taz2005

problem z silnikiem zetor 16145

Polecane posty

taz2005    0

Witam. Posiadam zetora 16145 i mam problem z silnikiem. Ciśnienie na rozgrzanym silniku to zaledwie 2 atmosfery na 3/4 gazu i czy taki stan rzeczy na wpływa na nierówną prace silnika? Pytam bo pompa wtryskowa na centralne smarowanie i może jak jest za niskie ciśnienie to przerywa najzwyczajniej. Bo dziwne jest to ze jak jest zimny to chodzi jak marzenie:) Wspomnę jeszcze tylko, że pompa wtryskowa jest po regemeracji wtryski po sprawdzeniu. Proszę o pilną pomoc pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Odkręć pokrywę głowic i sprawdź czy na ciepłym silniku podaje olej na całą głowicę.

Czy i kiedy były wymieniany filtr oleju?

Olej jakiego typu był lany do silnika?

Czy takie ciśnienie od dawna się takie robiło czy w pewnym momencie?

Czy bierze olej? Były dolewki częste?

 

Możliwe że wystarczy wymienić olej, i pompę. Ale możliwe że ma już wyrobione panewki na korbowodach i wale co wymaga dużo pracy.

 

Ciśnienie oleju nic nie ma do nieregularnej pracy. Olej tylko smaruje wszelkie ruchome części. Jak go zabraknie to po prostu i pompa i silnik się zatrze.

 

Nieregularna praca to głowica idzie do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
taz2005    0

Jakieś 3 lata temu w ciągniku była założona głowica po kapitalnym remoncie ( zawory, prowadzenia nowe itd.) nowe tuleje, tłoki, pierścienie, oraz panewki na wale ale wał nie był szlifowany ponieważ 4 szlif to byłaby już przesada. Więc oleju nie bierze, a pompa jest po regeneracji. Myślałem jeszcze nad pompa olejowa tą w silniki ze ma za małą wydajność i faktycznie za słabo smaruje głowice. Ale z 2 strony skoro pompa wtryskowa tez ma za małe smarowanie to nie pracuje jak powinna? A olej co sezon jest wymieniany na nowy i specjalny do silników z turbina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Wyciąg pompę wtryskową o oddaj ją tam skąd wziołeś bo regeneracje ci źle zrobili.Olej nic nie ma do pracy silnika.

Jaszcze może być zaworek na pompie od przelewu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stan1    0

Witam. Posiadam zetora 16145 i mam problem z silnikiem. Ciśnienie na rozgrzanym silniku to zaledwie 2 atmosfery na 3/4 gazu i czy taki stan rzeczy na wpływa na nierówną prace silnika? Pytam bo pompa wtryskowa na centralne smarowanie i może jak jest za niskie ciśnienie to przerywa najzwyczajniej. Bo dziwne jest to ze jak jest zimny to chodzi jak marzenie:) Wspomnę jeszcze tylko, że pompa wtryskowa jest po regemeracji wtryski po sprawdzeniu. Proszę o pilną pomoc pozdrawiam

 

Moim zdaniem należy wyregulować luzy zaworowe,a przynajmniej od tej czynności ja bym zaczął, bo nic nie kosztuje. Jak to wykonać,podpowiem w razie potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj