yaboll

Wtryskiwacze od Poloneza 1.9Gld

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
POL1    28

 

Ps. Roki wstaw swój filmek zrobimy porównanie.

Edytowano przez POL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Właśnie jestem po montażu rozpylaczy BOSCH 299A. Silnik szybciej wchodzi na obroty, pracuje równiej i ciszej. Przy tych samych ustawieniach gazu silnik ma o 200 obr/min więcej niż poprzednio. Wcześniej maksymalne obroty wynosiły 2300 rpm, a teraz osiąga ponad 2600 rpm. Dymienie niezauważalnie się zmieniło, może trochę mniej dymi. Jest również bardziej miękka praca silnika, ma on również mniejsze drgania. Ale dopiero w polu się okaże jak zmieniła się moc (i czy w ogóle) oraz jakie będzie spalanie, bo głównie o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A może ktoś się tak bawił z rozpylaczami do C-360 ?Istnieje jakiś zamiennik Boscha ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Elektrotechnik to jednak znalazłeś 299A ?


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Witam. Właśnie jestem po montażu rozpylaczy BOSCH 299A. Silnik szybciej wchodzi na obroty, pracuje równiej i ciszej. Przy tych samych ustawieniach gazu silnik ma o 200 obr/min więcej niż poprzednio. Wcześniej maksymalne obroty wynosiły 2300 rpm, a teraz osiąga ponad 2600 rpm. Dymienie niezauważalnie się zmieniło, może trochę mniej dymi. Jest również bardziej miękka praca silnika, ma on również mniejsze drgania. Ale dopiero w polu się okaże jak zmieniła się moc (i czy w ogóle) oraz jakie będzie spalanie, bo głównie o to chodzi.

Nagraj krótki filmik dla porównania jak się wkręca, tak jak @POL1 nagrał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Także ja pozwolę sobie coś napisać. Ja również mam zamontowane takie końcówki BOSCH-a 299A. :) Rzeczywiście, silnik pracuje naprawdę równiej  :) Podoba mi się to bardzo, gdyż lubię jak "napęd" pracuje równo. A wiadomo, że pompa w 330/M nie zawsze potrafi utrzymać jednostajnośc pracy.
Choć początkowo przy odpalaniu zimnego silnika występowało jakieś małe prychanie. :blink: Montaz póżną jesienią, więc już zimno. Teraz jest już wszystko dobrze. Nie wiem czym to tłumaczyć. Odpala dobrze. B) U mnie także kręci się do wyższych obrotów. Kiedyś max. 2200, teraz ok.2500. Odświeżając wcześniej temat, zastanawiał mnie właśnie rodzaj końcówki. Ciekawe, czy ktoś próbował samo 299 ? Jeszcze zastanawia mnie, jakie rozpylacze posiada Escort 335? Teraz to tylko tak z ciekawości. Nie mgę nigdzie tego wyniuchać.

Elektrotechnik na jakie ciśnienie ustawiłeś wtryskiwacze ? Próbowałeś coś z początkiem tłoczenia pompy? Ja muszę wiosną pobawić się jeszcze z początkiem tloczenia. Gdyż, mimo że ciągnik pracuje równo, to praca na wyższych obrotach i wkręcanie się na obroty nie jest dla mnie do końca takie jak trzeba. :mellow: Faktycznie na równych obrotach nie dymi. Moc jednak nie wzrosła.
Już widzę, jak zaczyna się od nowa ta rewolucja. :D Ci u Boscha, pewnie zastanawiają się czemu tego tyle 'idzie"? :blink: Dzięki, pozdrawiam.

Edytowano przez Mariusz-C330M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Znalazłem, ale musiałem dać 95 zł za sztukę. Ustawiłem na 140 bar. A jak u Ciebie ze spalaniem? To samo czy jakaś zmiana? U mnie też jak się odpali zimnego to trochę nim telepie. Ale po chwili jest ok. Chociaż majster co mi ustawiał ciśnienie powiedział że na tym nie będzie chodził, bo ma inny kąt rozpylania niż oryginalne. Jakbym miał przyrząd do ustawiania ciśnienia, to bym poeksperymentował z wyższymi ciśnieniami wtrysku. A tak to nie opłaca mi się za każdym razem płacić 10 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również znalazłem. Będę płacił 85 zł za sztukę. Sam jestem ciekaw efektu. Jak tylko zamontuje i zrobię próbę to dam znać co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Jak miałem problem z pompa (liczyłem że to nie jej wina) to próbowałem z ciśnieniem 165 pracował identycznie . W spalaniu nie zauważyłem różnicy może i jakaś tam jest ale to by trzeba było się bawić ze pomiarami jakimiś wymyślnymi B) Ja za swoje zapłaciłem 30 + wysyłka :D A i od razu innym zdradzę że nie mam 299A a DNOSD 287 + które to były w polonezach również/innym czasie nie wiem. W każdym razie kupiłem je nie wiedząc że nie są to 299 ale po zamontowaniu wszystko pasowało. W necie szukając na niektórych stronach jest że w polonezach było 299 innym 287. Naprzykłąd w tym sklepie http://autowanda.pl/...sort=��

pierwsza pozycja to 299 do poloneza, 4 287 tez do polonez- co prawda tutaj to zamiennik ale to znaczenia nie ma

Edytowano przez ukasz

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kazałem ustawić wtryskiwacze na ok. 135-137. Ile jest dokładnie to szczerze mówiąc nie jestem pewien. Ustawiał je akurat jakis małolat, i nie wiadomo co sobie mógł myśleć. Choć robił to przy mnie, nie było możliwości podglądu zegara, :unsure: Wiosną może sprawdzę to z ciekawości.

Mi też specjalista mówił, że to bez sensu. Przy montażu było trochę zdziwienia i śmiechu z tego pomysłu.

Co do zwiększania jeszcze ciśnienia pow. 140 to lepiej tego raczej nie robić. W książce od układów wtrysku podaja, że czopikowe pracują zazwyczaj do ok,140. Zazwyczaj 110-140.

Co do zużycia paliwa, to zbyt mało jeszcze przejechalem, aby było miarodajne. Choć mały kawałek testowy na początku grudnia ciągnik zaorał. :huh: Nie widać nadmiernego przyrostu zużycia. Wszystko wyjdzie w pracy. Ale skoro lepiej się spala, to powinno być optymistycznie. :)

Może nie podziała negatywnie na tłoki ? Oby służyły dobrze. Grunt że przyjemniej pracuje.

 

Edit!

Ukasz przecież ja już to wcześniej wszystko wyjaśniłem !!! :) Ale krótko przypomnę. Wraz z debiutem Poloneza Caro w 1991r. do sprzedaży wszedł diesel Citroena. W tej odmianie stosowano właśnie końcówki 287+. Natomiast w połowie 1994r. zastosowano drugą odmianę tego diesla. W nim było właśnie DN OSD 299A. :) Zrozumieliście teraz o co chodzi.!!! :blink: Posiadały one nawet chyba te same obsady wtryskiwaczy. Dlatego pasują. 299 było w innych odmianach samochodów. Czyta chociaż ktoś co ja piszę?

Edytowano przez Mariusz-C330M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

co do ciśnienia na wtryskiwaczach.

Ostatnio daliśmy pompę do sprawdzenia i wtryskiwacze.

Gość się zdziwił bo wg niego pompa jak nowa a wtryski, hmm miały 170 ustawione i chodziło elegancko (profilaktyczne sprawdzenie po iluś latach pracy).

Jeżeli dobra pompa i wszystko jak trzeba to można zapodać większe ciśnienie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rokes    0

Ja jeżdżę na końcówkach Boscha rok i śmiało mogę je polecić. Silnik faktycznie pracuje dużo kulturalniej, szybciej wkręca się na obroty a co najważniejsze spala mniej paliwa. Fakt, faktem jeden z wtrysków był rozregulowany i moja 330 spalała makabryczne ilości paliwa, a do tego była słaba. Ja kupowałem na alledrogo po 50zł/szt. Dla zainteresowanych przesyłam nick sprzedającego od którego kupiłem końcówki: bucek747

Edytowano przez Rokes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam po przerwie. Z moich obserwacji wynika, że ciągnik dużo mniej spala przy lekkich pracach wymagających częstej zmiany prędkości obrotowej silnika, np. praca z ładowaczem. Przy jednostajnym obciążeniu nie zauważyłem różnicy w spalaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o Ursusie C 330?? Ja się nosiłem z zamiarem wymiany ale jakoś tak się stało że zostały oryginalne. W jakiej cenie idzie je zakupić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja płaciłem 100zł/szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

I jak tam wasze c330 na rozpylaczach Boscha?? Na ile ustawialiście ciśnienie?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

U mnie od jesieni 2012 przepracowały 800 mth i odkąd wstawiłem nic z nimi nie robiłem, po pracy silnika nie wygląda aby na dzień dzisiejszy trzeba było do nich zaglądać.

Co do ciśnienia to 14 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

ja mam 2 sztuki boscha do sprzedania jak by ktos chcial sobie do ciapajka zapodac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wiemy, że masz. Sam bym kupił jakby były fabrycznie zapakowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie od montażu jesienią 2012r. do dziś, przepracowały ponad 300 mth.  :)  Na razie działają. 

Okazało się, że początkowo zostały wyregulowane na ponad 145, a teraz po kontrolnym sprawdzeniu wtryskiwaczy ( tak z ciekawości) ustawiłem na 135. 

Odświeżając wcześniej temat, nie spodziewałem się, że aż takie zainteresowanie będzie . :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrc1005    53

Jeżeli się nie mylę to powinny być to oryginalne końcówki bosch 299a:

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1522141316130-0_434_250_171-O-koncowka-wtryskiwacza-konwencjonal.html

 

http://www.iparts.pl/czesc/koncowka-wtrysku,fso,polonez-iii-1992-09-2002-03,1-9-d-69km,775-3876-9939-102799-0-30-0434250171.html

 

Cena na intercarsie będzie dobra jeżeli jest to bosch ???


@Mariusz - jak ci się pracowało przez te 300mth, jak spalanie, siła, obroty. Lżej wchodził na obroty przy cięższych pracach???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

ja jak bylem w intercars rok temu to za boscha krzyknal mi cos ponad 100 pln , za denso kolo 90 pln , widze teraz cena sie zmienila , lub zobaczyl turyste w sklepie( nic u nich nie kupuje) i chcial zarobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj