xmatixxx

MTZ 82- Ustawienie zapłonu

Polecane posty

dawid3p    364

wracając do tematu ustawienia zapłonu jak mam czpień wbity w kole zamoachowym (oba zawory zamknięte na pierwszym tłoku(  i kręcę pompą wtryskową i jak przejdzie cały wtrysk na sekcji wtedy blokować kółko te od zapłonu czy jak drgnie minimalnie paliwo lekko cofnąć kluczem i wtedy zabezpieczać? silnik bardzo dobrze mi chodzi ale jakby tak jak ma ciezko na białawo przy kopci przedtem na czarno i to mocno,  tak sobie myślę jakby z 5 procent wtrysku przyjedzie za późno albo za wcześnie przeciez przejście całego pełnego wtrysku to jakieś ruch 15 stopni kluczem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. A lepiej ustawić tak jak się to robi np. w 60-ce. 

Włóż kołek w otwór, wywal rozrusznik, do jednej ze śrub po nim przykręć zrobiony z drutu wskaźnik,  na wieńcu zrób znak punktakiem i skieruj na niego wskaźnik, wywal kołek, wróć wał do tyłu potem kręć w przód i patrz jak drgnie paliwo. Gdy nie drgnie  w czasie gdy punkt na kole pokrywa się ze zrobionym wskaźnikiem  przestaw sprzęgło i znów próba.

 

Metoda o tyle lepsza że uwzględnia luzy na kołach zębatych. Warto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol1983    0
Dnia 21.10.2014 o 10:08, jahooo napisał:

Jeśli na poprzedniej pompie palił OK, a po założeniu tej mimo odpowietrzenia tylko kopci na biało, to znaczy, że problem jest z pompą. Biały dymek oznacza, że podawane jest paliwo, ale się nie spala.

Jeśli nie ruszałeś nic od strony rozrządu, tylko wyciągnąłeś jedną pompę i założyłeś drugą, to teoretycznie nic się nie zmieniło. Piszę teoretycznie, bo trafiałem już sprzęgiełka w pompie z wycięciem na klin obrócone o 180 stopni. Jeszcze nie udało mi się namierzyć, od czego taki typ. Podobno od DET-a. Z wyglądu jest identyczne jak w MTZ, ma tylko przestawiony klin na wałku pompy o 180 stopni.

Jak zakładałeś tą "nową" pompę to ustawiłeś kąt wtrysku i zapalał OK ? Starą pompę wymieniałeś , bo nie palił.

Możesz próbować ustawić ponownie kąt wtrysku albo czekać na powrót pompy z naprawy gwarancyjnej.

Wydaje mi sie ze d 50 ma taka pompe obrocona o 180 stopni

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Taką pompę ma JUMZ, D50/D60 ma identyczną pompę jak starsze D-240, tylko z ograniczonymi obrotami. W nowszych D-240 siedzą już inne sekcje w pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zapłon jest opóźniony to dymi na szaro?  A jak przyspieszony to? Jaki jest kolor spalin? 

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Po kolorze spalin nie stwierdzisz czy jest przyspieszony. Od właściwego aż do max przyspieszonego gdzie jeszcze silnik uda się uruchomić i będzie pracował to kolor spalin będzie taki sam. Główny objaw przyspieszonego zapłonu to twarda praca (metaliczne stuki) i problemy z uruchomieniem rozgrzanego silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha bo u mnie jak ustawiłem zapłon tak idealnie że tylko jak drgnie na pierwszej sekcji paliwo to ciągnik pierwszym razem bardzo źle odpala trzeba długo kręcić i wtedy leci szary dym jak raz odpali to potem od razu odpala i chodzi wg mnie miękko ale jak przestawilem zapłon w prawo o otwór talerzem w pompie to odpala od razu tylko jest delikatny jasno niebieski dym na wolnych obrotach i wtedy silnik ma taki ryk przy dodawaniu gazu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Może masz słabą pompę i wtryski że źle odpala na początku. Wino tak miał, pompa poszła do regeneracji, bo tylko szary dym ma początek i kilkanaście obrotów silnika żeby zapalił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ten ciągnik jest to ltz 55a z silnikiem d240 pompa UTN 4 w sierpniu i od samego początku problem z pierwszym paleniem , wtryski sprawdzałem i były idealne, założyłem zawór zwrotny bo myślałem że paliwo się cofa nic nie dało, gość od którego kupiłem ciągnik mówił że pompa była robiona w maju 2018 i nie wiem może mnie oszukał będę musiał ją sprawdzić ile wg was powinien spalać paliwa ten silnik mi wychodzi około 8l/mtg.  Dokładnie jest jak mówisz kilkanaście obrotów i szary dym i co było dokładnie winą? 

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

To jest silnik D-240 czy blok z tego silnika i głowica D-50 z miejscem na świece żarowe ? Bo w tym drugim przypadku objaw jest normalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Tzn po zablokowaniu koła zamachowego kołkiem w pozycji i ustawieniu kąta wtrysku w punkt robi ci takie chocki klocki ? Może masz dwa otwory w kole zamachowym ? Na PW i na GZP ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 kręciłem powoli w prawo i w pierwszy otwór wpadł kołek i wtedy ustawiałem i tak się właśnie dzieje aż dziwne, próbowałem pompką ręczna podpompować paliwo ale i tak samo trzeba było kręcić i pełno szarego dymu . Szkoda że filmu nie nagrałem a myślisz że pompa dobra czy sprawdzić u pompiarza ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Ja bym oddał pompę do sprawdzenia, bo na zimno może nie podawać właściwego ciśnienia - luzy na sekcjach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę musiał sprawdzić żeby mieć pewność , tam gdzie sprawdzałem wtryski to gość mówił że dawkę rozruchową mogę mieć źle ustawioną a wiesz coś o tym silniku ile to ma koni? W dowodzie mam wbite 50KW czyli wychodzi około 65KM a przecież te silniki miały 82KM 

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Zależy od typu pompy, one mają 82KM przy 2500 obrotów, ale wersje słabsze miały obroty max 1800 i wał bez przeciwwag. Obroty ograniczone właśnie ze względu na wał

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

tak, max 65KM, nominalnie 60KM bo to zastępstwo za silnik 55KM chłododzny powietrzem.

i wybij sobie z głowy tunning na 82KM bo skrzynia nie wytrzymuje, to skrzynia z małego władka i 60KM to skraj jej możliwości.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no co ty nie mam takiego zamiaru. Serio z t25 jest skrzynia?  Aż w szoku jestem. Ogólnie zadowolony jestem z tego ciągnika kupiłem go na zastępstwo c360 i wygoda nie porównywalna jak i moc a niby tylko parę tych koni więcej,  jak muszę wsiadać do 60 to myślę że to za karę nie wiem jak nim robiłem teraz bym nie wrócił do 60 mam nadzieję że w końcu ją sprzedam choć miałem zamiar kupić belarusa 820 ale straszne gnioty były i ten był w lepszym dużo stanie  może kiedyś zamienię 

Edytowano przez darekchmiel1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

jahooo napisał:

wybij sobie z głowy tunning na 82KM bo skrzynia nie wytrzymuje, to skrzynia z małego władka i 60KM to skraj jej możliwości.

Gdzie Ty to wyczytałeś? Bo jak patrzę w katalog to LTZ ma zupełnie inną skrzynię niż T25.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Na agrotrade patrzyłem. http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=780 tylko tam jest LTZ (T40)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Skrzynia z LTZ to pochodna skrzyni z władka. Wałki poprzecznie względem osi ciągnika. Może bardziej podchodzi pod JUMZ, ale na pewno jest delikatna i projektowana do mocy około 40KM jak było właśnie w pierwszych LTZ-40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

Kiedyś widziałem, że gość pożenił skrzynie z LTZ i silnik MTZ 82 i sobie chwalił. Co prawda traktor robił tylko w prasie, ale gość mega zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj