ursus1991

przeróbka c-355 na c-360 silnik

Polecane posty

ursus1991    10

Mam obecnie c-355, i chciałbym przerobic silnik na c-360, gdyż zawsze te 7KM więcej się przyda . Nie chcę zmieniać zwolnic, gdyz prędkość mi odpowiada, i nawet berdziej pasuje niż ta w c-360. Wiem ze c-355, i c-360 róznią się rozrządem. Co dokładnie muszę wymienić, żeby uzyskać tę dodatkową moc? No i jeszcze jedno czy u was c-360 wiecej pali niz c-355. Bo wydaje mi się że nie a nawet czesto mniej przy cięższych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Skąd wiesz że się różnią? Katalogowo mają te same wałki, filtr oleju bąk był w 55 do numeru 228249, i pompa wtryskowa do numeru 267196 silnika typ P24T8-3a , a pózniej była P24-49. I w sumie to tylko ona ma wpływ na moc. Inny wałek jeśli się nie myle był w 4011. Jesli coś pomyliłem poprawcie mnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jeżeli regenerowałeś kiedykolwiek pompę wtryskowa to masz z c360(starsze są po prostu nie dostępne), a inne pierdoły z różnic silnika nie mają wpływu na moc, a rozrząd jest ten sam czyli w każdym silniku dziadosko inaczej wykonany :blink:


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witaj kolego Seweryn, no mają ludzie problemy :lol: @ursus1991 zmień sobie filtr "bąk" jeśli jeszcze go masz na pp i już będziesz miał silnik od 60-tki :lol: :lol: bo nic innego tam nie znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Witam witam. Bąk buł w nie wielu 55 i pewnie nie wiele już takich jezdzi. Zamiast kombinować wystarczy raz w roku ustawienia silnika sprawdzić i chociaż raz na 20 lat remont zrobić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Musimy ludziom chyba zacząć rysować co trzeba robić co rok bo pisanie nie pomaga... :lol: , ale tak na serio to trzeba by wstawić takie zdjęcia po kolei jak co po co , bo większość nie czai, ale oj tam ja np. jestem tępakiem w innych sprawach i sie inni ze mnie śmieją :lol:


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baks17    0

Jak chcesz delikatnie zwiekszyć moc musisz wstawiać nowe tuleje teraz tuleje są chyba w klasach albo to sie inaczej nazywa od A-D jak sie nie myle. W zależności od litery zmienia sie srednica tuleji a za razem pojemnośc cylidra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekD    0

To sie niepopisałem Przepraszam za zamiesznie i za głupoty

Edytowano przez GrzesiekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Słabo mi się zrobiło jak przeczytałem dwa ostatnie posty. Literami oznaczone są grupu tulei i tłoków. W każdym szlifie są grupy A, B i C. Zrobione jest to po to żeby jaknajdokładniej dopasować tłok do tulei, bo wiadomo, że nie da się tak dokładnie obrobić tulei czy tłoka żeby wykonać wszystkie takie same. Różnice w średnicy liczone są w setnych częściach milimetra, co oczywiście nie ma wpływu na pojemność skokową, a tym samym moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ludzie co wy piszecie? Wymiar nominalny tłoka i tulei jest w czterech grupach A, B, C, D i nie są to żadne szlify bo różnica w średnicy międzu tymi grupami wynosi ledwo dwanaście setek 0,12. Dopiero puzniej jest wymiar naprawczy i tu średnica jest już wieksza o milimetr. Tak czy srak nie zrobi sie tym większej pojemnosci i większej mocy. Ponoć wkładaja tuleje zetora o średnicy tłoka 100 albo 102 już nie pamietam ale nigdy nie spodkałem sie z taką kombinacją. Jest już na forum temat o tym.

 

He he kolega mnie przegonił. Włoś staje na głowie od tych głupot.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Jeden głupiec czyni setki głupców-tak mówi stare angielskie przysłowie.

Nie daj boże takiego mechanika jak ci dwaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

takie cuda były dawno temu - sam rozkładając silnik od syrenki widziałem oznaczenie grup.

Jest grupa wymiarowa i wagowa o ile dobrze pamiętam. Muszę przyznać że mamy tutaj trochę bajkopisarzy ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

A propo mojego silnika, to mam fabrycznie normalny filtr oleju, a nie żaden bąk. Pompę miałem wymienioną, więc na pewno jest od c-360, a remont był robiony jakieś 2,5 roku temu. A po prostu wyczytałem na tej stronie http://www.ursus.agroport.pl/c355.html że ursus-355 ma 45km, a że ciągam nim prase to przydało by się te 7km więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    996

@wiesmag w innym temacie opisywał przeróbkę silnika, wkładał części od Zetora 7211 chyba, poszukaj jego postów może znajdziesz coś przydatnego dla siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To kolego masz już te 7 koni. Różnica JEŚLI BYŁA to w starej pompie. Sprawdz sobie według numeruw katalogowych jaki masz typ pompy wtryskowej i do którego ciągnika jest montowana.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ta różnica mocy jest tylko miedzy normami, starymi za komuny i nowszych PN EN czy DIN, a wg iso c360 ma ok 47km, w pompie z c355 były te same sekcje i te same dawki do 1800obr/min co w c360 wiec moc jest taka sama może prawie taka sama, regulator obrotów jest nieco inny , ale nie ma to wpływu na moc, ja też bawiłem sie w przeróbki typu cały silnik zetora 72xx do c360, czy poszczególne elementy silnika i moc jest naprawde odczuwalna i wszystkie pracują do dziś , ale to nie ta epoka, lepiej zmienić traktor


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Temat rzeka. Tu za bardzo nie można mówic o tym że 60-ka nawet po remoncie ma moc podaną w instrukcji. Różnica w wykonaniu poszczególnych ciągników ogromna, chodzi o tolerancje wymiarów. To samo z tolerancjami i jakością nowych części. Normalny totolotek.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

widzę że ktoś mnie czytał,miło że i pamięta-czuję się doceniony. :rolleyes:

bobytempelton-moc,czy tak odczuwalna-trochę tak-za to w zbiorniku zostawało,naprawdę mniej palił i dymu ubyło,każdy się dziwił że on w ogóle nie dymił pod obciążeniem.

MAT,seweryn-witam witam panowie.

ale rozpisywać się o mocy nie będę(o zwiększaniu)-zmieniłem hobby-3 lata jak ciągnik z napisem ursus sprzedałem,ten ostatni,i jakoś nie tęsknię(i to był powód zmiany hobby).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Witam witam. Pamiętam, dość zagorzała dyskusja była he he :rolleyes:


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez27    0

witam kolegów ja mam dupe od 60-tki a silnik mam 40 tak mi znajomy powiedział i na moc nie narzekam nie jedna 60 na wiosce pierdzi i czesto moja 60 jezdzi po lasach z drzewem zapinam do prasy john deer 456

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj