Skocz do zawartości
pawelck

Ciśnienie smarowania silnika MF 255

Polecane posty

pawelck    0

Witam. Tydzień temu zaczęła mi migać kontrolka od oleju w MF 255.Czasami migała lub świeciła na biegu jałowym,zarówno na zimnym i ciepłym silniku. Wczoraj podłączyłem ciśnieniomierz i na rozgrzanym silniku pokazywał 1- 1,5 bar. Po dwóch godzinach trochę ostygł i miał niecałe 3 bary.Dzisiaj na całkiem zimnym 4 bary.Co może być nie tak? Pompa olejowa? Da się ją naprawić czy lepiej nową? Jakie powinno być dokładnie ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku? Dziękuję z góry za podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Ciśnienie wydaje się być odpowiednie. Według instrukcji ciśnienie przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 stopni powinno wynosić 3,1 bara, natomiast na biegu jałowym 1.3 bara. Więc wszystko w jak najlepszym porządku. Co do świecenia się kontrolki to może być uszkodzony czujnik, bądź kabel biegnący do czujnika jest przetarty i dotyka masy. Najlepiej by było gdybyś na stałe zamontował, ciśnieniomierz i miałbyś zawsze pewne wskazania. Można teraz bez problemu kupić w sklepie wszystkie niezbędne elementy.

Jeżeli jednak ciśnienie okazywałoby się za niskie to winą mógłby być zanieczyszczony, lub rozregulowany zawór przelewowy, zużyta pompka, lub też ogólnie zużyty silnik.

Edytowano przez marian3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1247

Ja mam w u3512 zamontowany zegar i ciepły na wolnych ma 1.8- 2, a na 1600 tak 3.5-3.8 olej mobil delvac 15w40. Jeśli masz superol to zmień na lepszy i śmigaj dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelck    0

Ciśnienie wydaje się być odpowiednie. Według instrukcji ciśnienie przy 2000 obr/min i temp. oleju 77 stopni powinno wynosić 3,1 bara, natomiast na biegu jałowym 1.3 bara. Więc wszystko w jak najlepszym porządku. Co do świecenia się kontrolki to może być uszkodzony czujnik, bądź kabel biegnący do czujnika jest przetarty i dotyka masy. Najlepiej by było gdybyś na stałe zamontował, ciśnieniomierz i miałbyś zawsze pewne wskazania. Można teraz bez problemu kupić w sklepie wszystkie niezbędne elementy.

Jeżeli jednak ciśnienie okazywałoby się za niskie to winą mógłby być zanieczyszczony, lub rozregulowany zawór przelewowy, zużyta pompka, lub też ogólnie zużyty silnik.

 

Dziękuję za odpowiedzi.Zurzyty silnik odpada bo robiłem remont 1,5 roku temu.Gdzie jest ten zawór przelewowy? Jak dobrze pamiętam to przy remoncie było niecałe 3 bary.W mojej książce pisze tak jak Ty mówisz. Kilka dni temu pytałem innego mechanika i powiedział mi że powinno być 4,5 bara na zimnym i ciepłym silniku , może mi ciemnote wciskał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Zawór przelewowy znajduje się przy pompie olejowej. Więc żeby się do niego dostać trzeba zdejmować misę olejową, a przy tym jest trochę roboty. Podkłada się podkładki pod sprężynę i zwiększa się ciśnienie zwłaszcza na zimnym silniku. Jednak jeżeli na biegu jałowym masz takie ciśnienie to myślę że na razie nie ma co się z tym grzebać. Jeżeli ciśnienie będzie spadać to wtedy będzie się można za to zabrać. A póki co lej dobry olej o odpowiedniej lepkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

jak z mechanikiem mierzyliśmy w moim to na jałowych miał 4 a jak dałem gazu to pochodziło pod 5. tylko nie pamiętam czy to było na ciepłym czy na zimnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gnat    0

witam u mnie w mf 255 ciśnienie wynosi 2 bar na rozgrzanym silniku ..nie wiem czy takie powinno być czy jest za niskie ,,martwi mnie to a włąściwie denerwuje żę za strasznie dymi ..końcówki nowe ,,co może być przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

jak dymi to pewnie olej bierze

sprawdź poziom oleju bo może masz go po prostu mało a to niedobrze

Edytowano przez jamakazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    8

Panowie podepnę sie pod temat . W związku z wysypaniem się wału korbowego i grubszej roboty pasuje założyć nowa pompę smarowania.Jest ktoś w temacie kto produkuje w miarę sprawdzone pompy . Orginał wytrzymał 6tys mtg . Następna zaczęła padać po 1,5tys ta na razie chodzi ale kłopot z wymianą spory więc pasuje wymienić. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×