Skocz do zawartości
rafal2511

DEUTZ FAHR DX 4.51-Przegrzewający się silnik

Polecane posty

rafal2511    4

WITAM.
Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych :( . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje ;[ dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem ;[ . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

PROSZE O PORADY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Sprawdź czy wentylator dobrze działa czy pasek się nie ślizga, sprawdź czy żeberka na głowicy i cylindrach są czyste. Nie wiem czy on ma jakieś chłodzenie oleju jeśli tak to tak samo sprawdź. Czy osłony na silniku są kompletne? Jednak mojm zdaniem może to byc wina tłoków i cylindrów poprostu były przytarte i się już będą przegrzewać. A tak wogóle to temat w złym miejscu umieściłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    4

może i nie w tym miejscu ale tu szybciej mogę otrzymać odpowiedz. pasek jest w napiety i wentylator działa tylko jak dla mnie to wydaje mi sie że trochę za wolno.a orientuje sie ktoś ile może kosztować tki remont silnika deutza? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

volf    3

Zamiast myśleć o remoncie to umyj dokładnie cylindry a zwłaszcza głowice myjką ciśnieniową (najlepiej z wirującą dyszą) oraz chłodnicę oleju. Miałem w swoim dx 3.70 podobny problem i mimo, że silnik "na oko" wydawał się czysty to mycie dało ogromną poprawę :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    4

silnik już umyty. w sobotę jeszcze brat siał ostatni kawałek i mówi że się dużo poprawiło i się tak już nie grzał i nawet szybko chodził gdyż miejscami nawet na M4 a pracował z agragatem uprawowo-siewnym 3 metry wraz podłączonym siewnikiem amazone d7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki82    3

Wymień olej silnika ,gdy zalałeś go Superolmen lub Delvakiem to będzie łapał temperatury . Używaj firmowego oleju.

 

Ale bzdury wypisujesz, na Delvacu MX chodzi połowa taboru ciężarowego w Polsce.

Silniki po 500KM, a Ty piszesz że to przez ten olej sie traktor grzeje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

 

Ale bzdury wypisujesz, na Delvacu MX chodzi połowa taboru ciężarowego w Polsce.

Silniki po 500KM, a Ty piszesz że to przez ten olej sie traktor grzeje :)

 

 

Ale nie silniki chłodzone powietrzem :o może jemu akurat nie przez olej sie grzeje, ale do tego typu silników najlepiej stosować olej 15w45 o wysokiej odpornośći na temperaturę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Semen    1

chłodnice wody bądź jeśli masz chłodzonego powietrzem i chłodnice oleju spryskaj sodą kaustyczną.poczekać chwile a potem myjka. pollecam tą metodę ona umyje wszystko wyżre dokładnie każde zabrudzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    0

Nie chcę się wymądrzać, ale wymiana oleju czy mycie nie pomoże na takie duże grzanie się się silnika. Prawdopodobnie padł taki przełącznik prędkości turbiny chłodzącej. Turbina chłodząca ma 3 prędkości i załączają się one automatycznie zależnie od temperatury otoczenia i obciążenia silnika. A dokładniej to działa to podobnie jak termostat, który po przekroczeniu pewnej temperatury silnika zwiększa jego chłodzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    9

Witam, posiadam od niedawna Deutz DX 4.50 z turbiną i też mam problem ze wskaznikiem temperatury,czasem wskazuje normalnie do połowy zielonego pola na zegarze a czasem jest tak że rośnie prawie do białego i potem spada do zera.

Zauważyłem też że mam luz na ośce która mocuje przedni most, może ktoś już likwidował ten luz, bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szarlej    68

Sprawdź poziom oleju i jakie ma przedmuchy, bo jeśli rośnie prawie do białego, to już porządnie musi się grzać. W swoim miałem to samo, okazało się, że był luz na pasku napędzającym chłodnicę, ale to się w zasadzie na niewiele zdało, bo ciągnik musiał być przegrzewany i bez kapitalki się nie obyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

muszę odświeżyć temat.

Mianowicie jak wyjąć wtryskiwacze z głowic(głowice są zdjęte) i jakie powinny byś ustawione luzy zaworowe oraz z jakim momentem powinne być dokręcane głowice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poniec    0

witam.

Posiadam silnik deutz chłodzony powietrzem, właśnie robię remont silnika, ale niestety nie wiemy jak sprawdzić czy chłodzenie działa poprawnie. Bo ten wentylator powinien przy rozgrzanym silniku chyba się mocniej kręcić?

ten termostat przy kolektorze wydechowym jakoś go załącza? może ma  jakąś poradę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Po to jest termostat by łączył wentylator. Tak działa. Termostat regulujesz czujnikiem zegarowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorpioon    0

problem z temp moze byc spowodowany tym ze termostat umieszczony w kolektorze wydechowym zapiekł sie a on steruje ilościa podawanego oleju na wentylator poprostu trzeba go wyjac rozebrac i oczyścić wyjać trzpień z żeberkami z kapilary i bedzie smigać mialem tak w dx 4.30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skorpioon    0

powodem grzania sie bywa zapieczony termostat stetujacy wentylatorem umieszczony w kolektorze wydechowym można go wyjać rozkrecic oczyścić i ma chodzić tak miałem w dx 4.30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×