rafal2511

DEUTZ FAHR DX 4.51-Przegrzewający się silnik

Polecane posty

rafal2511    6

WITAM.
Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych :( . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje ;[ dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem ;[ . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

PROSZE O PORADY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Sprawdź czy wentylator dobrze działa czy pasek się nie ślizga, sprawdź czy żeberka na głowicy i cylindrach są czyste. Nie wiem czy on ma jakieś chłodzenie oleju jeśli tak to tak samo sprawdź. Czy osłony na silniku są kompletne? Jednak mojm zdaniem może to byc wina tłoków i cylindrów poprostu były przytarte i się już będą przegrzewać. A tak wogóle to temat w złym miejscu umieściłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

może i nie w tym miejscu ale tu szybciej mogę otrzymać odpowiedz. pasek jest w napiety i wentylator działa tylko jak dla mnie to wydaje mi sie że trochę za wolno.a orientuje sie ktoś ile może kosztować tki remont silnika deutza? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Zamiast myśleć o remoncie to umyj dokładnie cylindry a zwłaszcza głowice myjką ciśnieniową (najlepiej z wirującą dyszą) oraz chłodnicę oleju. Miałem w swoim dx 3.70 podobny problem i mimo, że silnik "na oko" wydawał się czysty to mycie dało ogromną poprawę :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

silnik już umyty. w sobotę jeszcze brat siał ostatni kawałek i mówi że się dużo poprawiło i się tak już nie grzał i nawet szybko chodził gdyż miejscami nawet na M4 a pracował z agragatem uprawowo-siewnym 3 metry wraz podłączonym siewnikiem amazone d7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki82    31

Wymień olej silnika ,gdy zalałeś go Superolmen lub Delvakiem to będzie łapał temperatury . Używaj firmowego oleju.

 

Ale bzdury wypisujesz, na Delvacu MX chodzi połowa taboru ciężarowego w Polsce.

Silniki po 500KM, a Ty piszesz że to przez ten olej sie traktor grzeje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

 

Ale bzdury wypisujesz, na Delvacu MX chodzi połowa taboru ciężarowego w Polsce.

Silniki po 500KM, a Ty piszesz że to przez ten olej sie traktor grzeje :)

 

 

Ale nie silniki chłodzone powietrzem :o może jemu akurat nie przez olej sie grzeje, ale do tego typu silników najlepiej stosować olej 15w45 o wysokiej odpornośći na temperaturę


:) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Semen    1

chłodnice wody bądź jeśli masz chłodzonego powietrzem i chłodnice oleju spryskaj sodą kaustyczną.poczekać chwile a potem myjka. pollecam tą metodę ona umyje wszystko wyżre dokładnie każde zabrudzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1

Nie chcę się wymądrzać, ale wymiana oleju czy mycie nie pomoże na takie duże grzanie się się silnika. Prawdopodobnie padł taki przełącznik prędkości turbiny chłodzącej. Turbina chłodząca ma 3 prędkości i załączają się one automatycznie zależnie od temperatury otoczenia i obciążenia silnika. A dokładniej to działa to podobnie jak termostat, który po przekroczeniu pewnej temperatury silnika zwiększa jego chłodzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    8975

Witam, posiadam od niedawna Deutz DX 4.50 z turbiną i też mam problem ze wskaznikiem temperatury,czasem wskazuje normalnie do połowy zielonego pola na zegarze a czasem jest tak że rośnie prawie do białego i potem spada do zera.

Zauważyłem też że mam luz na ośce która mocuje przedni most, może ktoś już likwidował ten luz, bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szarlej    72

Sprawdź poziom oleju i jakie ma przedmuchy, bo jeśli rośnie prawie do białego, to już porządnie musi się grzać. W swoim miałem to samo, okazało się, że był luz na pasku napędzającym chłodnicę, ale to się w zasadzie na niewiele zdało, bo ciągnik musiał być przegrzewany i bez kapitalki się nie obyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

muszę odświeżyć temat.

Mianowicie jak wyjąć wtryskiwacze z głowic(głowice są zdjęte) i jakie powinny byś ustawione luzy zaworowe oraz z jakim momentem powinne być dokręcane głowice?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poniec    0

witam.

Posiadam silnik deutz chłodzony powietrzem, właśnie robię remont silnika, ale niestety nie wiemy jak sprawdzić czy chłodzenie działa poprawnie. Bo ten wentylator powinien przy rozgrzanym silniku chyba się mocniej kręcić?

ten termostat przy kolektorze wydechowym jakoś go załącza? może ma  jakąś poradę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Po to jest termostat by łączył wentylator. Tak działa. Termostat regulujesz czujnikiem zegarowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorpioon    0

problem z temp moze byc spowodowany tym ze termostat umieszczony w kolektorze wydechowym zapiekł sie a on steruje ilościa podawanego oleju na wentylator poprostu trzeba go wyjac rozebrac i oczyścić wyjać trzpień z żeberkami z kapilary i bedzie smigać mialem tak w dx 4.30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorpioon    0

powodem grzania sie bywa zapieczony termostat stetujacy wentylatorem umieszczony w kolektorze wydechowym można go wyjać rozkrecic oczyścić i ma chodzić tak miałem w dx 4.30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACE    0

Mam problem z wysoką tem. Oleju w moim dx6.30 Mianowicie na wolnych obrotach temperatura rośnie dosyć wysoko tz. 5mm. do białej skali na wskaźniku, nieważne czy traktor jedzie czy stoi. Gdy pracuje na wysokich obrotach temperatura jest ok. Połowa skali wskaźnika. Wyczyscilem chłodnice oleju, i chłodnice hydrauliki. Z moich obserwacji zauważyłam że wentylator  nie reaguje na wzrost tem. na wolnych obrotach. Bardzo prosiłbym o jakąś radę , co może być przyczyna. Szkoda mi maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszkodzenie termostatu


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACE    0

A czy istnieje możliwość sprawdzenia takiego termostatu w domowych warunkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak na wydechu masz je rozgrzewasz silnik i pirometrem sprawdzasz temp na wejściu i wyjściu


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACE    0

Rozebralem i przeczyszcze górne sprężyna wydawała się trochę przyrdzewiala , pytanie pomocnicze :) czy sprężarka powietrza w traktorze musi być ciągle załączona, u mnie tak nie jest (zdjęty pasek) pytam bo z turbiny powietrza idzie przewód olejowy do sprężarki A ze sprężarki do bloku.

15992406254803072657753849460297.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACE    0

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Czyli prawdopodobnie u mnie problemem był urzebrowany trzpień , którego nie mogłem wyjąć i przyrdzewiala górna sprężyna. Jeszcze nie rozgrzewałem silnika to nie wiem na 100%,

 

zastanawiam sie czy jeszcze gdzieś są jakieś dodatkowe termostaty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ACE    0

Niestety po wyczyszczeniu i złożeniu wentylator obraca się jeszcze wolniej niż przed czyszczeniem termostatu. Chociaż temperatura rośnie ponad połowę skali na zegarze.

Edytowano przez ACE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez Bonex157
      Cześć, 
      Zastanawia mnie czy silnik 3p od mf 255 bedzie pasował bez wiekszych przeróbek do MF tea 20. Ogólnie na 1 rzut oka nie widze różnicy. 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj