Skocz do zawartości
Soldier72

Jaki ciagnik z turem do prac komunalnych i nie tylko...

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Soldier72    0

Witam Was wszystkich, tych co odpiszą mi i poradzą witam szczególnie ciepło ,czytam od kilku dni posty tutaj i mam już mętlik, sam już nie wiem na co mnie stać i co powinno w tym ciągniku być... dla łatwiejszego opisu sytuacji mam około 200 tys (PROW), jestem właścicielem firmy sprzątajacej, więc w tym musi być ciagnik i trochę osprzętu: płóg odśnieżny i posypywarka piasku ( to około 10 tys netto ) ciągnik musi mieć przedni TUZ pod płóg i odpalać w zimie!!! do tego TUR bo musi szuflą ten śnieg w razie czego załadować i wywieżć...poza zimą zamiatarka i kosiarka bijakowa do poboczy ( około 20 tys netto )zostaje mi więc 160-170 tys netto na ciągnik z przednim TUZ i ładowaczem czołowym....czy można mieć to i to? no i tu się zaczyna problem bo chciałbym MF ( jednego już mam ) ale w tej cenie będzie ciężko...będę wdzięczny za każdy post i cenę ciągnika... mam też gospodarstwo więc nie ukrywam że już za swoja kase dokupię płóg obrotowy i zestaw uprawowo- siewny... bo skończyłem szkołę rolniczą i tak mnie ciągnie do uprawy...

Edytowano przez Soldier72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ziomal89    0

Moja propozycja to zetor proxima plus 110 lub proxima power 110 +ładowacz zetorowski lub ewentualnie hydramet giżycko chociaż można zrobić myk że ładowacz zetora a osprzęt hydrametu;) tuz zuidberga lub coś polskiego za jakieś 6-7tyś netto i spokojnie byś się zmieśccił w cenie.a zetor trwały cżęści w umiarkowanej cenie a i wbrew pozorom nie pali tyle ile plotka głosi ja.a byle co do mf ceni się w tysiącach;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Soldier72    0

Zetor jest jedną z marek o których myślę , ich zaletą jest na pewno spora ilość serwisów które jak zauważyłem dysponują ogromem części zamiennych, no i co dla mnie nie bez znaczenia podobno zetor ma homologocjęna kierowcę i pasażera...jedyne co mnie jakoś tak niepokoi to podobno mają słabe przednie mosty co w połączeniu z Turem i ciężkim śniegiem może się źle skończyć ...już raz mi koło w środku zimy od ciągnika odpadło...ale tak poza tym to ładne są...a ja jestem wzrokowcem...jak każdy facet...bardzo dziękuję za sugestię.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


dawid0605    22

Witam. A może Valtra z serii N lub T podobno Valtry to bardzo dobre cięgniki do prac komunalnych, odpalają w zimą, sądzę że są lepsze od zetorów (nie mowie ze zetor jest zły) albo jakiś John Deere a powiedz to ma być ciągnik 4 czy 6 cylindrowy?

Możesz miec ładowacz czołowy i przedni TUZ :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Soldier72    0

Nie wiem czy muszę mieć aż 6 cylindrów... teraz obrabiam całą strefę przemysłową MF 135 z silnikiem AD3.152 47 Km po rewitalizacji ( wygląda tak że nie ma tygodnia by Go ktoś nie chciał kupić ) z skrzynią MultiPower ( super sprawa jak na ciągnik co ma lat tyle co ja ) ma płóg hydrauliczny 2 metrowy i rozsiewacz KOS zawieszany , ten ciągnik odpala bez problemu w -35 , nie wiem czy 6 cylindrów , dla mnie dużo ważniejsze jest by operator miał dobre warunki pracy bo jak śnieg sypie to ciągnika się nie gasi...w MF mam centralkę z nagrzewnicą ale nie ma co ukrywac szczelnnej kabiny to on nie ma... poza tym myślę też o tym żeby ten ciągnik miał rewers hydrauliczny bo jak w tę zimę sam odśnieżałem hektarowy plac to od naduszania sprzęgła mi się odciski porobiły.. koszmar jakiś naduszac sprzęgło co minutę..no i mam tez takie pytanie , podobno można do ładowacza też zakładac płóg... ale na allegro nic nie znalazłem ... o Valtrze myślę serii A , bo tylko ta się zmieści.. chyba że wezmę polski ładowacz , są w 1/3 cenie fabrycznych...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Soldier72    0

Witaj, gadałem z delarem Valtry z Paczkowa, facet mnie przekonuje że jak już to mam dołożyć kasy bo warto i kupić poziom wyżej serię N, ja myślałem o tym modelu srodkowym , 4 cylindrowym, A82, do odśnieżania i prac komunalnych moc nie jest aż tak ważna, wiec te 88 KM to i tak za dużo ale zdaje się w serii A nie ma rewersu elektrohydraulicznego...ja mam stabilną sytuację finansową więc nawet jak mi wyjdzie za ciagnik dać 10-15 tys więcej to dam bo ciągnik będzie u mnie pracował pewnie z 10 i więcej lat a do tego mam już dla niego robotę dobrze zapłaconą na budowach..

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Soldier72    0

Najlepszy jest URSUS C-330

Cześć, ursusa c-330 tez mam i to wersję niebieską exportową z sterowaniem hydrauliką dźwigniami na błotniku...co prawda nie odpalałem go od 15 lat, stoi na kołkach w garażu i czeka nie mam pojecia na co... został po wuju jak i cała gospodarka...kiedyś go odpalę... moja siostra ma na nim zdjęcie zrobione w 1973 roku jak go wuja odberał po wielu latach wyczekiwania.... sentyment mam i dlatego nigdy go nie sprzedam...

 

Ja bym nie polecał pługu do odśnieżania na ładowacz bo podobno tur bardzo cierpi i sie krzywi <_<

Facet w Valtrze powiedział mi że ładowacze fabryczne Valtry podczas prac w pozycji dolnej opierają się o dodatkowe ramiona montowane tuż przy masce i problem z przeciążeniami znika, bo tez go o to zapytałem dlatego że przedni TUZ dla mnie ma zastosowanie tylko w zimie....choć faktem jest że jak już będzie to pewnie coś tam jeszcze wymyślę żeby go używać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


slawny    6

o plugu na tura nawet nie mysl bo polamiesz w trzy d*py :) madry polak po szkodzie ci to mowi:) popieram ziomala, zetory nie sa az takie zle i kupujac proxime power mialbys elektrohudrauliczny rewers, pamietaj ze na zime musisz miec wszystkie mozliwe ciezarki, spytaj o cene najmniejszego mfa z serii 5400 albo jd najmniejszego z rewersem jak wyzej. w tym ciagniku potrzebna bedzie masa takze tez na to zwroc uwage.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Soldier72    0

Obawiam się że MF serii 5xxx to się zaczyna od 200 netto bez czegokolwiek...o ciężarkach pamietam bo juz teraz z tym małym są problemy na zakrętach zwłaszcza, myślałem tez przez chwilę o CASE ale czytam tu dużo opinii że są zbyt lekkie podobnie jak NH. Zetor głównie ze względu na serwis jest pierwszą marką o jakiej poważnie rozmyślam. W tym tygodniu jadę do dealera zobaczymy co mi złoży i za ile...

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michal1313    0

Obawiam się że MF serii 5xxx to się zaczyna od 200 netto bez czegokolwiek...o ciężarkach pamietam bo juz teraz z tym małym są problemy na zakrętach zwłaszcza, myślałem tez przez chwilę o CASE ale czytam tu dużo opinii że są zbyt lekkie podobnie jak NH. Zetor głównie ze względu na serwis jest pierwszą marką o jakiej poważnie rozmyślam. W tym tygodniu jadę do dealera zobaczymy co mi złoży i za ile...

Ja bym ci zaproponował Farmtraca 690DT -88KM, silnik perkinsa(oszczędny i dobrze pali zimą pod warunkiem że nie zamarznie ci paliwo ;) ), skrzynia carraro 24/24 biegi, (40km/h) rewers. Ja za sam ciągnik dałem 129 900 zł brutto z obciążnikami i klią. Z tego co pamietam to tuz przedni kosztuje u nich około 7tyś brutto a ładowacz sam teraz szukam i ceny koształtują się około 20 tyś brutto. Moja propozycja taka pojedz na Bednary koło Poznania obejrzyj ciągniki które by cię interesowały i wtedy podejmij decyzję bo do wyboru jest sporo ciągników.:) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Soldier72    0

Ja bym ci zaproponował Farmtraca 690DT -88KM, silnik perkinsa(oszczędny i dobrze pali zimą pod warunkiem że nie zamarznie ci paliwo ;) ), skrzynia carraro 24/24 biegi, (40km/h) rewers. Ja za sam ciągnik dałem 129 900 zł brutto z obciążnikami i klią. Z tego co pamietam to tuz przedni kosztuje u nich około 7tyś brutto a ładowacz sam teraz szukam i ceny koształtują się około 20 tyś brutto. Moja propozycja taka pojedz na Bednary koło Poznania obejrzyj ciągniki które by cię interesowały i wtedy podejmij decyzję bo do wyboru jest sporo ciągników.:) .

Dzięki za wypowiedż, tak właśnie zamierzam zrobić.... coraz częście myślę o Zetor Proxima Power lub New Holland TD5030 , podobna cena i standard chyba także...,może uda się nimi pojeździć...

 

Moim zdaniem za 40 tyś euro netto powinieneś wyrwać np mf 5425 dość dobrze wyposażonego z tuzem ale bez tura.

Tak tylko że bez ładowacza nie mam się co pchać do odśnieżania bo mi po paru tygodniach placu zabraknie do składowania śniegu..

chcę wydać na ciągnik z osprzętem max 210 netto, więc na ciągnik mi zostaje 170 tys...w tych pieniądzach to mam wypasionego Zetora, Ursusa, i takie tam... niec gorzej ale także będzie NH czy DF...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez happymisiek
      Witam. chciałbym kupić ciągnik ok 80 km koniecznie z turem.ciągnik ma głównie pracować przy turze.Rozważam Ursusa 5714 lub 5524 . Co o tym myślicie o tym wyborze słyszałem że są oszczędne i nie ma problemu z ewentualnymi naprawami.
    • Przez kat
      Witam!!! Po nowym roku mamy zamiar zmienić główny ciągnik w gospodarstwie (orka, agregat, talerzówka, transport). I tu moje pierwsze pytanie czy opłaca się kupować ciągnik kilku letni taki jak DF Agrotron 120, czy lepej kupić nowy (zetor, same)???
      Jeśli ktoś z was polecał by inną markę to takrze proszę o opinie
       
       
      Pozdro dla całego AF ;D
    • Przez Sunf
      Witam, szukam opinii na temat kupna ciagnika 6 cylindrowego nowego glownie do orki siewu( również zasprzegniecie na przednim tuzie maszyn doprawiajacych) i do transportu. Głownie biore pod uwage marki Nh Jd Zetor Case Valtra MF 140 km do 160 km. Licze na wiarygodne opinie oraz podpowiedzi dotyczace tych marek. 60ha
    • Przez pierniczek
      Witam,
       
      Chciałbym kupić ciągnik o mocy 80 KM, max 90KM. Niestety kwota jaką w chwili obecnej dysponuję to 40 - 50 tys. Za te pieniążki można znaleźć ciągnik o tej mocy, ale nie można też wybierać za bardzo.
       
      W związku z tym proszę was o pomoc w podjęciu decyzji jakiej maszyny szukać? Można za taką kwotę kupić MTZę, albo jakiś zagraniczny ciągnik np. MF - choć będzie dużo starszy.
       
      Zakupiony ciągnik będzie pracował głownie przy gnieceniu pryzmy z kukurydzy, transporcie, być może przy sianokiszonce po założeniu ładowacza czołowego.
       
      Pozdrawiam
    • Przez hodowcamlody
      Mam u siebie hodowlę zwierzęcą i zero upraw, dlatego nie zależy mi strasznie na udźwigu itd. Chciałbym żeby pracował w prasie (aktualnie mam mf 3050 i jest ok ale nowy to nowy no i mógłby być mniejszy i lżejszy przy 70km, daje sobie radę w 100% ) może jeszcze w rozrzutniku 3,5t (żadne obciążenie ale c-360 komfort ma słaby to czemu by się męczyć), dodatkowo przy kosiarce nawet gdyby to była czołowa , + jakieś wożenie bel itd, chcę kupić żeby mieć spokój na lata, zawsze używane ale ile można, parę razy to więcej się w garażu przesiedziało niż w ciągniku w pracy. Co do ciągnika to wymagam żeby posiadał 4WD, skrzynię 40km/h, kabinę dało się założyć przedni tuz i wom, kasą nie chcę szastać bo produkcja jest niewielka tak że mogło by zabraknąć $$ ale określonego budżetu nie mam, lepiej dopłacić i mieć lepsze. Jakieś propozycje?
×