u3512

Temperatura płynu w zetorze 7745

Polecane posty

mds212    2125

No to ze sie zagrzal to rozumiem ale czemu potem po odslonieciu jzu nie mogl sie zagrzac tylko utrzymywał 80-85 stopni myslalem ze prawidłowa temp to 95-100

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Prawidłowa temperatura to właśnie te 80-90*C tak więc wszystko było tak jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Witam

Mam takie dziwne objawy dotyczące wyrzucania płynu z chłodnicy z zetora 5211.

Gdy ciągnik pracuje w okresie letnim gdy panują wysokie temperatury, problemu nie ma. Pojawia się gdy zaczyna się jesień i w zimie. Następuje ubytek płynu chłodniczego zawsze na zimnym silniku, po ok godziny pracy ciągnikiem już nie widać aby płyn ubywał przez rurkę nadmiaru od korka w chłodnicy. Ubytek ten to w granicach od 0,5 do 1 litra, stan wtedy jest lekko poniżej płytek w chłodnicy. Gdy np doleję płynu aby stan był powyżej płytek, też go wywali prędzej czy później. Jeśli chodzi o temp. na zegarze to przy lekkich i ciężkich pracach oscyluje na 80 stopni i wskazówka ani drgnie. Gdy zgaszę silnik i odkręcę korek to z chłodnicy dochodzą dziwne odgłosy, coś w rodzaju bulgotania powietrza. Spalin nie czuć przy odkręconym korku w chłodnicy, ani nie widać żadnych pęcherzyków powietrza. 

jeśli chodzi o chłodnicę to zauważyłem,że od góry do połowy jest ciepła, gorąca, natomiast od połowy do spodu zimna i tak jest zawsze. Również ta rura gumowa, co łączy się z pompą wodną i na dolnym otworze z chłodnicą jest zimna. 

Wczoraj natomiast rano po odpaleniu ciągnika pojechałem w trasę, po przejechaniu ok 3 km patrzę na zegar od temp, a ona jest na 40 stopniach, jechałem dalej. Nagle w ciągu dosłownie 5 sekund zaczęła się wskazówka na zegarze podnosić, na 60, 70 i do 100 prawie, zatrzymałem się, zgasiłem silnik, otwieram korek z chłodnicy,a tu fontanna, wywaliło coś ok. 2 litry płynu, płyn jednak letni...i znów słychać takie dziwne bulgotanie w chłodnicy. Dolałem ubytek tego płynu, odpaliłem silnik, i patrzę na wskazówkę od temp, a ona po chwili zeszła na 80 stopni. Normalnie dziwne rzeczy, co to może być??

Jeśli chodzi o szukanie przyczyny, to kupiłem nowa pompę wodną oryginał zetorowską, i nowy termostat Wahler, zresztą ten stary tez był tej samej firmy, i dalej problem nie znikł. 

Ogrzewanie w kabinie działa, po odpaleniu ciągnika gdy silnik złapie 60 stopni to z chłodniczek już lecie ciepłe powietrze. 

 

Czy to może być zawalona chłodnica?? wiadomo nie jest pierwszej młodości, ciągnik jest z 89 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

jak 80 i 90 stopni to ok ? Jak tam jest na 100 Zielone pole do 115 chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj