Skocz do zawartości
TEVEZ

[C-360] Jak podłączyć elektroniczny przerywacz kierunkowskazów?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TEVEZ    3

Chciał podłaczyć do C-360 przerywacz kierunkowskazów od 126p.

Mam prośbę o podanie co podłaczyć do zacisków.

31-masa

49-?

49a-?

L-?

R-?

C-kontrolka

C2-?

 

residerIMG_7207_JPG_300x300_q85.jpg residerIMG_7208_JPG_300x300_q85.jpg residerIMG_7215_JPG_300x300_q85.jpg

Edytowano przez TEVEZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

Tradycyjny przerywacz bimetalowy przy 2 przyczepach nie daje rady,przepala się.

Po drugie miał bym światła awaryjne,przerywacz wygląda na solidny ma dwa przekaźniki po 2 styki.

Edytowano przez TEVEZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

kiedyś też szukałem i znalazlem różne wersje które wklejam poniżej:

 

 

31 masa

49 plus zasilania

49a na przełacznik kierunkoskazów

C-kontrolka kierunkowskazów

 

C2 i C3 to kontrolki "jazda z jedną" i "jazda z dwiema" przyczepami.

 

 

 

 

 

31 masa

49a plus po zapłonie

49 do przełącznika kierunków

C1 kontrolka prawidłowego działania świateł ciągnika

C2 -''- pierwszej przyczepy

C3 -"- drugiej przyczepy

 

 

 

 

49 dopływ napięcia, 49a wyjście na kierunkowskazy, 31 masa, c kontrolka, c2 kontrolka przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TEVEZ    3

To co podałeś to jest od przerywacz ciągnika MF,mój jest od Fiata 126p i jest 7 pinów,dodatkowo L i R.Pin C2 raczej nie jest do kontrolki przyczepy bo takiej fiat 126p nie posiada.

Czekam dalej na prawidłowy opis pinów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

:D To jest bardzo mądry przerywacz,ten drugi przekaźnik jest od świateł awaryjnych.

Kierunkowskazy podłącza się tradycyjnie czyli 49-+ po stacyjce (od wyłącznika awaryjnych),49a-środek przełącznika kierunkowskazów,C-lampka kontrolna zielona

L i R -podłączasz odpowiednio do lamp lewych i prawych,są to właśnie wyjścia z przekaźnika tego od awaryjnych.

Włącznik awaryjnych po włączeniu ma zmostkować C2 z zaciskiem 49a i z lampką kontrolną czerwoną,jednocześnie rozłączyć 49 z 49a i 49 zasilić + bezpośrednio z akumulatora.

Wyjaśniłem najjaśniej jak umiałem. :D

 

Jedyną wadą jest to ze nie posiada wyjścia na lampki kontrolne przyczepy :(

Edytowano przez asharot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Popieram opinię kolegi @asharot. Sam zamontowałem kilka takich przerywaczy w miejsce oryginalnych bimetalowych (również w motocyklach).

49-plus, 49a-przełącznik kierunkowskazów, 31-masa, bez żadnych dodatkowych przeróbek instalacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Witajcie. Odkopie temat bo mam pytanie. Przeglądam instalacje fendta farmera starego i na zegarze są 3 kontrolki Byc może jest tak jak piszecie że c-kierunki c2 jedna przyczepa c3-druga przyczepa. Ale mam pytanie. Skąd ciągnik wie że ma 2 przyczepy i ze wszystko działa? Nie mogę tego zaczaić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Skąd ciągnik wie że ma 2 przyczepy i ze wszystko działa? Nie mogę tego zaczaić.

 

W przerywaczu wbudowany jest element oporowy dużej mocy, działa on jak bocznik amperomierza, znaczy to że występuje na nim spadek napięcia zależny od obciążenia czyli od ilości podłączonych żarówek. Napięcie na elemencie oporowym poprzez elementy elektroniczne w określonych przedziałach napięć steruje odpowiednim tranzystorami wykonawczymi poszczególnych kontrolek.

Edytowano przez roltech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Ma ktoś może na sprzedanie przerywacz elektroniczny?? Nowy kosztuje 35 zł trochę drogi. <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No właśnie na złomach już ich za bardzo nie ma. Starsze samochody się już pokończyły, a w nowych nie ma przerywacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Z przerywaczami na 3 pin ( 49,49a,31 ) nie ma problemu, sam mam chyba z 3 szt w zapasie, jak by ktoś potrzebował to za symboliczne piwo oddam, co do pozyskania na szrocie to nie mam z nimi problemu, bynajmniej w Zwoleniu :D

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-skoda-felicja-jfr-i2858836748.html

http://allegro.pl/przerywacz-przekaznik-kierunkowskazow-hp103-131-vw-i2849895223.html

http://allegro.pl/przerywacz-kierunkowskazow-fiat-lancia-ide100-a131-i2827579460.html

 

takie przykładowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

No właśnie ja nie chce żeby były wyjście na światła awaryjne ani nic podobnego. Bo co podpiąłem światła w beczce lub przyczepie to przerywacz się spalił. ;[

vvc - to masz na sprzedanie ten przerywacz??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@vcc jak masz to trzymaj, jak pojedziesz do kogoś robić instalację to będzie jak znalazł. U mnie złomiarze już są cwani i wiedzą mniej więcej co do czego jest i tanio nie oddają. Chociaż kiedyś udało mi się jednego zrobić w h... i sprzedał mi wart 2500 zł bodykomputer do ducato za 150 zł. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Na sprzedanie nie mam, mogę ci sprezentować :D póki co tego materiału nie brakuje a pozyskać mogę za darmo na znajomym szrocie, tak samo przekaźniki i inne drobne pierdółki, ostatnio pół samochodu wydłubałem z plastików bo kumpel potrzebował :rolleyes: ozywiście wsio za free

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

To jak możesz to załatw mi ten przerywacz. I parę przekaźników. Jakie najlepsze będą do lamp roboczych?? Żarówka H3 i chyba 55W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel2012    31

Siema, sory za odkop ale nie chce tworzyć nowego tematu. Chciałem dziś podłączyć ten przerywacz z malucha dokładnie taki jak na zdjęciu wyżej podłączyłem 49a środek przełącznika 31 masa 49 zasilanie od przewodu co szedł do bimetalowego( od puszki bezpieczników) c pod kontrolkę L i R do przełącznika i coś było nie tak a mianowicie kontrolka świeciła cały czas po przełączeniu przełącznika świeciły kierunki zaś nie mrygały , czy podłączyłem coś żle czy może kiepski ten przerywacz bo to ze złomu....?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    176

Sam sobie odpowiedziałeś już na to pytanie.Rzeczy elektroniczne staraj się kupywać nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gebka270    0

Witam forumowiczów mam do was pytanie ponieważ zakupiłem przerywacz od mf i chce podłączyć go do c-360 podłączyłem go tak 31-masa 49-plus 49a-do przełącznika kierunków c1,2,3- kontrolki problem polega na tym że kierunki działają ale gdy są wyłączone przerywacz buczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupiłeś ryżowy przerywacz i nic na to nie poradzisz. One po prostu tak mają.  Zajrzyj do mojej galerii, tam są zamieszczone zdjęcia takiego "przerywacza". Reklamuj go jak najszybciej, bo jak będziesz go tak używał to szybko wypalisz styki. A najlepiej oddaj go i kup porządny przerywacz firmy Prokom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez locke
      Witam.Z racji że nieraz pojawia się problem z przełącznikami napięcia 12/24V w dużych Ursusach i innych maszynach,postanowiłem przedstawić jego budowę i zasadę działania,tak aby każdy po przeczytaniu mógł bez obawy zabrać się za przegląd bądź naprawę swojego przełącznika.
       
      Może na wstępie parę słów o nim i po co on jest?
      Przełącznik napięcia 12/24V (według pegerowców "zwora") jest to urządzenie służące do rozruchu 24V i korzystania z instalacji 12V w ciągniku.W momencie naciśnięcia startera,prąd płynący przez uzwojenie cewki elektromagnesu powoduje wciągnięcie rdzenia i zwarcie styków i następuje połączenie akumulatorów szeregowo i uruchomienie rozrusznika. Tak to mniej więcej działa.
       
      Jeżeli wasz przełącznik wygląda podobnie jak ten to oczywiście nie będzie działał.

      W celu naprawy należy wymontować go po ówczesnym zrobieniu zdjęć przewodów.Ale nie martwmy się,na odwrocie pokrywy jest przecież czytelny schemat,każdy w miarę ogarnięty powinien sobie poradzić
       
       
      Po wymontowaniu bierzemy go w bezpieczne miejsce w celu spokojniej naprawy.

      Czyścimy szczotką z pyłu i kurzu tak aby jakoś schludnie wyglądał i w czystości się pracowało.
       
       
      Widzimy teraz złącza i na rogach cztery śrubki które trzeba odkręcić,więc do dzieła

       
       
      Po odkręceniu ukazuje się na takie coś:

      Widzimy tam znowu cztery śrubki ale teraz z nakrętkami,więc je też odkręcamy.

      Po odkręceniu odchylamy elektromagnes od styków i wyjmujemy małą sprężynę tylko jej nie zgubić! Dobrze by było aby w celu ułatwienia pracy odlutować sobie przewody cewki.

      Po odlutowaniu bierzemy płaski śrubokręt,odkręcamy wszystko to co się da.Ale pamiętać jak złożyć.
      Bierzemy teraz drobnoziarnisty papier ścierny i po kolei czyścimy wszystko.Ma to się świecić jak na zdjęciach albo nawet lepiej!
      Na koniec możemy prysnąć trochę szpraju do styków ale nigdy WD 40! To jest smar! Nie do elektryki! Specjalny szpraj możemy kupić już za 18zł

      Bardzo dobry.Polecam.
       
      Po wyczyszczeniu wszystkiego z śniedzi,kurzu,piasku składamy z powrotem. Należy nadmienić że trzeba również skontrolować czy oba miejsca styków złączają się równocześnie.Jeżeli nie,trzeba przeprowadzić regulacje na plastikowych śrubkach i będzie git.
       
      Montujemy naszego pacjenta do pojazdu przy czym należy również należy zwrócić uwagę na wiązkę przewodów.Jeżeli są w dobrym stanie to montujemy jeżeli nie to tniemy,ściągamy izolacje,cynujemy,skręcamy.Trzeba również wyczyścić oczka grubych przewodów w celu zmniejszenia rezystancji na złączach spowodowaną zaśniedziałych powierzchni styków.Należy o tym pamiętać!

      LEPIEJ NIŻ NA ZDJĘCIU POWYŻEJ!
      Mamy już złożone wszystko to należy sprawdzić działanie naszej pracy.

       
      I to cała filozofia naprawy przełącznika 12/24V.
       
      Pytania,wnioski,sugestie mile widziane
       
       
      Edit:
      Kolego, pozwoliłem sobie edytować tytuł tematu, ponieważ Twój był nieco mylący. Wynikało z niego, że jest tu opis wykonania takiego przełącznika we własnym zakresie.









    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
    • Przez Quercus78
      Witam!!
      Wie ktoś czy da się założyć kontrtolkę wlączenia przedniego napędu w URSUSIE 904? Mam rozdzielacz na linkę i nie bardzo wiem czy da się tam jakoś założyć czujnik
    • Przez kisiol
      <p>Witam wszystkich jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość. Posiadam ciągnik rolniczy sektor 6245 , wszystko było cacy do puki i instalacja elektryczna nie nawinela się na wałek kierowniczy pod zegarkami. Przewody wszystkie doprowadziłem do porządku, wszystko działa prócz kierunkowskazów. Zakupiłem nowy przerywacz elektroniczny 6 pin. Przerywacz ma oznaczenia 49, 49a , 31 , C, C2 , C3. Podłaczając zasilanie + pod wejście 49 i masę - pod 31 przerywacz zaczyna od razu szybko pykać. Wiem że wejścia C  to kontrolki przyczep i 49 a to środek przełącznika kierunków, tyle że na wyjściu C  pojawia się zasilanie na kontrolkę, ale na wyjściu 49a nie ma nic. Podłaczając probówkę pod wejście 49a przerywacz cichnie , sytuacja powinna być odwrotna. Może ktoś podpowie jak to podłączyć i zasadę działania tego przerywacz.</p>
×