Polecane posty

Marszewo    0

Problem polega na tym ,że silnik dymi dziwnym dymem z odmy,wymieniłem tuleje,tłoki i pierścienie na nowe,temp.płynu w normie, a z odmy wali biały śmierdzący dym.im większe obciążenie tym mocniej,oleju nie bierze, z komina nie dymi,jest mocny . Wydaje się jak by się palił przegrzany olej.Chcę mu założyć zegar temp. oleju w silniku ,bo się boję że go zatrę.Z góry dziękuję za podpowiedż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Uszczelka pod głowicą i głowica w pożądku? Płynu czy oleju ci ubywa?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać to Perkinsy tak mają u mnie w MF delikatnie również widać dymek z odmy ale to raczej wygląda jak para.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

U mnie też dymi. Wszyscy mi mówią że zajechany, że swoje zrobił i przytakuje im bo co mam tłumaczyć po raz kolejny. Te typy tak mają chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

no to jest perkins nie ursus ma te inne tuleje inne sprezanie inny moment obrotowy u mnie w nody widac jak poddymia ale to para moze i poddymia ale normalnie rakieta ;p nie musze go prosic aby ciagnol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marszewo    0

Dzięki za zainteresowanie moim problemem, widać muszę się z tym dymieniem pogodzić,i tak go użytkować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
angus    0

Marszewo masz trochę doświadczenia w obsłudze 6170? Mnie tez dymił to mechanik poradził zebym podłączył to do kolektora ssącego i już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    27

Jak nie bierze oleju, płynu chłodniczego temperatura silnika jest w normie i ma moc to też bym sie dymieniem z odmy nie przejmował. Tez mam od niedawna MF-a tylko ze model 3085 i na początku martwilem sie dymieniem z odmy ale po paru ładnych hektarach roboty wszystko w normie wiec ten dym ignoruje.

A i pomysl łączenia rurki z odmy z kolektorem ssacym chyba nie do konca trafiony :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Takie rozwiązanie stosuje się w osobówkach. Aby olej nie kapał na ziemię itd. Jeśli silnik jest w dobrym stanie można próbować. Chociaż nei wiem po co. No i jesli silni jest turbodoładowany podłączenie odmy musi być przed turbiną tam gdzie jest podciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ciągnik nie bierze oleju dobrze pracuje to czym się martwić niech wypowiedzą się użytkownicy MF serii 4200 tam jeszcze kilka lat temu były podobne silniki może u nich też z odmy wydobywa się dymek.....


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekxwz    0

Kolego mój mf 3125 taki sam silnik jak ty masz tylko ja mam z turbo też dymi odmą..... a olej w silniku od wymiany do wymiany nie weźmie grama. TE TYPY TAK MAJĄ... kolega kupił mf 6170 i też mu dymił odmą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marszewo    0

Znajomy mechanik podpowiedział, żeby wyjąć wtryskiwacze i zawieść do dobrego rzemieślnika,aby je porządnie sprawdził.On miał taki przypadek w jelonku i po naprawie wtrysków jak ręką odjął.Też tak zrobię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

U mnie w 3085 odma połączona do kolektora ssącego jest doprowadzona to korkiem od oleju tez dymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj