Skocz do zawartości
BARABUS

Fendt 818 Vario... nie chce ruszyć

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
BARABUS    6

Witam, chyba przechwaliłem i teraz mam karę :unsure:

 

mam problem, dziś Fendt stanął, tzn silnik wszystko chodzi tylko że nie chce jechać :( stało się to tak, skończyłęm siać rzepak, podniosłem siewnik i jadę do domu, wrzuciłem drugi bieg, włączyłem jazdę z pedału jazdy, zjechałem z pola na asfalt i ciągnik zaczął się rozpędzać aż tu nagle coś chrupło i ciągnik zaczął się toczyć aż stanął, między czasie podczas toczenia było słychać jakieś chrupnięcia .... nie wiem co się stało, nie ma rzadnych kodów błędów ani komunikatów, wszystko normalnie idzie włączyć, skrzynia jakby chodziła ale ciągnik stoi... znajomy mi powiedział że mieli taki przypadek że zwolnica pękła, ale ja juz nie wiem... i tak pewnie czeka mnie serwis no ale może ktoś coś wie,

 

jak można sprawdzić czy skrzynia jest OK, czy sprzęgło jest ok ?? zna ktoś może kody serwisowe do przeprowadzenia diagnostyki wewnętrznej ??

 

z góry bardzo dziękuję. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    17

Cyba nie pozostaje ci nic innego jak tylko diagnoza w serwisie, z tego co pamiętam to masz blisko do Tarnowa Podgórnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

a wlaczajac 2 bieg wciskasz sprzeglo?

 

aby nie skrzynia;/ bo jej sie nie naprawia tylko wymienia na nowa.

Edytowano przez statek

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol445    33

Skoro słyszałeś że chrupnęło coś w skrzyni to nie ma co sie zastanawiać czy radzić tylko brać się i naprawiać czy samemu czy przez serwis ale nie ma na co czekać bo to coś mechanicznego i żadnego błędu ci nie wyświetli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

a skad wiesz ze skrzynia chodzi? walek WOM sie kreci?


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cysiu133    1

w szkrzyni bezstopniowej sprzegło???? U mnie była awaria ze wszystko działało ale jak chciałem ruszyc wcisakam jojstick i nic i okazało sie ze jakis kabelek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Podstawowa sprawa czy jesteś w stanie sam rozebrać ten ciągnik i go naprawić. Jeśli nie to nie ma sensu szukanie awarii tylko trzeba do warsztatu oddać. Tylny most możesz sprawdzić podnosząc tył. Jeśli pokręcisz jednym kołem to drugie powinno obracać się w przeciwną stronę. Reszty bez rozbierania nie sprawdzisz, usterka wyglada na mechaniczną więc żadnych kodów nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

ciągnik jest już w Tarnowie Podgórnym :( skrzynia do wymiany, uszkodzenie: uszkodzony wieloklin (czy koło zębate, nie pamiętam już co mi przez telefon mówił, jutro jadę to zobaczyć) wpadł w przekładnię planetarna i zrobił młyn...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

przy okazji pogadaj z mechanikiem na temat reszty podzespolow w tym ciagniku, ich zuzycia bo zajezdzic vario po 4300h nie jest czyms normalnym po tym jakie ciagniki z vario widzialem i uwazam ze po prostu niemiec odkrecil licznik.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

ciągnik jest już w Tarnowie Podgórnym :( skrzynia do wymiany, uszkodzenie: uszkodzony wieloklin (czy koło zębate, nie pamiętam już co mi przez telefon mówił, jutro jadę to zobaczyć) wpadł w przekładnię planetarna i zrobił młyn...

 

jeśli dowiesz się to powiedz jaki będzie mniej, więcej koszt wymiany skrzyni? Ale cała skrzynia chyba nie do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

koszt wymiany łącznie z robocizną i pierwszym serwisem (oleje itp) ~42.000zł brutto, pisze około ponieważ jutro dopiero dostanę do ręki ofertę....

 

do wymiany jest cała przekładnia, bez obudowy, bo ponoć to jest taki wkład który się montuje po uprzednim odkręceniu pokrywy od góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Cena chyba nie jest tragiczna, fakt 40 tys ponad to dużo, bo jak podejrzewam jakaś 1/5 wartości ciągnika. Mam prawie identyczną sytuację z sam cięż Volvo i to manualna skrzynia 2 synchronizatory i przesówka i robocizna to ponad 10 tys zł, do tego doszło sprzęgło i koło zamachowe za kolejne 10 tys komplet. i też wielce nic nie wymienione a kasy sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

moim zdaniem cena nie jest wysoka zwazywszy ze pewnie 5 tys zl to sama robocizna


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Dokładnie, a pewnie większość też "bebechów" wymienią więc skrzynia będzie jak nowa i wytrzymie długie godziny pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

początkowa cena jaką mi podali była 46000zł brutto za samą skrzynie, jednak po dwóch godzinach zadzwonili do mnie ponownie i powiedzieli mi że dostałem super ofertę, że na tego typu duze-drogie części nieraz firma Fendt odgórnie daje dobre ceny, miałem poniekąd szczęście w nieszczęsciu i mi dali cenę 33000zł brutto, jakby nie było 13 tyś mniej za samą skrzynię... nie ma co gdybać, innej opcji nie ma, trzeba robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Za taką cenę to rób. A taką sprawa oddadzą Ci te rozwalone części z Twojej skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Chyba zabierają ze sobą i regenerują w Niemcowni a następnie znów wymieniają i tak w koło macieju :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

To tak samo jak sprzegło w Volvie też zabierają i regenerują. Taka to teraz polityka w częściach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

przypuszczalnie skrzynie dało by się naprawić, problem w tym że firma Fendt nie chce przysyłać części do napraw niektórych podzespołów.. typu skrzynia

 

generalnie byłem dziś to zobaczyć... bardzo delikatnie to wszystko tam wygląda, ta przekładnia planetarna itd, zrobił się mały młynek, tylko dlaczego ? jeden z mechaników powiedział mi że ktoś kiedyś musiał wrzucić drugi zakres ( drugi bieg) pod obciążeniem co spowodowało nadpęknięcie zęba... i za którymś razem przy przełączaniu z I na II zakres nie wytrzymał i się wyłamał do końca... potem wpadł w przekładnię planetarną... co było dalej to się można już domyślić :(

mam takie pytanie, bo każdy mówi inaczej, jak to jest z tym przełączaniem zakresów, można to robić w czasie jazdy czy nie ? w instrukcji obsługi pisze ze tak przy zachowaniu kilku spraw, np. trzeba wcisnąć pedał sprzęgła, jeżeli jestem w błędzie to proszę o wyjaśnienie dlaczego

 

fffvsn.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Trochę dziwnie to ujeli napisali kiedy przełączenie nie jest możliwe. Nie napisano co trzeba zrobić aby przełączyć w czasie jazdy. Więc albo można robić to w dowolny sposób albo wydający instrukcję nie chce brać za to odpowiedzialności. Przełączanie na postoju jest wyraźnie opisane przełączanie w czasie jazdy odwrotnie dość niejasno.

Co do napraw skrzyń vario w serwisach być może serwisy nie posiadają maszyn, warunków, wiedzy do naprawienia poszczególnych elementów skrzyń. Lub poprostu producent sprzedaje całe, gdyż może na tym więcej zarobić. Ja obstawiał bym tą pierwszą wersje.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lagi91
      Siemka, 
      Poleciała mi skrzynia w ciągniku. Ml160 
      Wypielo segera, rozsunął się wałek na planetarce i ukrecilo frezy. 
      Szukam takiego wałka, ktoś coś ?? 
      Pozdrawiam 

    • Przez stanrol
      Panowie w jakiej pozycji powinny być zamontowane poduszki kabiny, w takiej pozycji
      Czy takiej
    • Przez kuba1221
      wie ktoś może jak wyjąć przewód z poduszki kabiny bo złamał się ucieka powietrze i pasowało by go skrócić nie wiem jednak jak się do tego zabrać
    • Przez kris14
      Jest problem z w.w. ciągnikiem, ciągnik z problemami zbiera się na obroty, nie może uzyskać założonej prędkości roboczej, filtry paliwa wymieniane 2tyg. temu, wyświetlił się taki symbol na zegarku jak na zdjęciu poniżej, o jakim zespole regulacji ciśnienia mówi instrukcja? Chodzi o CR czy o ciśnienie doładowania? 
    • Przez ranczo1318
      Koledzy mam problem z podnośnikiem w Fendt 824 Favorit 2000r. Ogólnie nie wyświetlają się żadne błędy jednak gdy ciągnik pracuję podnośnik ciągle pulsacyjnie podnosi góra-dół tak po dwa centymetry obojętnie jakie jest obciążenie. Gdy podniosę jakąś ciężką maszynę i go zgaszę nic nie opada. Dzieje się tak tylko przy włączonym silniku. Sprawdzałem już siłowniki i są ok, taż sprawdzałem czujniki w sworzniach od cięgieł dolnych które podobno za to odpowiadają i nic. Czy może ktoś mi doradzi lub miał już taki problem....?
×