panRys87

stuki strzały z okilc głowicy...

Polecane posty

panRys87    2

Witam zwracam się do was z kolejnym problemem gdyż nie mogę coś dojść do ładu ze swoim ciągnikiem... Chodzi o C-360... Dziś w czasie orki usłyczały dziwne jakby stuki z okolicy 2 głowicy... Ciężko to nazwać z początku myślałem że to belka z przodu bo dźwięk był podobny gdy się otwiera burte w przeczepie i zawias jest zardzewiały i jakby się powoli otwierało to jest takie jakby stukanie pod wpływem naprężenia gdy trze zawias o bolec... Wiem że troche to ciężko zrozumiałe co napisałem ale naprawde nie wiem jak to opisać... Było to słychać na wolnych obrotach i zpoczątku gdy trochę porobiłem to już przestało... Dodam że przedmuchało uszczelkę pod pokrywą zaworów na 2 głowicy... Czy to możliwę że to jest przez źle wyregulowane zawory bąź zapchany tlumik... Prosiłbym o szybką odpowiedź bo chce mieć pewny ciągnik i spokojnie robić dalej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie takie coś się stało ale nie było czasu naprawiać a kawałeczki co na gospodarstwie są (ok.2,5ha) to mozna czym innym zaorać. Mój dostał 3 skibki na ciężkiej ziemi i jakoś pzrestało. Narazie chodzi bez problemu - zima czy latem.

Edytowano przez kluczewianin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak Ci mogło przedmuchać uszczelkę pod pokrywą zaworów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Właśnie nie wiem... Po prostu zaczął olej wypływać dookoła jakby jakieś ci,śnienie się tam robiło... przychodzi mo do głowy tylko taka rzecz że zawory puszczają ciśnienie z komory spalania pod pokrywe może sie rozregulowały a tłomik przytkany... Eakie moje podejrzenie jednak nie mam pewności może ktoś miał kiedyś podobny problem i go rozwiązał... Dodam że przy orce ciągnik ładnie ciągnie tylko to stukanie bądź strzelanie na postoju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Mi raczej wygląda że regulowałeś luzy zaworowe ostatnio i niechlujnie założyłeś uszczelke i ją wywaliło, nic się nie dzieje, gdyby kompresja uciekała w gwałtowny sposób przez zawory to trafiała by do kolektora ssącego lub wydechowego, a te świsty pasują do splutej uszczelki pod głowicą lub kolektora wydechowego, z drugiej strony same by nie ustępiły wręcz odwrotnie wywaliło by uszczelke, tłumnik raczej się nie zapcha bo tam nic nie ma, Mógłbyś pozdejmować miski-dekielki od klawiatury i próbować wciskać zawory czy lekko się ruszają bez zacięć i sprawdzić czy sprężyny całe, niekiedy gdy w filtrze powietrza jest za mało-za dużo oleju to na wolnych średnich obrotach daje taki złudny efekt stukania, a to tylko szalejący olej


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

No i mam nadzieję kolego że to jest to z tym olejem bo tak się składa że trochę mi się wlało za dużo oleju... Uszczelki pod głowicą i pod kolektorem mam nowe bo wiosną wymieniałem 2 głowice a dwie dawałem do sprawdzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Prędzej podkładka na sprężynie zaworu wali o pokrywke. Na wysokich obrotach walenie się ucisza. Temu mogło podciekać na pokrywce bo podrywało ją do góry. Szukaj śladów na tym deklu wewnątzr albo po prostu popuszczaj pokrywki na zapalonym silniku. Jak po popuszczeniu ucichnie to masz przyczyne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O witam kolegę :D też o tym myślałem, jak przesunięta pokrywka to ociera ,chyba że już Mu wytarło i się uspokoiło ale ślad i tak by na pokrywie był ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

A nie powinno wtedy cały czas tłuc? Bo to były pojedyńcze stuknięcia... Nie zwróciłem uwagi na pokrywkę od środka bo dziś rano wymieniałem uszczelke... Dodam że akurat na tej głowicy któryś zwór jest już źle ustawiony bo luz był ok milimetra... Będe musiał jeszcze ustawić wszystkie zawory i wtedy zobacze bo praca ciągnika pozostawia trochę do życzenia... Jeśli bez obciążenia jest chodzi elegancko ale dzis jechałem z przyczepą 3,5t pełna przenicy i jakoś się z nią męczył pod małą górkę... mam kilka pytań poza tematem jeszcze a mianowicie jakie są objawy źle ustawionego zapłonu? Bo ustawiałem na "oko" odpala od szczała dodam... No i dlaczego oleju mi przybywa w silniku wymieniłem wczoraj simering w pompie ten zaraz za zębatką wlałem nowy olej i dziś pod koniec dnia patrze a jego troche przybyło i zrobił się taki błękitny jakby trochę... Pompa i wtryski nie tak dawno były regenerowane bo ok 2 lata temu a traktor pracuje tylko na 4 ha ziemi... Silnik miał remont kapitalny rok temu w styczniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie potrzebnie wymieniałeś ten simering jak w pompie był stan oleju, jak przybywa oleju w silniku to albo woda albo paliwo przez lejące wtryski to że były regenerowane to jeszcze nie znaczy że już któryś nie "sika". olej z wodą robi się jak kawa z mlekiem a z paliwem rzadki i go czuć napędem musisz to sprawdzić. Za wczesny zapłon to też twarda metaliczna praca, za późny dymienie silnika

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Witam witam. W sumie to sam uszczelniacz nie ma nic do rzewczy. Ustaw ten silnik tak jak trzeba i wtedy napisz jak chodzi bo na razie to wyglada na to że nie trzyma się żadnych regulacji. Wtryski jak raz w roku dasz do regulacji to nic im nie będzie a jest szansa i to wielka że ten koszt wróci się w paliwie. Kąt wtrysku jak pisze MAT. Ustaw na znaki i tyle. To samo zawory, jak na każdym dodasz na przerwie to pogarszasz napełnianie cylindra powietrzem a to objawie się na większych obrotach. Olej niebieskawy jest przeważnie nowy, jak go przybywa a pompa ma nowy uszczelniacz to zostaje ci niespalone paliwo w cylindrach. A to wtryski lub zaworu. Daj znać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Na pewno to była ropa bo jak spuściłem olej to był rzadki ropy nie wyczuwałem ale był za rzadki i było go sporo za dużo a wody nie ubyło prawie nic... Najpierw zrobie ten zapłon' mógby ktoś opisać jak go dokładnie ustawić na znaki? Bo wiem że ustawia się go przy uzyciu jakiegoś miernika jednak takowego nie posiadam... I czy samemu to zrobie czy będzie potrzebna druga osoba... Jak będe miał pewność co do zapłonu wezmę się za zawory... Wielkie dzięki za odp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Czyli mam wkręcić zamiast przewodu nr przeźroczysty wąż kręcić kołem zamachowym i gdy dolna kreska na kole pokryję się ze znakiem na skrzyni wtedy paliwo powinno zacząć się podnosić??? Dobrze to rozumiem? Jęsli tak to niech ktos powie jeszcze czy jeżeli sie okaże że znaki się nie pokrywają to mogę cofnąć koło o kawałek obrotu przestawić pompe i zakręcić z powrotem na znaki czy trzeba robić kolejny obrót?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Tak jest, tylko że to musi być bardzo cienki wężyk. Właściwie to powinna być rurka kapilarna. Można też nic i nie zakładać i obserwować lustro cieczy w króćcu pompy wtryskowej. Jak paliwo drgnie to oznacza początek tłoczenia. Wtedy patrzysz z którą rysą na kole zamachowym pokrywa się rysa na obudowie skrzyni biegów. Na kole zamachowym są trzy rysy. Rysa na skrzyni powinna pokrywać się z środkową. Jeżeli jest przesunięta w kierunku rysy dolnej, to znaczy że początek tłoczenia jest za wczesny, obracasz więc pompę wtryskową zgodnie z ruchem obrotu wału korbowego. Jeżeli zaś jest przesunięta w stronę rysy górnej, to wtrysk jest za późny- obracasz pompę w kierunku przeciwnym do obrotu wału korbowego. Później znowu sprawdzasz kąt wtrysku i powtarzasz regulację aż do skutku :P


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

No i jest problem ;[ nie mogę znaleźć żadnych znaków... Obróciłem koło ze 3x i nic nie znalazłem... Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to tylko to że jest silnik od 40-tki a skrzynia od 60-tki i się nie zgrywają znaki z okienkiem ... W skrzyni są dwa okienka jadno małe w którym widać ząbki( dzięki nim mogę kręcić kołem ) i jedno duże przysłonięte dekielkiem na 2 śrubki a tym okienku zaś widać tylko połowe sprzegła... Pozostaje mi chyba tylko przestawić trochę pompe znów na oko...

Edytowano przez panRys87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ustaw czwarty cylinder na mijanke na zaworach. To mniej wiecej to miejsce gdzie powinny być znaki. Nabite kreski zaraz przy lewej ściance okienka, często kiepsko. Można przejechać to miejsce drobnym papierem, jest szansa że będą widoczne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Jutro dopiero pokombinuje bo dziś słome zwoziłem i troche padam a tu trzeba iść do roboty rano;( może się uda znaleźć... Znajomy mówił że ostawiał pompe na środku czyli patrzył ile się wychyli do przodu ile do tyłu i znajdywał środek jechałem tym traktorem i fajnie mu idzie nawet znacznie ciszej od mojego... Mam jeszcze pytanie odnośnie klawiatury wyczytałem że można przeszlifować miejsce styku klawiatury z zaworem... Pomaga to coś gdy są trochę zużyte bo u mnie akurat są trochę krzywo zjechane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No można ale wymaga to troche wprawy. Ogólnie w niczym to nie przeszkadza tyle że cygani przy regulacji luzu, znaczy dodaje troche. Ustawisz na o,25mm a faktyczny wychodzi 0,3. Ustaw zawory bardziej ciasno i nie przejmuj się tym. Nie ma to wpływu na prace silnika. Jak kiedyś będziesz robił głowice to daj to wtedy zrobić do nowych zaworów. Do starych nie warto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Aha czyli przy ustawianiu odjąć od żądanej wartości 0,05 mm... A jeszcze chciałem spytać czy jeśli przemyje pędzelkiem i benz ekstrakcyjną to koło zamachowe to nie wpłynie to w jakiś negatywny sposób na pracę sprzęgła bo było trochę zabrudzone zkrobałem trocchę śrubokrętem ale udało mi sie tylko znaleść jakieś 3 cyferki ... 0 7 pierwszej nie pamiętam ale z pewnością to jakiś numer seryjny i znajdował się po prawej stronie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli już to nie dodać tylko odjąć na szczelinomierzu. Ale to troche ryzykowne nie wiedząc jakie jiest głebokie wyrobienie. Przed montarzem sprzęgła przemycie koła zamachowego i docisku jest wręcz wskazane. Cokolwiek co wysycha do sucha b. ext, zwykła, nitro, denaturat itp. Znaki powinny być patrząc na koło zamachowe z boku, majac wieniec z lewej strony to znaki będą na prawej krawędzi.

 

 

 

http://zapodaj.net/90380b04b208.jpg.html

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No sprawdź czy w tym czy koło tego miejsca drgnie paliwo na pierwszej sekcji, może to jest ten znak.

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panRys87    2

Chodziło mi o to że tak wyglądają u mnie te okienka... Inaczej niż w książce i myślałem że znaków mam szukac na kole zamachowym a według mnie koło zamachowe to jest to z ząbkami a w tym dużym okienku to jest sprzegło a w tym małym okienku to nie widać nic poza ząbkami dziś obróciłem znów ze dwa razy i nic nie znalazłem... Już mnie to powoli zaczyna wkur...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj