Skocz do zawartości
Osalek

gorczyca

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Osalek    1

Witam. Mam pytanie w sprawie gorczycy . sąsiad posiał ja na wiosnę aby znawozić pole . nie znam się dokładnie na tym bo my zawsze wozimy obornik lub nawóz . Pytanie mam takie : ta gorczyca strasznie urosła i co teraz mam z nia mu zrobić skosić ? z talerzować czy co ? żeby to dało jakiś efekt?

piotrb14    187

talerzówką ładnie pójdzie :) albo poprostu orać ja orałem kiedyś gorczycę co była z 10 cm wyższa niż maska w c360 i poszło pięknie

Wiadomość z agroFakt.pl

Tandam    1

Spokojnie możesz talerzować a później zaorać. Ale skoro ta gorczyca była siana wiosną to do tej pory bardziej nadaje się do młócenia niż na przyoranie jako nawóz :D

damianus2222    98

gorczycę sie sieje jako nawóz najczęściej po talerzowanym polu tub w talerzówke możnaa. Szybko po zniwach, i zimą po 1 mrozach zaorać. Tylko nie czekać az zwiędnie i zrobi sie żółta i wyschnięta

sprzedam rozsiewacz amazone 800l 1600zł. Talerzówke famarol 1,8m siewnik poznaniak 2,7m tanio! pisać na priv

damian83    11

a ja nieradze talerzowac może sie zapychac najlepiej orać nastojaka :D

...zadużo kasy i wolnego czasu = porabane w głowie ROLNICTWO chroni mnie przed jednym i drugim...

Osalek    1

Jadę jutro orać . Ale byłem dziś tam po oglądać to , wiec powiem wam zarośla potężne ;D

david697    0

Talerzować albo orać od razu jak masz duży prześwit pod ramą. Nie radze kosić bo nie ma efektu. Gorczyce się orze lub talerzuję prze zakwitnięciem jak jest na paczkach wtedy jest najbardziej wartościowa. W tym roku po raz pierwszy zasiałem łubin na poplon bo słyszałem że zboża lepiej plonują niż po gorczycy o efektach dam znać w sierpniu.

wyrebski1    35

Dzisiaj pierwszy przymrozek "podciął" gorczycę a ktoś wcześniej napisał, że gorczycę się orze po pierwszym przymrozku-ma to jakieś znaczenie?

Indiana    7

Gorczyca zwiększa zawartość fosforu i potasu w glebie podobno.