jasho

Stopki korbowodów głownych c-360 z innego bloku

Polecane posty

jasho    0

Witam forumowiczów mam takie Pytanie Robię remont silnika w moim c 360 i napotkałem problem a mianowicie musiałem zmienić blok niestety do bloku którego kupiłem nie było Stopek Korbowodów i tu rodzi się moje pytanie czy spasują mi ze starego bloku czy muszę robić symetrie ??? Z góry dziękuje za Odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie ma korbowodów głównych.

Powstają razem z blokiem silnika i od innego nie powinny pasować. Musisz dać blok do obróbki.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

osiowanie honowanie przestrzelenie - jak zwał tak zwał ale jest to niezbędne w takim przypadku.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

i co to da? nie rozumiem chyba do konca o co wam chodzi... jezeli mozecie to wytlumaczcie.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak dasz inne stopki do innego bloku to moga różnić się średnice na poszczególnych mocowaniach łożysk głównych, gniazda panewek mogą być lekko owalne, nie posiadać wspólnej osi. W zakładzie przykręcą kazdą stopke na swoje miejsce i dokładnie sprawdza czy wczystkie otwory sa dokładnie w osi i czy maja jednakową średnice, aby potem po zamocowaniu wału i panewek nie było niespodzianek ze na którejs ci coś przyłapie

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Każda stopka pasuje tylko do swojej podstawy.Razem były wytoczone,inna stopka może sie różnic minimalnie i nie

będzie już osiowości.Tak więc trzeba zrobić wycieczke do warsztatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Stóp głównych pod żadnym pozorem nie wolno zamieniać nawet między sobą, a co dopiero z innego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie ma dwóch takich samych części , nigdy nie da się wykonać dwóch elementów o takich samych wymiarach zawsze są setne czy tysięczne części {mm} różnicy z tąd tolerancje i pasowania, a taki element jak skomplikowany duży odlew wykonany metodą traconych modeli ma odchyłki nawet do kilku [mm] , oraz w każdym bloku otwór osiowy pod wał jest rozwiercany indywidualnie razem ze stopkami indywidualnie dopasowanymi do tego bloku panie @zbożowy, przy zmianie stopek musowo trzeba na nowo przeprowadzić osiowanie bloku, powinno sie w sumie zawsze ze szlifem wału... po chłopsku mówiac bo jak założysz lub pozamieniasz stopki to beda jaja nie otwory, i nie ma siły aby wał się lekko prawidłowo obracał

uprzedziliscie mie o minutki :rolleyes:

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witaj kolego @bobytempelton :D i wszystko w temacie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

tak ja to wiem tylko kolega pyta o stopy korbowodow. a co ma stopa korbowodu do stóp glównych? myslalem ze to sie dobiera w stosunku do korbowodu i do walu.

a przepraszam w temacie jest napisane ze chodzi o glowne. nie zauwazylem, ale w poscie pisze juz o korbowodach...

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W sumie to nie wiadomo o co @jasho tak naprawdę chodzi, bo założył temat i poszedł chyba sobie spać. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

stopy korbowodów głównych-wszystko jasne-mamy jakieś główne korbowody? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

w poscie napisal tylko stopy korbowodow...


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

ale pisał o bloku wiec nie ma mowy o stopkach korbowych


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

stopy korbowodów głównych-wszystko jasne-mamy jakieś główne korbowody? :lol:

Pierwszy korbowód jest główny,bo reszta musi go gonić. :lol:


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

przynajmniej wesoło się zrobiło :lol: osiowanie,honowanie to nudy.

jak nie zrobi jak mu radziliście to sam będzie korbowe gonił,i to chyba nie tylko stopy.

jak chodzi o stopy korbowodów-to ja bym wziął całe korbowody ze starego,po co je mieszać-przecież je się nawet samemu oznacza żeby później łamigłówki nie było-punktakiem czy numeratorem-w nowych silnikach nierzadko są już pooznaczane.główne prawie zawsze są poznaczone-nie wiem jak to w chińczykach wygląda-pewnie jakieś płotki porysowane :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Korbowody też nie mają stopy zamiennej, poza tym w jednym silniku korbowody muszą się zgadzać wagowo, różnica w wadze nie może przekraczać 10g. Dziwny temat.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasho    0

Dzięki koledzy za szybkie odpowiedzi chodzi mi o stopki główne źle napisałem No to Musze wysłać bloczek Do warsztatu Bo poskręcałem i wał nie chce się obracać tak jak koledzy pisali powstało jajo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Albo przesunięcie połowy otworu w stopie względem drógiej połowy w bloku. Tego można się było spodziewać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
Jedno i drugie można regenerować, a w korbowodach wazy się tez główki i stopy(zgodnie z technologią przewidzianą przez producenta). Nazwał jak nazwał i nie trudno wywnioskować o jakie stopy mu chodziło.

no ja wymieniałem np jeden korbowód i dawałem wszystkie 4 sztuki do warsztatu (w 3 starych wymiana główek) gdzie robili mi wał. Blok też poszedł do honowania przez wymianę pierwszej stopy.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Odnośnie honowania, to nie dotyczy tych stóp. Poprzez honowanie obrabia się tuleje cylindrów, w procesie którego to wizualnie uzyskują takie ukośne rysy, które to mają na celu lepsze utrzymywanie oleju na gładzi cylindra.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Aj @zorzyk co za głupoty ty piszesz... honowanie jest to wykańczająca bardzo dokładna obróbka otworów poprzez szlifowanie, wykonuje się je na szlifierkach specjalizowanych zwanych HONOWNICAMI!!!! wg. ciebie jeżeli honuje się po to aby lepiej się trzymał olej, to po co jest proces docierania???to po dotarciu już nie trzyma się olej??? osiowanie bloku można wykonać honowicą, lub też odpowiednim rowiertakiem (ogromnym i dokładnym).

 

następna głupota- co daje oddzielne ważenie stopki od reszty korbowodu czy jak tam napisałeś główki-nie da się zważyć samej główki-bo jak? :blink: waży się cały korbowód z rozwierconą wyosiowaną tulejka,śrubami i podkładkami

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Po prostu nie znasz się wystarczająco na mechanice, procesach obróbki i eksploatacji. Tak najprościej, to odpowiednia obróbka do odpowiednich miejsc. Stóp korbowodów nie honuje się w dokładnym rozumieniu tego procesu obróbki, co do smarowania nie zmieniam zdania. Jak trochę przewiniesz to co na linku, to zobaczysz odpowiedź, poczytać też możesz.

http://www.passwordjdm.pl/printview.php?t=9458&start=0&sid=4c94ec745cfd48850256a6fd534e4181

 

Cytat na netu o honowniu, wspomniano tez o smarowaniu

 

Jedną z najważniejszych operacji podczas regeneracji silnika jest obróbka gładzi cylindra. Konstrukcje nowoczesnych silników charakteryzują się wąskimi tolerancjami średnic cylindrów oraz małymi wartościami odchyłek błędów kształtu. Również wymagania co do jakości powierzchni cylindra są bardzo wysokie. Sprostanie wymaganiom producentów bez zastosowania nowoczesnej, automatycznej honownicy jest niezwykle trudne.

 

Zagładzenie wytoczonego wcześniej cylindra z naddatkiem 0.01÷0.02 (mm) jest niewystarczające. Warstwa wierzchnia cylindra powinna posiadać strukturę materiału rodzimego, wolną od mikropęknięć i zniekształceń struktury powstających zawsze po operacji wytaczania.

 

Aby uzyskać strukturę materiału rodzimego, wielkość usuniętego podczas honowania naddatku powinna wynosić od 0.07 (mm) do 0.1 (mm) na średnicy.

 

Zawarte w żeliwie płatki grafitu powinny pozostać po regeneracji cylindra "otwarte" i "niezniekształcone". Zjawiska "zasmarowania" powierzchni cylindra grafitem lub struktura "płaszczowa" cylindra są uznawane przez producentów pierścieni tłokowych jako dyskwalifikujące cylinder.

 

Honowany cylinder powinien posiadać równomierną strukturę krzyżową o określonym kącie przecięcia rys, zapewniającą odpowiednie warunki smarowania zarówno podczas pracy jak i podczas rozruchu zimnego silnika.

 

Aby spełnić wymagania co do jakości cylindra należy zapewnić podczas operacji honowania warunki "czystego" skrawania, bez nadmiernego docisku osełek do powierzchni cylindra.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj