Darek42

Renault 616RZ szrpanie do przodu

Polecane posty

Darek42    0

Witam. rok temu kupiłem renówkę ares 616RZ 2005r. (przynajmniej takie ma nalepki) Ciągnik prawdopodobnie miał spaloną ka binę ale to jest najmniejszy problem bo wszytko jest nowe kabina maska itp robione prawdopodobnie w servisie za granicą. Ale do rzeczy problemem jest ruszanie do przodu jak się rozgrzeje. Ciągnik posiada 4biegową skrzynię z powershiftem i rewersem elektrohydraulicznym. napęd blokada wałek załączane przełącznikami. podnośnik także elektrycznie sterowany. wcześniej był problem także z ruszaniem do tyłu ale zmieniona została cewka odpowiedzialna za wsteczny i problem zginął - zacinała się. przy orce rewers ustawiony w pozycji do tyłu jest ok płynnie rusza do tyłu natomiast do przodu tylko na zimnym jest ok. Silnik to 6garowy john deere. nawet w servisie claasa nie mogą zdiagnozować co może być. Osobiście podejrzewam jakiś uszczelniacz od jazdy do przodu. gdy olej się rozgrzeje może przepuszczać i problem ale nie mam pojęcia gdzie tego szukać bo ciągnik jeszcze nigdy nie był rozbierany. Jeśli ktoś posiada schemat tej skrzyni był bym wdzięczny ponieważ jestem mechanikiem i potrafił bym sam to wymienić. Może ktoś miał podobny problem? proszę o konkretne pytania i odpowiedzi najlepiej mechaników znających się na tych ciągnikach. wiem że ta skrzynia była stosowana w wielu modelach nie tylko renault i claas. dodam jeszcze że zamieniane były przewody od cewek przód i tył i nic to nie daje. Problem leży ze strony mechanicznej. sprzęgło w gałce,rewersie i te nożne także szarpie przy jeździe do przodu. na zimnym jest ok. sprzęglo noże bierze od początku i wszystko działa płynnie. jak się rozgrzeje nożne bierze dopiero pod końcem i szarpie. Przy ruszaniu na gałce lub rewersie jest najpierw kilka szarpnięć i później już rusza. Do tyłu jest ok. Mogę podesłać fotki chiągnika i szczegółowe skrzyni i silnika.

Z góry dzięki


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

kalibruje się tylko rewers spróbuj ruszać z włączonym przednim napędem i zamień cobie cewki skoro wiesz że ta od tyłu jest ok i wykluczysz jeden element jak nie poradzisz sobie to dzwoń


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek42    0

Pominąłem to że już zamieniałem tę do przodu i do tyłu. Obie są sprawne. Tak samo kable zamieniałem także jak rewers do tyłu a rusza do przodu i szarpie. Dla tego wyeliminowałem wszystkie opcje sterowania i pozostała kwestia mechaniczna. Ciśnienie na pompie sprawdzali w servisie i jest ok. Olej gdzieś musi tracić ciśnienie i dopóki ściśnie tarcze to pojawia się te szarpanie. Nie ma tragedii ale jesienią będziemy go rozbierać bo trzeba to wyeliminować bo jeszcze skrzynia się posypie od takiego szarpania


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

a próbowałes z właczonym napędem ??


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek42    0

Tak. napęd blokada i wałem czy włączone czy nie jest tak samo


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

To coś jest ze sprzęgłem jest najprawdopodobniej tak to ciężko powiedzieć jak się nie widzi


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek42    0

Sprzęgło prawdopodobnie ok bo rewers do tyłu i wszystko działa poprawnie. rusza płynnie i sprzęgło dobrze reaguje. problem jest tylko do przodu. Za jakiś czas go bedziemy rozbierać i dam znać jak znajdziemy usterkę.


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leman    0

mam ten sam problem w Aresie 640 tyle ze ja mam mechaniczny rewers jeszcze i szarpie u mnie zarówno do przodu jak i do tyłu. czekam na info z remontu twojej reni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Jak masz rewers mechaniczny i szarpie przy ruszaniu to ja bym obstawial problem ze sprzęgłem. Może porównanie nie bardzo, ale u mnie rekord szarpał jak wyleciała jedna sprężyna amortyzatora drgań skrętnych i gdzieś się zablokowała, przez co tarcza była krzywo. U Ciebie może być podobnie, bo tarcza na pewno ma taki amortyzator.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

tu szarpanie jest z całkiem innego powidu niestety i ciężko rto wyeliminować tak do końca


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Z jakiego, bo sam jestem ciekaw? :)


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lowiczak    0

Witam, mogli byście mi powiedzieć jak kalibrować skrzynie w Renault ares 620RZ ? z góry dzięki :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

skrzyni się nie kalibruje tylko rewers jak jest

elektryczny


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lowiczak    0

Sory za moją niewiedze, no ale właśnie chodzi mi o rewers, który w tej renówce jest elektro hydrauliczny. Jak to robić, na czym to polega i czy pomoże w tym że teraz po włączeniu rewersu trzeba długo(kilka sekund) czekać zanim pojedzie. ;)

Edytowano przez lowiczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszRol    0

i co już wykminiliście co z tym szarpaniem. Może to jakoś nie przeszkadza. Ale miło by było gdyby jednak płynnie się ruszało.

Ciężko jest puścić sprzęgło aby Renówka nie szarpnęła. Najgorzej jest cofać pod podłączenie jakiegoś sprzętu jak tak szarpie.

 

Jak się kalibruje ten rewers?

 

Pozdrawiam

Krzysztof Wasilewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Jest odpowiednia sekwencja do wprowadzenia a samo szarpanie to mechaniczne usterka ciężka ale w zasadzie do usunięcia tylko nie wiadomo nigdy na jak długo wytrsyma nowy element żeby sie to nie powturzyło


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

Jest odpowiednia sekwencja do wprowadzenia a samo szarpanie to mechaniczne usterka ciężka ale w zasadzie do usunięcia tylko nie wiadomo nigdy na jak długo wytrsyma nowy element żeby sie to nie powturzyło

to co to za usterka jeśli można wiedzieć Twoim zdaniem?


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

nie mogę wam wszystkiego mówić niestety jako mechanik muszę mieć troszkę swoich takemnic :D


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

 

pssssssssss bo ci zaraz stó klientów ucieknie :lol:

Edytowano przez piciaj

znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

????????????? nie rozumiem twojej wypowiedzi ale pisz co chcesz forum też nie jest od tego żeby pisać wszystko o wszystkim jak nie masz swoich takemnic to twoja sprawa ja nie będę uczył pseudo mechaników roboty jak chcesz wiedzieć to ci go zrobię i wtedy poweim dokłądne na czym rzecz polega


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

odpukac dziala wszystko wporzo , nie chodzi o to czy ktoś jest pseudo mechanikiem jeśli pijesz do mnie :P swoją drogą ciekawe czy masz tytuły mechanika etc. nieważne zresztą, a chodziło mi o dowiedzenie sie z czystej ciekawości a nie o wyżarcie Tobie pracy czy nie daj Bóg obrażenie jeśli obraziłem to przepraszam .


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Aż tak łatwo się nie obrażam ale nie lubię takich tekstów bo napisałem swoją wypowiedz z przymrużeniem oka a co do moich kompetencji to już odpowiadam prowadzę warszat naprawy ciągników rolniczych od 6 lat w tym siedzę w tej chwili zakładam własny warsztat. Brałem udział w szkoleniach w niemczech dotyczących naprawy ciągników Case Steyr i NH ,Masseya znam na pamięć z własnej obdukcji renówki fendty i inne też z wykształcenia jestem rolnikiem ukonczylem uniwersytet z tytułem mag inż. moje prace inżynierska dotyczyła budowy ciągników rolniczych marek zachodnich dokładnie kto jakie podzespoły stosuje ich wady i zalety natomias praca magisterska dotyczyła awaryjności statystycznej ciągników marek case fendt i massey ferguson opisałem to na podstawie wieloletnich badań i gromadzenia danych serwisowych a pozatym pewne rzeczy mogę pisać na pw a nie do ogólnego wglądu a jeśli chodzi o klientów z AF to praktycznie ich nie ma a i tak nie mam czasu się czasem podrapać


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

w takim razie jesli pw to i może któregos wieczora przy czasie bym zadzwoniłbym do Ciebie jesli można, chciałbym sie kilku rzeczy o Renault dowiedziec tak z ciekawości a nie w celu naprawiania żeby była jasność ;) bo póki co to niema tu nikogo na forum jak na forum MF "rafik 256" żeby sie dowiedziec konkretów jakichs . wiec jesli to nie problem to chciałbym pogadac. bo choc z wykształcenia też jestem rolnikiem i tytuł inż. z zootechniki, o tyle całym sercem za mechanizacją..


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj