował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przynajmniej wiecie, że jak zabraknie paliwa, a cpn zamknięty, to idziemy do marketu lub spożywczego po dużą butlę najtańszego roślinnego. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Odradzam tylko wlewanie oleju roślinnego do samochodów z pompowtryskiwaczami. Tam nawet Biodiesel jest niezalecany. Można uszkodzić pompowtryski i troszkę będzie kosztowała naprawa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

zależy czy silnik jest przystosowany do bio jeżeli tak to nie ma problemu trzeba by było dokładniej sie serwisu spytać, bo jak naprawiają to mieli by rozeznanie czy np. bio nie rozwala wtryskiwaczy czy pompy ;)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przy BIO mogą występować problemy z rozpuszczaniem tworzyw sztucznych zastosowanych w układach zasilania. Trwałość metali na nich nie ucierpi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

mam pytanie jakich tworzyw sztucznych przecież bio jest z dodatkiem oleju roślinnego można też na samym oleju roślinnym jak silnik jest rozgrzany wtedy jest zapach jakbyś piekł packi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Doczytałem też , że produktem rozpadu estrów jest kwas działający korozjo-twórczo na układ paliwowy. Placki nie mają nic z tym wspólnego :)

Cytat z jakiejś pracy, z netu.

Dotychczasowe doświadczenia ze stosowania biopaliw i ich mieszanin wskazują na

ich niszczący wpływ na niektóre tworzywa sztuczne, z których wykonywano uszczelnienia

układów paliwowych pojazdów i elementów układów ich dystrybucji, a takŜe na

rozpuszczanie starych powłok lakierniczych. Największą podatność na działanie estrów

RME wykazują: Ŝywice syntetyczne, polimetan, poliuretan, polistyren, wysokocząsteczkowy

polipropylen, polichlorek winylu (PVC-P) oraz kauczuk nitrylowy.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Dodatkowo w Biodieslu występują substancje zwane ogólnie sterolami roślinnymi (glikozydy steroli), które to mogą powodować zatykanie się filtrów paliwa i innych elementów układu zasilania silnika. Glikozydy steroli są uznawane za cząstki stałe oraz mają skłonność do zapoczątkowywania krystalizacji innych związków zawartych w Biodieslu, zwłaszcza w niskich temperaturach tworząc w paliwie tzw. chmurę cząstek stałych. W dużych zbiornikach gdzie jest przechowywane biopaliwo cząstki takie z czasem zaczynają się osadzać na dnie zbiornika. Ogólnie firmy produkujące biodiesla starają się ograniczyć zawartość tych cząstek w paliwie. Prawdopodobnie są też specjalne filtry do układów zasilania silnika oraz można kupić dodatki do biodiesla mające na celu rozpuszczenie tych steroli. To po krótce tyle na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo18    1

ja moge dodac swoja opinie ... :)

Od 2 lat w okresie od wiosny do jesieni jezdzimy na biopaliwie bo roznica na stacji orlenowskiej to ok 50gr i nie ma zadnych roznic fakt ze jak zimniej sie zrobi to slabo ma odpalac i na poczatku kopci ale jak silnik sie nagrzeje to tym samym podgrzewa zbiornik paliwa i te bio rozrzadza sie ( c-330, i 2x3-385) wiec nie moge powiedziec zlego zdania ... a i teraz ost wymienialismy filtry paliwa i powiem szczerze ze jeszcze mogly by pochodzic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Biodiesel który jest kierowany do sprzedaży na stacjach paliw jest prawdopodobnie dodatkowo oczyszczany tzn przepuszczany przez ziemię okrzemkową co redukuje do pewnego stopnia te aglomeraty i kryształy sterolowe. Poza tym domyślam się sugerując się ceną, że filtry paliwa do starszych ciągników nie są szczytem techniki filtracji ;) więc pewnie sobie dają świetnie radę z tym paliwem. Problem może powstać gdy takie paliwo zatankujemy np. do samochodu z pompowtryskiwaczami.

No i jeszcze kwestia zbiornika paliwa. Faktycznie w ciągnikach C-330 o C360 zbiorniki paliwa są nad silnikiem więc plaiwo jest ogrzewane w czasie pracy silnika, ale większość ciągników zbiorniki paliwa mają umieszczone w innych miejscach i tam zimą może być gorzej ;). T-25 ma zbiornik z przodu, jumz z tyłu pod kabiną, renault z prawej strony pod kabiną, tak samo zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0

Ja kiedyś w ramach eksperymentu zalałem zwykły olej roślinny do swojego T-25, ale nie odważyłem się zalać samego oleju roślinego. Zmieszałem z olejem napędowym pół na pół. Traktor chodził normalnie, odpalał też normalnie, jedyne co można było zauważyć to zapach pieczonych placków ziemniaczanych :). Na początku to nawet miły zapach się wydawał, ale po kilku godzinach orki to już miałem tego dosyć :). Eksperyment nie był długi i wykonałem go kilka lat temu. Traktor do dziś chodzi bez zarzutu, ale nigdy więcej nie lałem do niego oleju roślinnego. Na Biodieslu też nie jeździłem, ani świadomie na opale (kto wie co teraz sprzedają na tych stacjach paliw ;))

 

na opałówce tak zwanej oranżadzie jeździłem przez długi czas jak miałem dostep

z ciągnikiem się nic nie działo uważam że do ciągnika czerwonka jest lepsza niż z cpn-u zółta

w zimie wiadomo że nie chrzczona nie marznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

ja w tym roku kupowałem opał i mieszałem go pół na pół z biodislem i wychodziło super paliwo, mój 952,2 tylko gwizdał na nim :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj