Soldier72

Jaki ciagnik z turem do prac komunalnych i nie tylko...

Polecane posty

Soldier72    0

Witam Was wszystkich, tych co odpiszą mi i poradzą witam szczególnie ciepło ,czytam od kilku dni posty tutaj i mam już mętlik, sam już nie wiem na co mnie stać i co powinno w tym ciągniku być... dla łatwiejszego opisu sytuacji mam około 200 tys (PROW), jestem właścicielem firmy sprzątajacej, więc w tym musi być ciagnik i trochę osprzętu: płóg odśnieżny i posypywarka piasku ( to około 10 tys netto ) ciągnik musi mieć przedni TUZ pod płóg i odpalać w zimie!!! do tego TUR bo musi szuflą ten śnieg w razie czego załadować i wywieżć...poza zimą zamiatarka i kosiarka bijakowa do poboczy ( około 20 tys netto )zostaje mi więc 160-170 tys netto na ciągnik z przednim TUZ i ładowaczem czołowym....czy można mieć to i to? no i tu się zaczyna problem bo chciałbym MF ( jednego już mam ) ale w tej cenie będzie ciężko...będę wdzięczny za każdy post i cenę ciągnika... mam też gospodarstwo więc nie ukrywam że już za swoja kase dokupię płóg obrotowy i zestaw uprawowo- siewny... bo skończyłem szkołę rolniczą i tak mnie ciągnie do uprawy...

Edytowano przez Soldier72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

Moja propozycja to zetor proxima plus 110 lub proxima power 110 +ładowacz zetorowski lub ewentualnie hydramet giżycko chociaż można zrobić myk że ładowacz zetora a osprzęt hydrametu;) tuz zuidberga lub coś polskiego za jakieś 6-7tyś netto i spokojnie byś się zmieśccił w cenie.a zetor trwały cżęści w umiarkowanej cenie a i wbrew pozorom nie pali tyle ile plotka głosi ja.a byle co do mf ceni się w tysiącach;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soldier72    0

Zetor jest jedną z marek o których myślę , ich zaletą jest na pewno spora ilość serwisów które jak zauważyłem dysponują ogromem części zamiennych, no i co dla mnie nie bez znaczenia podobno zetor ma homologocjęna kierowcę i pasażera...jedyne co mnie jakoś tak niepokoi to podobno mają słabe przednie mosty co w połączeniu z Turem i ciężkim śniegiem może się źle skończyć ...już raz mi koło w środku zimy od ciągnika odpadło...ale tak poza tym to ładne są...a ja jestem wzrokowcem...jak każdy facet...bardzo dziękuję za sugestię.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid0605    22

Witam. A może Valtra z serii N lub T podobno Valtry to bardzo dobre cięgniki do prac komunalnych, odpalają w zimą, sądzę że są lepsze od zetorów (nie mowie ze zetor jest zły) albo jakiś John Deere a powiedz to ma być ciągnik 4 czy 6 cylindrowy?

Możesz miec ładowacz czołowy i przedni TUZ :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soldier72    0

Nie wiem czy muszę mieć aż 6 cylindrów... teraz obrabiam całą strefę przemysłową MF 135 z silnikiem AD3.152 47 Km po rewitalizacji ( wygląda tak że nie ma tygodnia by Go ktoś nie chciał kupić ) z skrzynią MultiPower ( super sprawa jak na ciągnik co ma lat tyle co ja ) ma płóg hydrauliczny 2 metrowy i rozsiewacz KOS zawieszany , ten ciągnik odpala bez problemu w -35 , nie wiem czy 6 cylindrów , dla mnie dużo ważniejsze jest by operator miał dobre warunki pracy bo jak śnieg sypie to ciągnika się nie gasi...w MF mam centralkę z nagrzewnicą ale nie ma co ukrywac szczelnnej kabiny to on nie ma... poza tym myślę też o tym żeby ten ciągnik miał rewers hydrauliczny bo jak w tę zimę sam odśnieżałem hektarowy plac to od naduszania sprzęgła mi się odciski porobiły.. koszmar jakiś naduszac sprzęgło co minutę..no i mam tez takie pytanie , podobno można do ładowacza też zakładac płóg... ale na allegro nic nie znalazłem ... o Valtrze myślę serii A , bo tylko ta się zmieści.. chyba że wezmę polski ładowacz , są w 1/3 cenie fabrycznych...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soldier72    0

Witaj, gadałem z delarem Valtry z Paczkowa, facet mnie przekonuje że jak już to mam dołożyć kasy bo warto i kupić poziom wyżej serię N, ja myślałem o tym modelu srodkowym , 4 cylindrowym, A82, do odśnieżania i prac komunalnych moc nie jest aż tak ważna, wiec te 88 KM to i tak za dużo ale zdaje się w serii A nie ma rewersu elektrohydraulicznego...ja mam stabilną sytuację finansową więc nawet jak mi wyjdzie za ciagnik dać 10-15 tys więcej to dam bo ciągnik będzie u mnie pracował pewnie z 10 i więcej lat a do tego mam już dla niego robotę dobrze zapłaconą na budowach..

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soldier72    0

Najlepszy jest URSUS C-330

Cześć, ursusa c-330 tez mam i to wersję niebieską exportową z sterowaniem hydrauliką dźwigniami na błotniku...co prawda nie odpalałem go od 15 lat, stoi na kołkach w garażu i czeka nie mam pojecia na co... został po wuju jak i cała gospodarka...kiedyś go odpalę... moja siostra ma na nim zdjęcie zrobione w 1973 roku jak go wuja odberał po wielu latach wyczekiwania.... sentyment mam i dlatego nigdy go nie sprzedam...

 

Ja bym nie polecał pługu do odśnieżania na ładowacz bo podobno tur bardzo cierpi i sie krzywi <_<

Facet w Valtrze powiedział mi że ładowacze fabryczne Valtry podczas prac w pozycji dolnej opierają się o dodatkowe ramiona montowane tuż przy masce i problem z przeciążeniami znika, bo tez go o to zapytałem dlatego że przedni TUZ dla mnie ma zastosowanie tylko w zimie....choć faktem jest że jak już będzie to pewnie coś tam jeszcze wymyślę żeby go używać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

o plugu na tura nawet nie mysl bo polamiesz w trzy d*py :) madry polak po szkodzie ci to mowi:) popieram ziomala, zetory nie sa az takie zle i kupujac proxime power mialbys elektrohudrauliczny rewers, pamietaj ze na zime musisz miec wszystkie mozliwe ciezarki, spytaj o cene najmniejszego mfa z serii 5400 albo jd najmniejszego z rewersem jak wyzej. w tym ciagniku potrzebna bedzie masa takze tez na to zwroc uwage.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soldier72    0

Obawiam się że MF serii 5xxx to się zaczyna od 200 netto bez czegokolwiek...o ciężarkach pamietam bo juz teraz z tym małym są problemy na zakrętach zwłaszcza, myślałem tez przez chwilę o CASE ale czytam tu dużo opinii że są zbyt lekkie podobnie jak NH. Zetor głównie ze względu na serwis jest pierwszą marką o jakiej poważnie rozmyślam. W tym tygodniu jadę do dealera zobaczymy co mi złoży i za ile...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1313    0

Obawiam się że MF serii 5xxx to się zaczyna od 200 netto bez czegokolwiek...o ciężarkach pamietam bo juz teraz z tym małym są problemy na zakrętach zwłaszcza, myślałem tez przez chwilę o CASE ale czytam tu dużo opinii że są zbyt lekkie podobnie jak NH. Zetor głównie ze względu na serwis jest pierwszą marką o jakiej poważnie rozmyślam. W tym tygodniu jadę do dealera zobaczymy co mi złoży i za ile...

Ja bym ci zaproponował Farmtraca 690DT -88KM, silnik perkinsa(oszczędny i dobrze pali zimą pod warunkiem że nie zamarznie ci paliwo ;) ), skrzynia carraro 24/24 biegi, (40km/h) rewers. Ja za sam ciągnik dałem 129 900 zł brutto z obciążnikami i klią. Z tego co pamietam to tuz przedni kosztuje u nich około 7tyś brutto a ładowacz sam teraz szukam i ceny koształtują się około 20 tyś brutto. Moja propozycja taka pojedz na Bednary koło Poznania obejrzyj ciągniki które by cię interesowały i wtedy podejmij decyzję bo do wyboru jest sporo ciągników.:) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1traktors    9

Moim zdaniem za 40 tyś euro netto powinieneś wyrwać np mf 5425 dość dobrze wyposażonego z tuzem ale bez tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Soldier72    0

Ja bym ci zaproponował Farmtraca 690DT -88KM, silnik perkinsa(oszczędny i dobrze pali zimą pod warunkiem że nie zamarznie ci paliwo ;) ), skrzynia carraro 24/24 biegi, (40km/h) rewers. Ja za sam ciągnik dałem 129 900 zł brutto z obciążnikami i klią. Z tego co pamietam to tuz przedni kosztuje u nich około 7tyś brutto a ładowacz sam teraz szukam i ceny koształtują się około 20 tyś brutto. Moja propozycja taka pojedz na Bednary koło Poznania obejrzyj ciągniki które by cię interesowały i wtedy podejmij decyzję bo do wyboru jest sporo ciągników.:) .

Dzięki za wypowiedż, tak właśnie zamierzam zrobić.... coraz częście myślę o Zetor Proxima Power lub New Holland TD5030 , podobna cena i standard chyba także...,może uda się nimi pojeździć...

 

Moim zdaniem za 40 tyś euro netto powinieneś wyrwać np mf 5425 dość dobrze wyposażonego z tuzem ale bez tura.

Tak tylko że bez ładowacza nie mam się co pchać do odśnieżania bo mi po paru tygodniach placu zabraknie do składowania śniegu..

chcę wydać na ciągnik z osprzętem max 210 netto, więc na ciągnik mi zostaje 170 tys...w tych pieniądzach to mam wypasionego Zetora, Ursusa, i takie tam... niec gorzej ale także będzie NH czy DF...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez katopo
      Jaki nowy tani ciągnik polecacie w mocy około 35km?
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Gość murtek
      Przez Gość murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
    • Przez Krzyszt0f
      Witam planuje podnieś moc w moim massey ferguson 5445 dyna 4 i teraz pytanie co sądzicie o tym podnoszeniu mocy i czy jest to bezpieczne czy nie za bardzo?
      ciągnik ma niby 90km a chce podnieś tak do 110/115km 
      a i jaka firmę polecacie do podniesienia mocy? 
      -agrotronic
      v-tuning
      -Agroecopower
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj