Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pablo21

Hydrauliczny problem z MF 3080

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pablo21    26

Drodzy koledzy wczoraj moj MF zaczał sie dziwnie zachowywac rano pojechałem uprawiac scierniska i jak konczyłem koło 13 to juz agregat troche wolniej niz zawsze podnosił a wieczorem musiałem zaorac 1,5 ha pola i po tym juz ledwo mogł podniesc pług niezaleznie czy na wolnych czy wysokich obrotach plug ledwo ledwo szedł w gore do tego wspomaganie ciezko działa a po właczeniu połbiegu nie dosc ze on sie nie włacza to zapala sie kontrolka od cisnienia w skrzyni wysokie obroty nic na to nie pomagaja. I włąsnie nie wiem co sie stało czy to wina filtra hydrauliki oleju czy moze czegos innego bo dodam ze dzis rano wszystko chodzi ok bo ciagnik jest zimny. Jesli ktos by cos wiedział w tej sprawie bede bardzo wdzieczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymień FILTR HYDRAULIKI i WKŁAD od wspomagania on znajduje się w metalowej puszce.

 

A kiedy wymieniałeś olej i na jaki ?? Bo jak się od kogoś pożyczałeś jakąś maszynę hydra... to mogła mieć olej zaje... syfem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Własnie od kupna oleju nie wymieniałem w nim i to był bład ale tylko 300 mth u mnie zrobił i nie miał oleju wogole z niczym mieszanego wogole wyjsc hydraulicznych nie uzywałem.

Tak własnie mysle zeby wymienic olej i filtr bo problem pojawił sie nagle wczesniej go nie było a nawet jego oznak nie było. A gdzie jest ten filtr od wspomagania bo ja patrze i patrze i nie moge go u siebie znalezc moze w 3080 nie ma?

 

A olej kupie chyba BP.

Edytowano przez pablo21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Patrząc od przodu znajduje się po lewej stronie przed filtrem głównym taka metalowa kopułka z wkładem siatkowym . Nie zapala się przypadkiem kontrolka od zapchanego filtra ?. Być może pompa już się kończy musisz to sprawdzić. Stan oleju jest ?

Edytowano przez masseyferguson6140

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

To tak filtra od wspomagania u mnie nie ma jest tylko filtr głowny hydrauliki bo az tak slepy nie jestem. A co do kontrolek wczoraj jedynie tak jak mówiłem na rozgrzanym oleju przy właczaniu połbiegu zapalała sie ta czerwona kontrolka która zapala sie przy nacisnieciu sprzegła na wyłaczonym silniku moze pomyliłem od czego ona jest ale od czegos od skrzyni na pewno zaraz posprawdzam sobie. A jak pompe hydrauliczna sprawdzic i tak chyba trzeba wymienic olej i filtr wiec nie ma co sie zastanawiac nad tym nie?

No stan oleju jest a nawet deko wiecej ponad stan.

Edytowano przez pablo21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Wystarczy poszukac. Nawet model masz ten sam. Minimum wysiłku i 15 sekund roboty. http://www.agrofoto.pl/forum/topic/39375-mf-3080-cisnienie-problem/page__p__723372__fromsearch__1#entry723372

 

Nowy olej i dobry filtr po zakupie tego ciągnika to podstawa. Jeżeli jeszcze tego nie wiesz to słabo śledzisz wątki związane z MF.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Ja bardzo dobrze wiem ze nowy olej i filtr to podstawa ale zycie to zycie i tak wyszło coz moj bład ale tak bywa.

Dzis jade po olej i filtr i zobaczymy czy to tego wina czy trzeba usterki dalej szukac ale olej i tak trzeba wymienic i tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego jak masz jakiegoś kumatego gościa zmierzcie cisnienie w hydraulice wykręcasz czujnik i w jego miejsce wkręcasz zegar ciś. powinno wynosić 17 bar. jak będzie trochę niższe niema dużego problemu i zacznij pracować podnośnikiem zobaczusz co się będzie dziać na zegarze , póżniej przełanczaj wszystkie funkcje wałek,blokada, żółw-zając jeśli ciśnienie spadnie i za moment powóci do wyjściowego pompa jest w porzędku szukaj dalej filtr ,olej ja swojego zalałem fushem pożądny olej ale troche koszyuje jak coś niewiesz pytaj.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

@mariuszsz1lez nie wprowadzaj człowieka w błąd. Jeszcze ktoś to przeczyta i zrobi tak jak piszesz. Tak nie można sprawdzić pompy. Z tym podnośnikiem i jego wpływem na obwód 17 bar to juz całkiem głupote walnąłeś. To nie ta sekcja pompy. Ogólnie to nic z tego co napisałeś nie jest prawdą. Przeczytaj temat, który podałem w linku. Tam jest wszystko opisane.

 

PS. Rozumiem że chcesz pomóc ale jak na razie więcej szkodzisz niż pomagasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sim0n    26

Myślę że wymiana filtrów i oleju za wiele nie pomoże, jak by filtry były zawalone mułem to na zimnym oleju prędzej by ci się kontrolka od filtra zaświeciła.

 

Miałem podobne objawy, tzn. na zimnym oleju cud malina a jak zaorałem 3ha olej złapał temperaturę to już pługu nie moglem podnosić.

U mnie pomogła wymiana pompy na nową (i od razu wymiana oleju, filtrów) polecam Rexroth bo teraz taka mam i jest lepsza niż np. Caproni którą do tego modelu tez można dostać (miałem taką wcześniejszej, niby tańsza o 400 zł ale po 3 miesiącach padła i na gwarancje poszła).

Wymiana pompy raczej jest prosta, jak czujesz się na siłach to w 4-6 godzin sobie poradzisz. Jak nie to wołaj mechanika.

 

PS. mala rada jak samemu wymieniasz pompę i przy ponownym zakładaniu pokrywy z pompa proponuje odkręcenie pokrywy z takim jednym zaworem po przeciwnej stronie ciągnika, będzie ci wtedy naprawdę dużo łatwiej zamocować taka rurkę co idzie w poprzek od pokrywy z pompa do pokrywy z zaworem (najpierw montujesz pokrywa z pompa bez rurki później pokrywa z przeciwnej strony z odkręconym zaworem, celujesz rurka i następnie zawór)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Zanim zabierze się do wymiany pompy najpierw wypadałoby zmierzyć ciśnienie. Tak w ciemno to trochę głupie rozwiązanie. Jak dokonać pomiarów już było pisane w podanym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panie rafik ciśnienie w pompie jast jedno dopiero póżniej jast dzielone i tak sprawdza sie pompe podłancza się zegar i pokazuje jak na dłoni jak nie wierzysz podłącz sobie zegar odpal ciągnik i pokaże ci ciśnienie. następnie włącz np. wałek wom i zobaczysz co się stanie na zegarze ciśnienie spadnie do krytycznej i powinno wrócić do pierwotnego chyba że nie masz już uszczelniaczy na wałku tak samo dzieje się przy zmianie żół- zając, załączanie przedniego mostu, nie pisze czegoś czego nie wiem albo nie robiłem a ostatnio miałem problem z moim mf i twoje informacie kolego okazeły się błędne, bo nie sztuka poczytać trochę i się chwalić tylko trochę praktyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Nie mam praktyki?? skoro tak twierdzisz to widocznie wiesz lepiej. Gdyby naprawa sprzętu była możliwa i skuteczna w 100 procentach bez odchodzenia od komputera to już byłbym milionerem. Jeszcze chyba nikt nie nauczył się stawiać 100% diagnozę bez oglądania maszyny. No ale możne ty będziesz pierwszy.

 

No ale dobrze wejdę z Toba w ta dyskusję. To zadam Ci takie ciekawe pytanie. Dlaczego ciśnienie na czujniku jest 17 bar a na wyjściu z pompy jest 170 bar?? Słyszałeś coś o tzw. "trójdziale" w tych MF-ach?? Wiesz jak dlaczego ciśnienie na końcu obwodu jest utrzymywane na poziome 17 bar?? Czy uważasz że pompa o stałym wydatku mogłaby utrzymywać tak stałą wartość w całym zakresie obrotów silnika??

Czy w takim wypadku pomiar ciśnienia po tak drastycznej korekcie jest miarodajny i mówi nam coś o stanie pompy??

 

Według Ciebie pompa mająca dwie sekcje najpierw łączy strumień oleju a następnie jeszcze raz jest on dzielony?? Nadal z całą stanowczości twierdze że mało wiesz o tych MF-ach. Tym bardziej nic nie wiesz o sposobie sprawdzenia głównego ciśnienia sekcji pompy, która zasila skrzynię i orbitrol.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Przepraszam ze kim jestem?? Podaj jedno zdanie gdzie coś sobie wymyśliłem skoro mnie o to oskarżasz. Czekam na konkrety. A ja niby co robię?? Czy nie napisałem tego co powinien zrobić??

 

Jak na razie to ty wymyślasz niestworzone historie i opowiadania. Ja przynajmniej jak czegoś nie jestem pewien to ni piszę. Ponoć to ty jesteś praktykiem. W takim razie odpowiedz na moje pytania. To sie nazywa hipokryzja co ty uprawiasz.

Edytowano przez rafik256

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    245

To może jednak niech RAFIK opisze procedurę sprawdzania układu bo śmiem twierdzić iż drugi Kolega troszeczkę musi jeszcze doczytać bądź precyzyjniej podawać wskazówki.

A wypadałoby ze strony http://mf.gustlik.2ap.pl/ pobrać część instrukcji HYDRAULIC gdzie są pokazane punkty pomiarowe obwodów tak niskiego jak i wysokiego ciśnienia a także na schemacie rozrysowany obieg oleju w nich. A ta instrukcja pozwoli obniżyć temperaturę na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
×