nitek

sprzęgło MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Zawsze pod górę. Jak sobie ładnie wszystko podwiesiłem za zbiornik to się teraz okazuje, że zaraz będę go demontował. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy układ sprężyny na schemacie http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=388 oznaczonej numerem 15 odpowiedzialny jest za wspomaganie pedału sprzęgła? Próbowałem to zamontować u siebie to pedał nie odbija mi do góry. Mam trochę inne mocowanie gdyż to jest MTZ 552 pedałem zamontowanym na zbiorniku oleju hydraulicznego. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tak, to amortyzator dźwigni sprzęgła. W 80 i pobocznych dźwignia 13 montowana jest do obudowy skrzyni.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ta podpora 19 musi być tak zamontowana żeby sprężyna o której piszesz w górnym położeniu pedału sprzęgła podpierała go a przy wciskaniu w pewnym momencie ma zacząć wspomagać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Jak przejdzie przełamanie, że zacznie wspomagać to później pedał zostaje mi w podłodze bo trzyma go ta sprężyna. Chyba że sprzęgło powinno być tak ustawione aby docisk go lekko cofnął. Tak? 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak, musisz ustawić tak sprzęgło żeby docisk dał radę przepchnąć pedał sprzęgła przez martwy punkt.  Podporę też chyba można ustawiać tak żeby zmieniać położenie pedału w którym jest jak to określiłeś przełamanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli patrząc na zdrowy rozum, łożysko oporowe powinna naciskać na łapki tuż przed punktem przełamania aby po puszczeniu pedału zadziałała sytuacja odwrotna czyli łapki odepchną łożysko a sprężyna wspomagająca wypchnie pedał w górne położenie. 

 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro przystąpię do działania bo mam już złożony traktor po montażu reduktora żółw/zając oraz generalnym remoncie skrzyni. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Pewnie reduktor wcale nie tak trudno było zamontować? Z tym ustawianiem sprzęgła to ja już mam obcykane na pamięć. Sprężyna nie może być za mocno skręcona, bo nie będzie przerzucać, nie może się przerzucać w czasie brania sprzęgła, bo ciągnik będzie szarpał, tylko już po tym monencie. Nie może być za słabo napięta, bo będzie pedał opadać i łożysko zetrze, ale i też nie będzie wspomagania. Pewnie te 2 małe łozyska pod zbiornikiem hydrauliki były mocno luźne?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te łożyska były w stanie tragicznym. Chyba najbardziej wywalone ze wszystkich które wymieniłem podczas remontu. Sprzęgło już ustawiłem trochę pojeżdżę i przereguluję. Sprężynę wspomagającą wywaliłem bo mi się to nie podobało. Zamiast niej założyłem sobie sprężynę rozciągającą która trzyma pedał w górze. 


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Co sądzicie o tarczy sprzęgłowej z tłumikiem drgań na sprężynach zamiast gum? Stosował ktoś taką tarczę w mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    186

Mam pytanie o regulację po wymianie tarczy Nic nie regulowałem przed społowieniem - do tego odpuściłem łapki aby tarcza była trochę luźna by się łatwiej ustawiła na frezie podczas społawiania  i teraz mam taki problem że 2 łapki jak skręcę to są dość blisko łożyska ale trzecia łapka ma około centymetra i nie da się już bardziej jej skręcić  Czy coś tam mogło się stać podczas społawiania czy też wystarczy ustawić pozostałe łapki tak jak ta trzecia a następnie regulować skok jałowy na zewnątrz?

Edytowano przez maroon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Witam mam taki problem mam MTZ 892 z turem pracuje dość dużo i mam jeden problem zrywają mi się gumy na tarczy sprzęgłowej .Testowałem już różne tarcze zwykłe ,wzmocnione ,była też ceramiczna,tarcza wytrzymuje ok.roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon    186

U mnie też tarcze wytrzymują rok - dwa i trzeba wymieniać Życie tarczy przedłuża częsta regulacja sprzęgła ale więcej jak dwa lata i to jeszcze z turem nie wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Czyli standard ,mówił mi znajomy żeby poszukać starej tarczy od MTZ i dać obić bo stare tarcze miały mocniejsze sprężyny ale nie wiem czy to prawda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mytraktor    0

 

Na 892 i 952 ciągnika podczas instalacji konwencjonalnej Slave (tarcia) disk kosz sprzęgła musi mieć 9 dużych i 6 małych sprężyn, a po zainstalowaniu niewolnika (tarcie) dysk z metalowo-ceramicznych w koszu powinno być tylko 9 dużych sprężyn. W pierwszym przypadku, sprzęgło wysiłek pedał będzie więcej (off sprzęgło jest cięższy). Jeśli mylić z konwencjonalnej tarczy napędowej (bez metalu) umieścić kosz z 9 sprężyn - tarcza zużywa się szybko.

postscriptum Tłumaczone google, przepraszam, jeśli to nie jest jasne.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj