Skocz do zawartości
SUZI

Cebula

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Michalmeer    366

w zeszłym roku kupione były nasiona u mnie 125 zł za kg polska odmiana .. w tym roku bede chciał zasiać cebule na głebokośći około 0,5 do max 1 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mundek84    0

w tym roku miałem posianą polską odmianę wenta(czerwona) cena na giełdzie 1,5-2 zł na rynku(zieleniaki) 3 zł, dla mnie słaba bo średniej wielkości , u nas małe zainteresowanie, słabe przechowanie, więcej nie posieje czerwonej cebuli.Mam pytanie odnośnie SHERPA I LEGERGOLD o plonowanie , przechowanie wielkość cebul oraz o samak czy jest bardzo ostra czy łagodna w smaku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

chopin    3

michalmeer przy siewie do 1 cm czym zamierzasz prysnąć na chwast po siewie.. stomp może uszkodzić kiełki przy tak płytkim siewie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11

w tym roku miałem posianą polską odmianę wenta(czerwona) cena na giełdzie 1,5-2 zł na rynku(zieleniaki) 3 zł, dla mnie słaba bo średniej wielkości , u nas małe zainteresowanie, słabe przechowanie, więcej nie posieje czerwonej cebuli.Mam pytanie odnośnie SHERPA I LEGERGOLD o plonowanie , przechowanie wielkość cebul oraz o samak czy jest bardzo ostra czy łagodna w smaku ?

 

No i co ze slaba skoro cena x4 w porownaniu z biala?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    366

tak po siewie poł dawki .. nic jej nie bedzie próby już to tego były i było ok . a chodzi o to zeby jak najszybciej wzeszła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mundek84    0

też tak myślałem ,że  cena ale się przeliczyłem bo hurtownie biorą tylko 100 kg tygodniowo a moja czerwona cebula ma duze tendencje do psucia się , odmiana red baron jest o wiele lepsza od wenty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

Kolego co wniosłes do tematu?

Nabijanie postów nic wiecej!

Z cebula robi sie nie ciekawie,zbyt znikomy na cebule w łusce.Telefonów duzo ale konkretów mało. Za luz nikt 30gr nie chce zapłacic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14thekamil14    757

Mam pytanie jakie odmiany czerwonej i białej cebuli polecacie?I czy może ktoś powiedzieć na temat cebuli risburger i scarlett polecili byście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11
Rijnsburger to typ cebuli a nie odmiana jakis "Rijnsburger x" tez jest odmiana ale chyba nie najlepszej jakosci. Osobiscie polecam Armstrong F1 jezeli masz zamiar przechowywac

cebule a jak sprzedawac prosto z pola to typ hiszpanski lub amerykanski (Bratko F1) nie uprawaialem ale podobno duzy plon nawet w suchy rok. w tym roku na probe zasieje 1ha 

A co do czerwonej to tez bym sie chetnie dowiedzial co polecacie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14thekamil14    757

Kupiłem trochę majki i tego rijnsburger ale jeszcze coś musimy dokupić i zastanawiamy się nad odmianą scarlett ale nie wiemy czy jest dobra.U nas to patrzymy najbardziej na to żeby były dobre wschody bo właśnie przez ostatnie lata było z tym kiepsko ale w tym roku było nie najgorzej ale powinno być lepiej.Gospodarz ze wsi jeden miał polską drugi miał holenderską i holenderska miała znacznie lepsze wschody.A przechowywać nie będziemy długo bo sprzedajemy na obieranie zaraz po zbiorach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chopin    3

skoro patrzysz na jak najlepsze wschody to po co kupujesz polską odmianę?  jeżeli się mylę to mnie poprawcie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11

Jak sprzedajesz prosto z pola to doplac i kup typ hiszpanski Barbaro F1, Bratko F1 albo Banko innych odmian sobie nie przypominam ale bejo napewno tez ma takowe. Dobry plon gwarantowany tylko z tego co rozmawialem z ludzmi z firm nasiennych to na te hiszpanskie odmiany jest taki bum ze jak bedzie dobry rok to zrobi sie tak ze cebula z pola bedzie po 10 groszy albo mniej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14thekamil14    757

Z tą ceną to już nieraz i polską się po 15gr sprzedawało a chcieli 12gr dać ale co roku im oddajemy więc podnieśli a w tym roku to przy dobrej wydajności to i kasa była z tego.Z około 1,5 ha białej i ok 70a czerwonej było ok 85t więc plon zadowalający.A co do polskich odmian to zawsze sialiśmy polskie no i jedne odmiany miały lepsze wschody jedne gorsze ale w tym roku gospodarz ze wsi miał i polską i holenderską i na tej holenderskiej miał o wiele lepsze wschody.A Wy duże macie areały cebuli?I jakimi siewniczkami siejecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chopin    3

w tym roku planuje ok 14ha.. siewnik weremczuk. odmiany made in holland..:) drogo bo drogo ale jakaś tam różnica jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Plagrafi    11

Ja przy takim plonie jak piszesz bym byl do tylu u nas byla susza podlewalem 10 razy cebule i mialem 60t/ha wiec do tylu nie bede ale co to za zysk przy nakladzie ok 12 tys na ha

 

Apropo jak ktos nie sprzedal cebuli w grudniu jak byla po 45 groszy moze chodzmy strajkowac jak "frankowicze" sytuacja jest porownywalna oni chcieli byc cwani i mieli kredyt za pol ceny teraz maja jak ludzie w zlotowkach i jest tragedia. Ja chcialem byc cwany liczylem ze cena podskoczy do 50gr i nikt mi nie pomoze tylko dostane w dupe 15gr na kilogramie razy 500 ton to 75 tysiecy zlotych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×