TEVEZ

[C-360] Jak podłączyć elektroniczny przerywacz kierunkowskazów?

Polecane posty

TEVEZ    3

Chciał podłaczyć do C-360 przerywacz kierunkowskazów od 126p.

Mam prośbę o podanie co podłaczyć do zacisków.

31-masa

49-?

49a-?

L-?

R-?

C-kontrolka

C2-?

 

residerIMG_7207_JPG_300x300_q85.jpg residerIMG_7208_JPG_300x300_q85.jpg residerIMG_7215_JPG_300x300_q85.jpg

Edytowano przez TEVEZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Tradycyjny przerywacz bimetalowy przy 2 przyczepach nie daje rady,przepala się.

Po drugie miał bym światła awaryjne,przerywacz wygląda na solidny ma dwa przekaźniki po 2 styki.

Edytowano przez TEVEZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

kiedyś też szukałem i znalazlem różne wersje które wklejam poniżej:

 

 

31 masa

49 plus zasilania

49a na przełacznik kierunkoskazów

C-kontrolka kierunkowskazów

 

C2 i C3 to kontrolki "jazda z jedną" i "jazda z dwiema" przyczepami.

 

 

 

 

 

31 masa

49a plus po zapłonie

49 do przełącznika kierunków

C1 kontrolka prawidłowego działania świateł ciągnika

C2 -''- pierwszej przyczepy

C3 -"- drugiej przyczepy

 

 

 

 

49 dopływ napięcia, 49a wyjście na kierunkowskazy, 31 masa, c kontrolka, c2 kontrolka przyczepy.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

To co podałeś to jest od przerywacz ciągnika MF,mój jest od Fiata 126p i jest 7 pinów,dodatkowo L i R.Pin C2 raczej nie jest do kontrolki przyczepy bo takiej fiat 126p nie posiada.

Czekam dalej na prawidłowy opis pinów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

:D To jest bardzo mądry przerywacz,ten drugi przekaźnik jest od świateł awaryjnych.

Kierunkowskazy podłącza się tradycyjnie czyli 49-+ po stacyjce (od wyłącznika awaryjnych),49a-środek przełącznika kierunkowskazów,C-lampka kontrolna zielona

L i R -podłączasz odpowiednio do lamp lewych i prawych,są to właśnie wyjścia z przekaźnika tego od awaryjnych.

Włącznik awaryjnych po włączeniu ma zmostkować C2 z zaciskiem 49a i z lampką kontrolną czerwoną,jednocześnie rozłączyć 49 z 49a i 49 zasilić + bezpośrednio z akumulatora.

Wyjaśniłem najjaśniej jak umiałem. :D

 

Jedyną wadą jest to ze nie posiada wyjścia na lampki kontrolne przyczepy :(

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Popieram opinię kolegi @asharot. Sam zamontowałem kilka takich przerywaczy w miejsce oryginalnych bimetalowych (również w motocyklach).

49-plus, 49a-przełącznik kierunkowskazów, 31-masa, bez żadnych dodatkowych przeróbek instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Witajcie. Odkopie temat bo mam pytanie. Przeglądam instalacje fendta farmera starego i na zegarze są 3 kontrolki Byc może jest tak jak piszecie że c-kierunki c2 jedna przyczepa c3-druga przyczepa. Ale mam pytanie. Skąd ciągnik wie że ma 2 przyczepy i ze wszystko działa? Nie mogę tego zaczaić.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Skąd ciągnik wie że ma 2 przyczepy i ze wszystko działa? Nie mogę tego zaczaić.

 

W przerywaczu wbudowany jest element oporowy dużej mocy, działa on jak bocznik amperomierza, znaczy to że występuje na nim spadek napięcia zależny od obciążenia czyli od ilości podłączonych żarówek. Napięcie na elemencie oporowym poprzez elementy elektroniczne w określonych przedziałach napięć steruje odpowiednim tranzystorami wykonawczymi poszczególnych kontrolek.

Edytowano przez roltech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Ma ktoś może na sprzedanie przerywacz elektroniczny?? Nowy kosztuje 35 zł trochę drogi. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie na złomach już ich za bardzo nie ma. Starsze samochody się już pokończyły, a w nowych nie ma przerywacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Z przerywaczami na 3 pin ( 49,49a,31 ) nie ma problemu, sam mam chyba z 3 szt w zapasie, jak by ktoś potrzebował to za symboliczne piwo oddam, co do pozyskania na szrocie to nie mam z nimi problemu, bynajmniej w Zwoleniu :D

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-skoda-felicja-jfr-i2858836748.html

http://allegro.pl/przerywacz-przekaznik-kierunkowskazow-hp103-131-vw-i2849895223.html

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-fiat-lancia-ide100-a131-i2827579460.html

 

takie przykładowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

No właśnie ja nie chce żeby były wyjście na światła awaryjne ani nic podobnego. Bo co podpiąłem światła w beczce lub przyczepie to przerywacz się spalił. ;[

vvc - to masz na sprzedanie ten przerywacz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@vcc jak masz to trzymaj, jak pojedziesz do kogoś robić instalację to będzie jak znalazł. U mnie złomiarze już są cwani i wiedzą mniej więcej co do czego jest i tanio nie oddają. Chociaż kiedyś udało mi się jednego zrobić w h... i sprzedał mi wart 2500 zł bodykomputer do ducato za 150 zł. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Na sprzedanie nie mam, mogę ci sprezentować :D póki co tego materiału nie brakuje a pozyskać mogę za darmo na znajomym szrocie, tak samo przekaźniki i inne drobne pierdółki, ostatnio pół samochodu wydłubałem z plastików bo kumpel potrzebował :rolleyes: ozywiście wsio za free

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

To jak możesz to załatw mi ten przerywacz. I parę przekaźników. Jakie najlepsze będą do lamp roboczych?? Żarówka H3 i chyba 55W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    35

Siema, sory za odkop ale nie chce tworzyć nowego tematu. Chciałem dziś podłączyć ten przerywacz z malucha dokładnie taki jak na zdjęciu wyżej podłączyłem 49a środek przełącznika 31 masa 49 zasilanie od przewodu co szedł do bimetalowego( od puszki bezpieczników) c pod kontrolkę L i R do przełącznika i coś było nie tak a mianowicie kontrolka świeciła cały czas po przełączeniu przełącznika świeciły kierunki zaś nie mrygały , czy podłączyłem coś żle czy może kiepski ten przerywacz bo to ze złomu....?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gebka270    0

Witam forumowiczów mam do was pytanie ponieważ zakupiłem przerywacz od mf i chce podłączyć go do c-360 podłączyłem go tak 31-masa 49-plus 49a-do przełącznika kierunków c1,2,3- kontrolki problem polega na tym że kierunki działają ale gdy są wyłączone przerywacz buczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupiłeś ryżowy przerywacz i nic na to nie poradzisz. One po prostu tak mają.  Zajrzyj do mojej galerii, tam są zamieszczone zdjęcia takiego "przerywacza". Reklamuj go jak najszybciej, bo jak będziesz go tak używał to szybko wypalisz styki. A najlepiej oddaj go i kup porządny przerywacz firmy Prokom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj