Skocz do zawartości
piotrek28

Gotujący się olej hydrauliczny pronar 1221a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
piotrek28    0

Witam! Koledzy potrzebuję pomocy mam problem ze swoim Pronarem 1221a. Cała sytuacja wygląda tak. Kupiłem pług unia Grudziądz 5 skibowy z zabezpieczeniami sprężynowymi i po podpięci do ciągnika po zoraniu 1 ha zagotował się olej hydrauliczny. W ciągniku wymieniłem : zawór ciśnieniowy, rozdzielacz, pompę hydrauliczną nic nie pomogło nadal temperatura oleju oscylowała w granicach temperatury we frytkownicy. Po zagrzaniu się oleju ciągnik przestawał opuszczać pług. Przy pracy w turze nic się nie dzieje. Po rozmowie z mechanikiem zostałem pouczony że ten model Pronara nie może pracować z włączoną regulacją siłową. Po wyłączeniu regulacji siłowej olej nie gotował się. Nie mogę się pogodzić z tym że mam prowadzić orkę bez regulacji siłowej proszę was koledzy o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, co może być przyczyną powstawania tak wysokiej temperatury przy pracy na regulacji siłowej i jak ten problem rozwiązać. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

Moje subiektywne zdaniejest takie że albo pług albo wyrób pługopodobny z unii. ciężki nie zawsze prosty i niepotrzebnie obciążający ciągnik.

 

Następna sprawa jest tak że można by spróbować osłabić działanie regulacji siłowej tylko pytanie jaki masz podnośnik mechaniczny czy ehr

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

tam za przeproszeniem pierdolenie że nie wolno używać regulacji siłowej... to było trzeba się zapytać od czego jest, w swoim 1025 orzę i jest bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JEDREK    16

kolego to czesty problem pronara zmien olej w ukladzie chydauliczym na lepszej klasy zapytaj sie np kolegi ralala jest w galeri jego pronar 1025 mial podobne problemy. akolega nich nie pier... glupot ze plug stawia duzy opor bo co ma opor do ukladu chydraulicznego???? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6
:( no to teraz koledzy widzicie do czego może doprowadzić tak prozaiczny przypadek, dotyczy to wszystkich marek i zamiast posiedzieć sobie z ziomkiem na piwku martwisz się o pierdołę, kup sobie starszy traktor to będziesz lał w niego tylko ropę i czyścił filtry a nie pilnował tem. ol. w skrzyni. Ale powodzenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian23199    0

u mnie jest podobny problem musisz go zalac superolem chodzi o dydraulike a jak to nie pomoze to pod siedzeniem jest taki zawor i trzeba go wkrecic o 2 obroty o powinno pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

hydraulika w pronarze powinna byc zalana olejem silnikowym tak pisze w specyfikacji ciagnika a jak nie pomoze to probowac zamontowac chlodnice oleju hydraulicznego

z wlasnego doswiadczenia wiem ze olej np u mnie osiaga wysokie temp w porownaniu np do c 330 ktora pracuje z turem lub c 360 i jest wszystko w porzadku

kolego zenas nie w skrzyni poniewaz pronar ma oddzielny zbiornik na olej hydrauliczny

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redek    47

u mnie pomogło założenie chłodnicy oleju hydraulicznego i dodatkowego zbiornika na olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redek    47

zbiornik można dokupić w Pronarze, razem ze wszystkimi wężami i uchwytami potrzebnymi do montażu, a chłodnicę zrobiłem z miedzianych rurek od centralnego ogrzewania i już kilka lat działa.Jakieś zdjęcia spróbuję póżniej zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Chłodanica od ursusa wystarczy, podłączyć pod powrót z rozdzielacza, a zamontować spokojnie można z przodu, przed chłodnicą wody ( przynajmniej u mnie seria z mokrym filtrem powietrza i bateriami pod schodkami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie się gotuje przy zaoraniu 2 ha. 4-skibowym pługiem unii grudziądz TUR z zabezpieczniem resorowym non-stop z pronara mechanicy mówią żeby założyć chłodnice od C-385 i problem z głowy to nie wina pługa bo mi się też gotuje przy 3-metrowym agregacie uprawowo-siewnym ani oleju, bo mi się gotowało na gwarancji na oleju z fabryki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walus90    0

Kolego damian23199 u mnie w 82A też się grzeje strasznie olej hydrauliczny. Czy każdego pronara można zalać superolem? W instrukcji pisze że ma to być olej hydrauliczny LH36 (o ile się nie mylę). Superol pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

kolego kris ale olej silnikowy jest bardziej wytrzymaly na wysokie temp. od oleju hydraulicznego a po za tym to nie jest glupi wymysl ale jak nie znasz budowy mtz to raczej tego nie bedziesz wiedzial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JEDREK    16

@Uziu92 lepiej zalac hydraulike olejem hl 46 ja mam taki w komajnie i jest to hydrostat czyli obciazenie duze i olej sie nie gotuje ale kazdy niech robi jak uwaza ;) chodz mim zdaniem zalanie ukladu superolem to glupota zaczep potem jakas przyczepe czy agregat to bedzie ciekawie :D

Edytowano przez JEDREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

wiem ze olej hydrauliczny to hydrauliczny ale ze tak powiem mtz ze wzgledow bezpieczenstwa musi byc zalany olejem silnikowym z takiego powodu ze pompa hydrauliczna jest bezposrednio przy silniku i w razie zniszczenia uszczelniacza miedzy zbiornikiem oleju hydraulicznego a komora silnika oleje sie natychmiast mieszaja mianowicie silnikowy z hydraulicznym a jak zapewne kazdy wie co sie po takim czyms dzieje z olejem ( robi sie maslo albo piana) i silnikiem i mysle ze posiadacze mtz i pronar wiedza o co mi chodzi ale co do grzania oleju chlodnica powinna zalatwic sprawe niewazne jakim olejem uklad jest zalany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

@uziu rozumiem Cię, ale pronary po 2005 roku zalewano już hl32. Poza tym przy dużym obciażeniu hydrauliki zarówno superol jak i hydrauliczny się zagotuje, jednak hydrauliczny mimo wysokiej temperatury nie zrobi się wodnisty i hydraulika będzie mogła normalnie pracować :) oczywiście bez przesady, ale o wiele lepiej niż na superolu:) już ten temat przerabiałem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
redek    47

@uziu nie pamiętam, jak jest w innych mtz-ach, ale w 1221 po wywaleniu uszczelniacza na pompie olej hydrauliczny nie idzie do silnika, tylko do skrzyni biegów, więc zalewanie hydrauliki superolem nie ma żadnego sensu, obecnie zalecenie fabryczne mówią o HL 36, ja mam zalane HL bodajże 68, znacznie mniejsza ilość wycieków z hydrauliki, a ciągnik robi tylko latem, więc nie ma problemu, że olej jest za gęsty

Edytowano przez redek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

no to panowie zwracam honor ale ze w pronarach po 05 roku lali hydrauliczny to nie wiedzialem mozliwe ze zmienili cos w mocowaniu pompy ale ja pisalem na temat starszych modeli a jak jest w 1221 pronarze to nie wiem ale jezeli mowicie ze pomaga wymiana oleju na hydrauliczny to mozna zawsze sprobowac

kris a z ktorego roku ty masz pronara ? bo jezeli ty masz nowszego i w specyfikacji pisze tak to nie bede sie sprzeczal moj jest z 2004 i pisze zeby lac olej silnikowy taki sam jak do silnika i rozmawialem z mechanikiem czemu tak to sobie "ruskie na kacu" :D wymyslili to tez mi tak polecil albo przynajmniej podobny ale zeby zmiesznae sie nie wazyly bo mowi ze byly juz przypadki zmieszania olei bo ktos tam nalal hipolu i sie maslo zrobilo i silnik na panewce przylapal

podam tez inny przyklad moze troche nie na miejscu

kolega ma 3p z turem i poszedl mu uszczelniacz na walku wom i mu olej wyganialo dosc mocno a ze nie mial czasu naprawic to oleju dolewal i sie tak meczyl a ze hipol mu sie skonczyl szybko (banka 5l kosztuje cos kolo 60 zl ) to szkoda mu sie kasy zrobilo i mowi ze zaczol lac przepalony olej silnikowy i mowil ze lepiej mu dzwigal tur i mniej sie grzal i skrzynia byla bardziej chlodna ale ile w tym prawdy to nie wiem

a propo hipolu jaki jest hipol6 kazdy widzi jak woda doslownie sam w c 330 go mialem i jak dolozylem tura to po kilku godzinach pracy tur slabo chodzil skrzynia goraca olej jak woda wiec wymienilem na hipol 15 i jest troche lepiej a co do innych olei hudraulicznych to sie nie wypowiem poniewaz nie uzywam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

przecież w 82 też napęd pompy jest ze skrzyni biegów :blink: Nie moze póść do silnika olej. Ale dobry trop miałeś mianowicie pompa wspomagania B) i dotyczy to wersji z orbitrolem bo tam ciągnie ze zbiornika głównego. Jak jest serwo to nie ma obawy hydraulike hydraulicznym zalewamy a serwo silnikowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Witam nie mam takiego ciągnika ale to chyba dość ciekawe maszyny i najważniejsze bez serwisowe mowa oczywiście o owych. Moim skromnym zdaniem czemu by nie nalać hydramotu obecnie agrifarmu 1030 nawet jak się pomiesza z silnikowym to nic się nie stanie a olej na pewno leprzy od wszystkich tu wymienionych. Moje pytanie jak mamy nalany superol do hydrauliki to jak kiprować przyczepy jak mamy jeszcze inne traktory a tam jest hipol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

ja tak kiprowalem kilka razy i nic sie nie dzieje zlego ani w probarze piana sie nie robi ani w ursusach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

@uziu ja mam z lutego 2005 i jeszcze był superol, ale w biuletynie na stronie pronara są zmiany konstrukcyjne i jest opisane zastosowanie oleju HL32 zamiast superolu. Co do mocowania pompy główniej to fakt jest ze skrzyni, ale tutaj straszyli przeciekami z pompy do wspomagania zamontowanej przy bloku silnika.

@Leszek możliwe że masz super olej, ale widziałem pracę pronara z olejem superol f i mój HLP68 więc nie ma tutaj za bardzo o czym dyskutować... Odnośnie kiprowania i mieszania olejów to właśnie zaleta pronara z oddzielnym zbiornikiem, bo najwyżej się "zważy" wymiana i spokoj, ale te 25l bez chłodnicy to troszkę za mało do wydajnej pracy hydrauliką...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×