u3512

Temperatura płynu w zetorze 7745

Polecane posty

mds212    299

No to ze sie zagrzal to rozumiem ale czemu potem po odslonieciu jzu nie mogl sie zagrzac tylko utrzymywał 80-85 stopni myslalem ze prawidłowa temp to 95-100

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    207

Prawidłowa temperatura to właśnie te 80-90*C tak więc wszystko było tak jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    18

Witam

Mam takie dziwne objawy dotyczące wyrzucania płynu z chłodnicy z zetora 5211.

Gdy ciągnik pracuje w okresie letnim gdy panują wysokie temperatury, problemu nie ma. Pojawia się gdy zaczyna się jesień i w zimie. Następuje ubytek płynu chłodniczego zawsze na zimnym silniku, po ok godziny pracy ciągnikiem już nie widać aby płyn ubywał przez rurkę nadmiaru od korka w chłodnicy. Ubytek ten to w granicach od 0,5 do 1 litra, stan wtedy jest lekko poniżej płytek w chłodnicy. Gdy np doleję płynu aby stan był powyżej płytek, też go wywali prędzej czy później. Jeśli chodzi o temp. na zegarze to przy lekkich i ciężkich pracach oscyluje na 80 stopni i wskazówka ani drgnie. Gdy zgaszę silnik i odkręcę korek to z chłodnicy dochodzą dziwne odgłosy, coś w rodzaju bulgotania powietrza. Spalin nie czuć przy odkręconym korku w chłodnicy, ani nie widać żadnych pęcherzyków powietrza. 

jeśli chodzi o chłodnicę to zauważyłem,że od góry do połowy jest ciepła, gorąca, natomiast od połowy do spodu zimna i tak jest zawsze. Również ta rura gumowa, co łączy się z pompą wodną i na dolnym otworze z chłodnicą jest zimna. 

Wczoraj natomiast rano po odpaleniu ciągnika pojechałem w trasę, po przejechaniu ok 3 km patrzę na zegar od temp, a ona jest na 40 stopniach, jechałem dalej. Nagle w ciągu dosłownie 5 sekund zaczęła się wskazówka na zegarze podnosić, na 60, 70 i do 100 prawie, zatrzymałem się, zgasiłem silnik, otwieram korek z chłodnicy,a tu fontanna, wywaliło coś ok. 2 litry płynu, płyn jednak letni...i znów słychać takie dziwne bulgotanie w chłodnicy. Dolałem ubytek tego płynu, odpaliłem silnik, i patrzę na wskazówkę od temp, a ona po chwili zeszła na 80 stopni. Normalnie dziwne rzeczy, co to może być??

Jeśli chodzi o szukanie przyczyny, to kupiłem nowa pompę wodną oryginał zetorowską, i nowy termostat Wahler, zresztą ten stary tez był tej samej firmy, i dalej problem nie znikł. 

Ogrzewanie w kabinie działa, po odpaleniu ciągnika gdy silnik złapie 60 stopni to z chłodniczek już lecie ciepłe powietrze. 

 

Czy to może być zawalona chłodnica?? wiadomo nie jest pierwszej młodości, ciągnik jest z 89 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MarcinNH    63

jak 80 i 90 stopni to ok ? Jak tam jest na 100 Zielone pole do 115 chyba


www.youtube.com/user/MarcinAdamczyk12 Zapraszam na super filmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ist
      Sytuacja wygląda w sposob następujący... Przy rozsiewaniu wapna ciagnik zaczął cykać. Przyczyną jest uszczelka na pierwszym cylindrze. Cykanie jest dość głośne i z pod głowicy wydostaje się dym. Niestety uszczelkę będę miał dopiero w poniedziałek... Jak myślicie nie posypie się coś wiecej jak popracuje tak jeszcze jeden dzień? Chciałem jutro skończyć wapno i wymieszać na szybko z glebą.
    • Gość
      Przez Gość
      Zetor 5211 brak mocy z pługiem 2 skibowym ,słabszy od ursusa c 330 ,pompa i wtryski po regeneracji co może być.
       
    • Przez KlimekPL
      Witam, 
      Założyłem temat gdyż wzialem się za większy remont poczciwego zetorka 5211 a jego głównym mankamentem jest częste przegrzewanie się. Przegrzewa się mimo braku termostatu co dla mnie jest juz bardzo niepokojące. Pomagało dopiero uchylenie maski oraz włączenie gorącego nawiewu w traktorze, wtedy się nie przegrzewał (z operatorem było już gorzej)
      Powiedzcie, gdzie Można szukać przyczyny? Dodam, że jezdzilem na płynie K2 Kuler
    • Przez lexiflexi
      Witam mam problem z silnikiem w zetorze. Wyrzuca mi olej odma tzn kapie z odmy... Kapanie wzrasta wraz z obciążeniem silnika... w chłodnicy jest trochę piany, jeżdżę bez termostatu... dziś mierzyłem kompresję i jest po 30 bar na każdym garze... po wlaniu 50 ml ropy na każdy gar na garach 1 2 3 jest po 45 Bar A na 4 garze jest 41 barow... czy może być to uszczelka pod głowicą??? Dodam że ciągnik stał się słaby... stało się to w sianokosy i do tej pory nie mogę rozwiklac zagadki... na 3 biegu ciężko ma z kultywatorem 2.1m dymi z wydechu aż się nie mieści dym... Jak wiecie o co chodzi to podpowiedzcie
    • Przez piotrjako
      witam, posiadam zetora 6245 i mam z nim mały problem, brakuje mu mocy (wymieniłem tuleje, tłoki 4 pierścieniowe, wtryski posprawdzane) ciągnik pod obciążeniem od razu schodzi z obrotów puszczając bardzo delikatnego dymka, wyrywając karpiny potrafię go zadusić na 1 biegu. podejrzewam że ma zmniejszoną dawkę paliwa na pompie i teraz moje pytanie: Jak ustawić prawidłową dawkę paliwa i jaka ona powinna być??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj