Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Kulik

Kąt wtrysku paliwa w Jumzie

Polecane posty

Kulik    2

Witam chciałbym w moim Jumzie wstawić kąt wtrysku bo kiedyś były zmieniane pompy wtryskowe i nie jestem pewien czy jest dobrze ustawione bo jakoś ma mało mocy <_< kiedyś miał dużo więcej,ustawianie tego chyba jest podobnie jak w Mtztach ale nie jestem pewien,proszę o dokładne wskazówki jak prawidłowo ten kąt ustawić

Edytowano przez Kulik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    41

A nie masz instrukcji eksploatacji jumza tam wszystko jest jak ustawić kont wtryskiwania paliwa B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tommy83    41

Nie wiem czy trzeba zmieniać kont wtrysku bo jak piszesz że były wymieniane pompy to kont wtrysku się nie zmienia przy jej wymianie. Żeby zmienić kont to trzeba, a zdjąć napęd obrotomierza, b wykręcić dwie śruby mocujące kołnierz wielowypustowy do piasty koła zębatego napędu pompy wtryskowej,c następnie kluczem za przednią nakrętkę wału pompy wtryskowej należy pokręcić w wymaganym kierunku podkładkę wielowypustową z wałkiem pompy.Aby zwiększyć kąt wtryskiwania paliwa należy pokręcić podkładkę w kierunku wskazówki zegara,dla zmniejszenia -w odwrotnym kierunku.Podkręcenie podkładki wielowypustowej o jeden otwór odpowiada zmianie kąta wyprzedzenia wtryskiwania o 3 stopnie obrotu wału korbowego- cytuje instrukcje ja sam w moim nie zmieniałem kontu choć zmieniałem pompę paliwową też był słaby sekcje były wywalone B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

A te ustawianie nie jest czasem tak jak w mtzcie ? bo też jest tylko że z prawej strony wkręcony kołek w obudowie sprzęgła i go się wkłada trzpieniem w ten sam otwór, obraca się wałem aż wpadnie w pierwszą dziure w kole zamachowym Odkręca się przewód z pierwszego wtryskiwacza następnie odkręca się pokrywkę przed pompą, i kręcąc pompą aż w pierwszej sekcji drgnie paliwo :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Chyba to ten sam patent. Powinno się raz na jakiś czas sprawdzić ustawienie kąta wtrysku tymbardziej po remoncie pompy wtryskowej. Instrukcja przewiduje to zdaje się raz na 1000 mth. Dokładnie wiesz jak to zrobic w mtz-cie tylko przypomne ci że czy silnikiem czy pompą zawsze kręci sie tylko w prawą strone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Przez jego całe życie(32lata)nikt nie ustawiał kąta wtrysku,a były zmieniane pompy,remonty silnika,kiedyś jak pamiętam to jak coś wyciągał to palił gumy na asfalcie a teraz to nie ma mowy :( jak coś ciągnie niezbyt ciężkiego pod nie dużą górkę to szybko mu brakuje mocy się dusi jak by miał za małą dawkę paliwa i nawet chmurki nie widać, ostatnio wymieniłem kącówki wtryskiwaczy i zabardzo to nic nie dało,a pompa jest orginalnie zapląbowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

To się nie dziw. Po to jest regulacja na pompie żeby regulować kąt vwtrysku. Zyżywaja się elementy, zęby rozrządu, po każdym remoncie pompy nawet po każdym wyciągnięciu powinno się to sprawdzić. To jedna z ważniejszych regulacji , przez zły kąt wtrysku można nawet uszkodzić silnik. Daj znać jak było ustawione a jak chodzi po zmianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Podczas próby ustawiania tego kąta się zdziwiłem bo było dobrze ustawione :blink: i tylko tyle że sobie się "pogrzebałem" przy tym :rolleyes: możę faktycznie pompa jest już zużyta,może by coś dało zwiększenie dawki tylko jak to uczynić ? albo najlepiej dać komuś na sprawdzenie i ewentualne ustawienie co nie :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×