panRys87

stuki strzały z okilc głowicy...

Polecane posty

seweryn20    825

Tam nie ma za bardzo żadnych podkładek. Jedynie jedna duża, zaginana pod śrubami pompy oleju. Chyba że rozleciała się pod nakrętką którą jest przykręcony konik klawiatury i wpadły kawałki do miski. Wtedy konik by gonił i silnik stukał na tym cylindrze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

ok, sciagnalem przednia pokrywe, zalozylem ze wtryskiwacze i cyllindry nie stukaly bo ciagnik dobrze pracowal i nie mulił.

 

na pokrywie od wewnętrznej strony widać wyżłobienie ok 2-3 milimetrowe po kole zębatym pośrednim górnym, dało sie je ściągnąć ręką, nie było niczym zabezpieczone przed zdjęciem. wydaje mi się ze tak nie powinno być, wszystkie koła żębate mają nakrętki zabezpieczające... chyba zerwało gwint.... co teraz?

 

tutaj zdjęcie znalezione na necie, dobrze obrazuje stan rzeczy, właśnie ta nakrętka niestandardowa (z 4 wycieciami- zwana łożyskową)wraz z podkładka taka jak trybik wyglądającą leżała na dnie miski olejowej.

 

ciężko wymienić tą oś koła pośredniego?

Edytowano przez javman

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

miska do zdjęcia i trzeba mieć cienką rączke żeby dostać nad wał. Ośka jest tylko włożona od wewnatrz w otwór i od zewnątrz przykręcona przez zębatke.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

czyli powinna łatwo wejść do komory silnika? bo już poxipolem przykleilem ją, ma szanse takie połączenie ?

zanim zakleiłem to probowałem tą ośkę poruszać ale napotykalem na jakiś opor przy próbie wciśniecia go głębiej, o cos metalowego uderzała

Edytowano przez javman

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

ok, postanowilem odkleic to i wyjac ośke i kupic nową, tak jak myślalem oska zahaczała o wal, ale jak go lekko przekręciłem miałem juz dobry dostęp i wyjałem ośke bez kłopotu, jutro kupię nową i składam maszyne... przy okazji miałem mały kłopot z zapłonem bo mi sie poprzekręcały żebatki, ale już doszedłem do ładu. tylko takie pytanie mam, jeśli by były źle ustawione te żębatki to ciągnik by nie odpalił tak? istnieje mozliwość ustawic tak że odpala od kopa ale tylk onp. na 2 cylindry?


_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Raczej nie. Przestawiejąc rozrząd kąty o tą samą wartość przestawiają się na wszystkich cylindrach. Róznica bedzie w pracy silnika bo palić może normalnie. Róznie to z tym bywa. Poza tym są odstępstwa od reguły. Różnice w rozpylanym paliwie na poszczególnych cylindrach mogą objawiać się brakiem zapłonu na tych gorszych.

 

 

 

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

aha, ustawiłem według znaków na tych kolach zębatych i wydaje mi się, że po odpaleniu pracował równo, pozatym nie telepało nim, wiec mam nadzieje, że jest wszystko ok.

Edytowano przez javman

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak ustawiłes tak jak na zdjęciu które zapodałeś to na pewno będzie dobrze. Stuki się uspokoiły?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

sorka ze nie odpisywalem wczesniej ale nie bylo mnie w domu a poza nie bardzo mialem dostep do internetu. powiem tak, zlozylem to do kupy ale odpala nie tak dobrze jak przed calą wymiana tej ośki. tzn. odpala ale po chwili kręcenia a czasem za drugim razem dopiero... silnik za to pracuje jak by ciszej niz kiedys.... stuki sie uspokoiły... ustawiłem wg znaków ale kurde nie wiem czy czasem jak miałem klin na wale do góry to zamiast na pierwszym cylindrze tłok być w maksymalnym górnym położeniu był w jakimś innym... i to jest przyczyną gorszego odpalania...

Edytowano przez javman

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Musisz ustawić według książki początek wtrysku paliwa. chcesz instrukcje jak to zrobić?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

sciagnalem kiedys z neta instrukcje napraw w pdf, jak wymienialem tarcze sprzeglowe... tam jest to chyba opisane, ale boje sie z zaworami sam kombinowac bo kurde niebawem ciagnik bedzie potrzebny

 

wiem ze jak raz ustawilem wg znaków to palil od sztycha, potem sie ruszyly mi te zębatki to zas ustawilem i myslalem ze bedzie ok ale kurde skrecilem to a teraz mysle ze chyba za szybko....

 

wtedy co mi palil od sztycha chyba mialem farta i tarfilem na ten moment w ktorym klin na wale byl wlasnie w miejscu gdy ma nastepowac wtrysk, ale to chyba nie jest za kazdym razem gdy klin jest u góry tylk oco ktorys obrót... cholera zas tą oś przednia ściagać ciężką....

Edytowano przez javman

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

ogólnie to nie ważne gdzie jest klin. Jak pozakładasz zębatki to muszą się znaki pokrywać i tyle. Tak jak na zdjęciu które dolączyłeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

no ale na tej zebatce ktora jest na wale na ktorym jest klin jest także oznaczenie (2 punkty) miedzy które wchoddzi jeden punkt z zębatki koła pośredniego górnego i wzgledem wlasnie tego punktu ustawia sie walek rozrządu i wałek popychaczy.... wiec klin musi byc do góry zeby mozna bylo wg znakow ustawic, teraz tylk okwestia czy moment w ktorym klin jest do góry jest odpowiedni jesli chodzi o polozenie tloka.. wydaje mi sie ze jeden obrot walu z klinem (walu korbowego) odpowiada 2 pozycjom tloka na pierwszym cylindrze,sam juz nie wiem jak to jest... :/


_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A o to ci chodzi. Spokojna głowa. Dając znaczek w góre wał zawsze będzie w tej samej pozycji bez względu na to ile razy go obrócisz. Powinieneś jescze kąt wtrysku sprawdzić.

 

 

 

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

aha, ale skoro nie ruszalem nic jeśli chodzi o rozrząd ani o wtrysk to dlaczego przy takim samym ustawieniu pali inaczej? byc mozę jednak o jeden żabek gdzies sie przestawilo dziadostwo... ale sprawdzalem to przed zlozeniem i teoretycznie bylo ok.


_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No tego ci nie powiem bo nie widziałem. Mogłeś zdjącie zrobić. Sprawdz jeszcze kąt wtrysku według znaków na kole zamachowym. Będzie wiadomo przynajmniej czy pompa tłoczy w odpowiednim momęcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

hmm.. ale jak to zrobić ? wiem ze chyba są 3 kreski na tym kole widoczne z okienka o ile sie nie myle tego co widac docisk sprzegla tak? oznaczaja one katy, ale wzgledem czego mam je sprawdzić ? seweryn napisz jesli to nie klopot, bo czytalem teraz wlasnie watek w ktorym tez to opisywales ale tam cos o rurce z paliwem bylo etc.

Edytowano przez javman

_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

dzięki ale dokłądnie tą instrukcje mam na dysku... narazie dam sobie z tym spokuj, ale po pracach polowych napewno sprawdze co jest przyczyna gorszego odpalania, mam nadzieje ze nie bedzie to mialo wiekszego wplywu na prace ciagnika :)


_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

hmm.. ale jak to zrobić ? wiem ze chyba są 3 kreski na tym kole widoczne z okienka o ile sie nie myle tego co widac docisk sprzegla tak? oznaczaja one katy, ale wzgledem czego mam je sprawdzić ? seweryn napisz jesli to nie klopot, bo czytalem teraz wlasnie watek w ktorym tez to opisywales ale tam cos o rurce z paliwem bylo etc.

Tak jak pisze kolega @ seweryn20, którego z resztą bardzo cenię ale może prościej są trzy kreski na kole zamachowym, ważna ta środkowa i jest znak na obudowie sprzęgła i paliwo na pierwszej sekcji powinno drgnąć jak te znaki się pokryją, gaz wciskasz na ręcznym do oporu i obserwujesz, pomocna druga osoba do kręcenia za koło i cała filozofia ja tam nie wkręcam żadnych rurek, mało tego jak są dobre końcówki to idzie usłyszeć bez odkręcania rurki jak wtryśnie paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cześć kolego MAT :rolleyes:. Jak zwykle dobrze piszecie. Javman to chwila roboty, prosta i nie wymaga żadnego wkładu finansowego a pozwoli oszczędzćc nerwy. Na twoim miejscu bym to zrobił. Jak... czytaj post wczesniej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A Witam, Witam, akurat te ciągniki nie są aż tak czułe na idealne ustawienie zapłonu, nie raz trzeba np. kosztem lepszego zapłonu troszkę zmienić ustawienia w celu uzyskania lepszej pracy silnika. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zgadza się. tolerancja doś duża a i precyzja znaków daje dużo do życzenia. Starzy mechanicy robili to na słuch.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javman    0

no dobra, ale jak mi to paliwo nie drgnie to co wtedy? dodam ze zalozylem sobie wkoncu linke od obrotomierza i ciagnik dobrze sie wkreca na obroty i nie ma klopotu z wykreceniem 2200 obrotow.


_/ . /\ . \/ . /\/\ . /\ . /\/™

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli pompa jest odpowietrzona to w czasie ustawiania kąta wtrysku w czasie gdy tłok pierwszego cylindra dochodzi do górnega, martwego punktu w momęcie gdy ma nastąpić wtrysk paliwa musi go wycisnąć na pierwszej sekcji. jeśli się tak nie stanie to albo nie dałeś gazu na maksa, albo zapowietrzona pompa, albo awaria pompy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj