zbyszekbrzuze

MTZ gubi ciśnienie oleju

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Witam!! Pojawił się bardzo poważny problem z naszym MTZ. Otóż zimny silnik odpala od podniesienia jednego tylko tłoka (nawet przy mrozie), ale strasznie ubywa z niego oleju (2 litry na dzień, a nawet więcej). Do tego po mocniejszym rozgrzaniu się potrafi całkowicie zgubić ciśnienie Dzieje się to jak się go spuści z obrotów. Wtedy trzeba go zgasić na jakieś 20 minut, koniecznie uzupełnić olej i można jechać dalej...

 

Do tego nie wiem czy to normalne, ale trzeba miarkę przywiązywać sznurkiem, bo ją wypycha i wtedy okropnie rzyga spod niej olejem. Miarke już nawet podgięliśmy, żeby była ciaśniejsza. Dodam, że u nas jest jakaś inna miarka, nie ta na tych oringach.

 

Odmę czyściłem więc to odpada.

 

Kiedyś lał się olej z kolanka wydechu.

 

Podejrzewam prowadnice zaworów, bo jak dobrze odpala, to zawory dobre i pierścienie sprężające też są całe.

 

Najgorsze jest to, że nie znam historii tego silnika przed nami.

 

Jak silnik ma leciutko (przyczepka, transport) to nawet się nie rozgrzewa i nie dzieje się nic z olejem ani ciśnieniem.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

mój mtz w ciężkiej robocie weźnie może z 1litr oleju na rok..

a co do twoich objawów to wygląda jakby silnik nie miał kompresji czyli ja szedł bym tą drogą (tuleje,tłoki pierścienie) a panewki na wale..? jeżeli olej poszedł do tłumika to pierścienie słabo zgarniają.. no i jak dmucha do oleju to też..


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Masz z tarte pierścienie na tłokach. jak kolega wyżej napisał brak kompresów + paliwo idzie do oleju .Kup zestaw naprawczy (tuleje + tłoki) i będzie dobrze. Przy okazji sprawdź czy nie trzeba zrobić wału i końcówek wtryskiwaczy. Wymień odrazu pompę olejową kosztuje 100zł z dostawą http://allegro.pl/pompa-oleju-mtz-belarus-i1765381666.html U nich dostaniesz wszystko do MTZ-ta taniej niż w Agromie i innych podobnych sklepach (zazwyczaj ale nie zawsze).

 

Po remoncie będzie będzie wszystko wpożądku.


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

mój mtz w ciężkiej robocie weźnie może z 1litr oleju na rok..

a co do twoich objawów to wygląda jakby silnik nie miał kompresji czyli ja szedł bym tą drogą (tuleje,tłoki pierścienie) a panewki na wale..? jeżeli olej poszedł do tłumika to pierścienie słabo zgarniają.. no i jak dmucha do oleju to też..

 

Jeśliby nie miał kompresji, to by mi tak ładnie nie odpalał. Tylko wiit i chodzi!

 

Może że pierścionki zgarniające sie starły. Paliwo do oleju nie idzie, tylko dymi na biało

 

[Poprzedni właściciel gadał, że była kiedyś padnięta uszczelka pod głowicą i została po tym pamiątka - zaolejony układ chłodzenia.]

 

Ciekawe, czy on nie był kiedyś przegrzany? (zanim go kupiliśmy)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ale najbardziej to mnie irytuje, że wydmuchuje olej. Może rurka od odmy została założona za cienka?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Odpowietrzenie nie powinno mieć winy. Na bank pierścienie zużyte (ewentualnie zapieczone) i kompresy idą na miskę. Rozebież silnik to będziesz widział co w nim siedzi.


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

dokładnie tak jeżeli są takie objawy jak u ciebie kolego to sie rozbiera cały silnik wymienia to co jest podejrzane dopasowóje wszystko i składa i musi chodzić.. a tak stojąc obok i nic nie widząc nic nie zdziałasz.. ja wiem że to tzreba czasu i sa koszta ale to sie robi raz na kilka lub kilkanaście lat ja sie zrobi porządnie..


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

No po prostu grubszy remoncik nic innego bo są przedmuchy do skrzyni korbowej. Z kąd to cxiśnienie sie bierze? Ze zgubionej kompresji Że zapala na strzałk to bardziej zasługa nienagannych wtryskiwaczy i pompy wtryskowej


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

@UrsusCzesio@ Naprawdę podziwiam cię! Ty to masz zawsze rację :rolleyes:

No faktycznie jak będzie troche czasu, to się zrobi i silnik.

 

Tak naprawdę, to najwięcej oleju znika z niego przez to, że wypycha miarkę i spod niej dosłownie się leje i wtedy spada ciśnienie. (jak ktoś nie umie jej zabezpieczyć) Bo normalnie to kończy sie na 1,5 - 2l na dzień

 

Zdradzę tajemnicę, że jak wyjęliśmy skrzynię do zrobienia (wszystkie łożyska, wałek sprzęgłowy, pompa hydrauliki i dostosowanie do napędu)to stał w częściach 1,5 roku :lol:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Ma sie juz niejaki bagaż doświadczeń z silnikami. Ale jedna istotna rzecz jeszcze. Ciśnienie gubi tylko przy braku oleju czy nawet jeżeli olej jest. Bo jeżeli gubi ciśnienie z braku oleju no to normalne smok nie ciągnie bo nie ma co i ciśnienie nie ma z kąd sie wziąć. Ale jeżeli po rozgrzaniu spada a olej jest no to panewki i wał trzeba zbadać.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

@UrsusCzesio co do sprawdzenia wału i panewek masz rację ale w jego przypadku może się dostawać paliwo do oleju i je rozrzedzać. Zużyte pierścienie powodują że kompresy i paliwo idzie do oleju i dodatkowo silnik zżera olej i na miarce tego nie widać ( spala więcej oleju niż przybywa paliwa). Najlepiej sprawdzić czy olej ma swoje właściwości. Wystarczy wziąć kilka kropel oleju na palec wskazujący i przetrzeć kciukiem. Jeśli na palcu zostanie błona z oleju to jest ok, jeśli nie to jest przepracowany lub rozrzedzony paliwem.


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Nie powiedział bym czy rozrzedza jeżeli przy słabej kompresji tak dobrze odpala to znaczy że układ zasilania jest w nienagannym stanie i dobrze rozpylone paliwo zdąży się spalić


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Po wielu godzinach myślenia doszedłem do wniosku, że ktoś mógł nie wsadzić przegródki do misy, przez co olej nadmiernie się rozbryzguje i wylatuje miarką.

 

Zrobiłem dla porównania test odmy na Władku(Dla informacji podam, że Władek ma silnik w dużo gorszym stanie), no i jak ją zatkałem, to zaczęło rzygać z miarki, a jak poruszyłem korek wlewu, to wyleciał.

 

Chyba zajrzę jeszcze raz do odmy, odkręcę ją i sprawdzę jak się wtedy zachowuje dół.

 

(na razie nic nie piszcie, poczekajcie na wynik...)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zatkana odma w pokrywce rozrządu. Ale i tak wcześniej powinno według mnie wywalić korek wlewu lub bagnet. Ewentyalnie zwichrowana miska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj