Skocz do zawartości
Darek42

Renault 616RZ szrpanie do przodu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Darek42    0

Witam. rok temu kupiłem renówkę ares 616RZ 2005r. (przynajmniej takie ma nalepki) Ciągnik prawdopodobnie miał spaloną ka binę ale to jest najmniejszy problem bo wszytko jest nowe kabina maska itp robione prawdopodobnie w servisie za granicą. Ale do rzeczy problemem jest ruszanie do przodu jak się rozgrzeje. Ciągnik posiada 4biegową skrzynię z powershiftem i rewersem elektrohydraulicznym. napęd blokada wałek załączane przełącznikami. podnośnik także elektrycznie sterowany. wcześniej był problem także z ruszaniem do tyłu ale zmieniona została cewka odpowiedzialna za wsteczny i problem zginął - zacinała się. przy orce rewers ustawiony w pozycji do tyłu jest ok płynnie rusza do tyłu natomiast do przodu tylko na zimnym jest ok. Silnik to 6garowy john deere. nawet w servisie claasa nie mogą zdiagnozować co może być. Osobiście podejrzewam jakiś uszczelniacz od jazdy do przodu. gdy olej się rozgrzeje może przepuszczać i problem ale nie mam pojęcia gdzie tego szukać bo ciągnik jeszcze nigdy nie był rozbierany. Jeśli ktoś posiada schemat tej skrzyni był bym wdzięczny ponieważ jestem mechanikiem i potrafił bym sam to wymienić. Może ktoś miał podobny problem? proszę o konkretne pytania i odpowiedzi najlepiej mechaników znających się na tych ciągnikach. wiem że ta skrzynia była stosowana w wielu modelach nie tylko renault i claas. dodam jeszcze że zamieniane były przewody od cewek przód i tył i nic to nie daje. Problem leży ze strony mechanicznej. sprzęgło w gałce,rewersie i te nożne także szarpie przy jeździe do przodu. na zimnym jest ok. sprzęglo noże bierze od początku i wszystko działa płynnie. jak się rozgrzeje nożne bierze dopiero pod końcem i szarpie. Przy ruszaniu na gałce lub rewersie jest najpierw kilka szarpnięć i później już rusza. Do tyłu jest ok. Mogę podesłać fotki chiągnika i szczegółowe skrzyni i silnika.

Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    164

kalibruje się tylko rewers spróbuj ruszać z włączonym przednim napędem i zamień cobie cewki skoro wiesz że ta od tyłu jest ok i wykluczysz jeden element jak nie poradzisz sobie to dzwoń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek42    0

Pominąłem to że już zamieniałem tę do przodu i do tyłu. Obie są sprawne. Tak samo kable zamieniałem także jak rewers do tyłu a rusza do przodu i szarpie. Dla tego wyeliminowałem wszystkie opcje sterowania i pozostała kwestia mechaniczna. Ciśnienie na pompie sprawdzali w servisie i jest ok. Olej gdzieś musi tracić ciśnienie i dopóki ściśnie tarcze to pojawia się te szarpanie. Nie ma tragedii ale jesienią będziemy go rozbierać bo trzeba to wyeliminować bo jeszcze skrzynia się posypie od takiego szarpania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek42    0

Sprzęgło prawdopodobnie ok bo rewers do tyłu i wszystko działa poprawnie. rusza płynnie i sprzęgło dobrze reaguje. problem jest tylko do przodu. Za jakiś czas go bedziemy rozbierać i dam znać jak znajdziemy usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leman    0

mam ten sam problem w Aresie 640 tyle ze ja mam mechaniczny rewers jeszcze i szarpie u mnie zarówno do przodu jak i do tyłu. czekam na info z remontu twojej reni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    82

Jak masz rewers mechaniczny i szarpie przy ruszaniu to ja bym obstawial problem ze sprzęgłem. Może porównanie nie bardzo, ale u mnie rekord szarpał jak wyleciała jedna sprężyna amortyzatora drgań skrętnych i gdzieś się zablokowała, przez co tarcza była krzywo. U Ciebie może być podobnie, bo tarcza na pewno ma taki amortyzator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lowiczak    0

Witam, mogli byście mi powiedzieć jak kalibrować skrzynie w Renault ares 620RZ ? z góry dzięki :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lowiczak    0

Sory za moją niewiedze, no ale właśnie chodzi mi o rewers, który w tej renówce jest elektro hydrauliczny. Jak to robić, na czym to polega i czy pomoże w tym że teraz po włączeniu rewersu trzeba długo(kilka sekund) czekać zanim pojedzie. ;)

Edytowano przez lowiczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszRol    0

i co już wykminiliście co z tym szarpaniem. Może to jakoś nie przeszkadza. Ale miło by było gdyby jednak płynnie się ruszało.

Ciężko jest puścić sprzęgło aby Renówka nie szarpnęła. Najgorzej jest cofać pod podłączenie jakiegoś sprzętu jak tak szarpie.

 

Jak się kalibruje ten rewers?

 

Pozdrawiam

Krzysztof Wasilewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

Jest odpowiednia sekwencja do wprowadzenia a samo szarpanie to mechaniczne usterka ciężka ale w zasadzie do usunięcia tylko nie wiadomo nigdy na jak długo wytrsyma nowy element żeby sie to nie powturzyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

Jest odpowiednia sekwencja do wprowadzenia a samo szarpanie to mechaniczne usterka ciężka ale w zasadzie do usunięcia tylko nie wiadomo nigdy na jak długo wytrsyma nowy element żeby sie to nie powturzyło

to co to za usterka jeśli można wiedzieć Twoim zdaniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

 

pssssssssss bo ci zaraz stó klientów ucieknie :lol:

Edytowano przez piciaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

????????????? nie rozumiem twojej wypowiedzi ale pisz co chcesz forum też nie jest od tego żeby pisać wszystko o wszystkim jak nie masz swoich takemnic to twoja sprawa ja nie będę uczył pseudo mechaników roboty jak chcesz wiedzieć to ci go zrobię i wtedy poweim dokłądne na czym rzecz polega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

odpukac dziala wszystko wporzo , nie chodzi o to czy ktoś jest pseudo mechanikiem jeśli pijesz do mnie :P swoją drogą ciekawe czy masz tytuły mechanika etc. nieważne zresztą, a chodziło mi o dowiedzenie sie z czystej ciekawości a nie o wyżarcie Tobie pracy czy nie daj Bóg obrażenie jeśli obraziłem to przepraszam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    164

Aż tak łatwo się nie obrażam ale nie lubię takich tekstów bo napisałem swoją wypowiedz z przymrużeniem oka a co do moich kompetencji to już odpowiadam prowadzę warszat naprawy ciągników rolniczych od 6 lat w tym siedzę w tej chwili zakładam własny warsztat. Brałem udział w szkoleniach w niemczech dotyczących naprawy ciągników Case Steyr i NH ,Masseya znam na pamięć z własnej obdukcji renówki fendty i inne też z wykształcenia jestem rolnikiem ukonczylem uniwersytet z tytułem mag inż. moje prace inżynierska dotyczyła budowy ciągników rolniczych marek zachodnich dokładnie kto jakie podzespoły stosuje ich wady i zalety natomias praca magisterska dotyczyła awaryjności statystycznej ciągników marek case fendt i massey ferguson opisałem to na podstawie wieloletnich badań i gromadzenia danych serwisowych a pozatym pewne rzeczy mogę pisać na pw a nie do ogólnego wglądu a jeśli chodzi o klientów z AF to praktycznie ich nie ma a i tak nie mam czasu się czasem podrapać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

w takim razie jesli pw to i może któregos wieczora przy czasie bym zadzwoniłbym do Ciebie jesli można, chciałbym sie kilku rzeczy o Renault dowiedziec tak z ciekawości a nie w celu naprawiania żeby była jasność ;) bo póki co to niema tu nikogo na forum jak na forum MF "rafik 256" żeby sie dowiedziec konkretów jakichs . wiec jesli to nie problem to chciałbym pogadac. bo choc z wykształcenia też jestem rolnikiem i tytuł inż. z zootechniki, o tyle całym sercem za mechanizacją..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×