atomik

wszystko o ursusie 4512/4514

Polecane posty

Bartek_WW    0

Cóż Ursus 4514 ciągniczek taki sobie. Raczej do lżejszej roboty, a niżeli do orki itp. Tylnie ogumienie 13,6-36 to nieporozumienie w ciągniku o mocy 66 km !!!! Do transportu też nie bardzo bo strasznie podskakuje, w kabinie głośno i mało komfortowo. Spalanie to chyba jedna z niewielu zalet tego ciągnika.

Generalnie 4514 będzie chodził z takimi maszynami jak Zetor 7211 przy czym w Zetorze będzie o wiele bardziej komfortowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

bartek nie był bym taki pewien akurat trafiłes wersje najbardziej lipna z waskimi kołami i u[rpszczona kabina to sie zgodze ze ciagnik jest zrywny i głosny, ale ja mam wersje 16,9 30 oponki i komorft kabine i jakos jak pracuje to z palcem w nosie słuchm sobie radyjka mam ogrzewanie w kabinie a w 4 skibowym zagonowym to mi bryka. spalanie owszembez porónania z zetorem no ale cóz. jest wiecej zalet niz Ci sie wydaje, poprostu przyzwyczaiłes sie do zetora. minus jest taki ze ma mała kabine ursus w sensie nie dla dwóch osób.


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

nie ma turbo o 5314 ma ten sam silnikco 4514 bez turbiny, moc jest zwieksozna poprzez kąt wyprzedzania zapłonu, inne wtryskiwacze i pompa paliwowa, stąd jest taki zys mocy no i oczywscie opony sa rozmiarem większe pzdr


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    262

Mój 4514 z 1995r. wyjechane ma trochę ponad 3700mtg (pracuje na 29,99ha), to chyba jakiś bubel jest. Podnośnik działał słabo, teraz wogóle nie podnosi, to samo mogę powiedzieć o hydraulice zewnętrznej. Z WOM'u wycieka olej, zimą nie odpala, ciężko działa wspomaganie i ucieka z pompy od niego olej.

2 bieg coś nie wskakuje do końca (po wizycie u mechanika przestało wskakiwać i ten podnośnik przestał działać).

Czy zna ktoś jakiś zakład naprawczy (bo w mechaników przestałem wierzyć!) z okolic pow. Wrzesińskiego lub ze Środy Wielkpolskiej?

Kupiłem go w P.O.M.'ie w Środzie Wielkopolskiej. Podnośnik nie działał od nowości, ale nie chcieli tego naprawić!

Czy TORAL w gostyniu naprawia Ursusy równierz pogwarancyjnie?

Bo wiem aby dostać się do pompy trzeba rozpołowić ciągnik za szkrynią, tylko nikt nie chce się tego podjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

no zqalezy jak sie ciagnik uzytkuje. jak mogli nie nparawic podnosnika jak od poczatku ie działa

?? nierozumiem tego kompletnie. ja wymnieniałem siłownik od wspomaganaia teraz bo przyjebałem w kamien i sie tłok zrobił w pałąk jak kobyła pood siodło hehe akurat agrome w łodzi likwidowali i wyrwałem za 350 zamiast 580 zeta pozdro pytajcie jesli chcecie pomge ale mechanika w tamtym rewirze nie znam hehe


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elwis2    11

Kris14 lepiej przejedz się do Kunerta w Poladowie kolo Śmigla, mają dużo lepszy warsztat niż w Toralu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    262

Jutro (czyli 20.04.2007r.) jadę na serwis pogwarancyjny do Środy Wielkopolskiej- CTR Goldoni. Mam nadzieję, że rozwiążą problem z podniośnikiem w 4514.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    262

I- wadliwy,

II- mój sąsiad wziął takiego samego pół roku wcześniej i dał 18tys. zł- ja już 34tys. zł,

III- :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    7

ten typ tak ma :lol: w moim 5314 podnośnik działa jak chce,filtr czysty,olej nowy, a precyzyjne ustawienie go przy podczepianiu maszyny graniczy z cudem,

ostatnio zaczęły pękać śruby w kolach,przy wiosennych pracach ,około 160mth, spalił 15 litrów oleju silnikowego ,i wyciekło z niego 20 litrów Agrolu,trafia mnie z nim,

policzyłem,iż musze do niego dołożyć prawie 10tyś zł,kapilalka silnika ,remont kompresora,nowe felgi tylnie,tłumik ,remont siłownika od orbitrola,uszczelnić przedni most ,wymienić węże od hydrauliki,uszczelnić WOM ,nowy fotel ,bo stary się rozpadł, +całe mnóstwo drobnych rzeczy do zrobienia

 

aha,ile może kosztować filtr powietrza do kabiny?wentylator w kabinie się spalił....

a traktor ma dopiero niecałe 3000godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

A ktoś gdzieś ,kiedyś pisał,że Ursusy mają precyzyjne podnośniki-wojtii ile ten Twój ma mth ?-bo z opisu przypomina 30 letni traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    262
Macie może jakies informacje o 4514 TURBO,bo nic nie mogę znaleźć.pzdr

Wiem, że Ursus robił coś takiego i był to model 6014. Miał mocniejszy podnośnik (3800kg), skrzynię zynchronizowaną (12x4), blokadę przedniego mostu załączaną hydraulicznie i opcjonalnie EHR.

Czy ktoś ma ciągnik 451x-601x/5714 z skrzynią 12x4? Jak się sprawuje? Dźwignie są na środku jak w 8x2 czy po bokach jak w 914? Czy może jeszcze inaczej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56
A ktoś gdzieś ,kiedyś pisał,że Ursusy mają precyzyjne podnośniki-wojtii ile ten Twój ma mth ?-bo z opisu przypomina 30 letni traktor

 

To ja napisałem. I w moim przypadku to jest prawda! Nie wiem jak innym chodzą ale u mnie jest super. Nie ma problemu z podpinaniem maszyny (chyba, że ktoś na siłowej to robi :lol: ). Także w pracy dobrze się sprawuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    262

Zgodzę się z collman111, u mnie mimo, że jest słaby to jeśli chodzi o precyzję poziomowania nie mam nic do zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    7
A ktoś gdzieś ,kiedyś pisał,że Ursusy mają precyzyjne podnośniki-wojtii ile ten Twój ma mth ?-bo z opisu przypomina 30 letni traktor

własnie sprawdzałem ,dokładnie 2854mth u nas od nowości czyli od 96 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtii    7

no i własnie dlatego trafia mnie jak musze go remontować ,dopiero w tym roku dostał popalić,pracuje na 60 ha,wczesniej robił na 12...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    56

No niestety tak czasami jest. Dobrze rozumiem Twoje zdenerwowanie... Ostatnio rozmawiałem z kolega z studiów cop też miał U 5314. Pracował na 50ha własnej ziemi i robił na usługach (obrabiali pola pod kukurydze- wszystko od orki po jej zbiór) ok. 40ha. Ciągnik był z 96r. i miał na zegarze zrobione ok. 15tys mth (2 lata temu jak go sprzedawali). Ciągnik pracował dzień i noc- tylko kierowcy się zmieniali. Był agregowany z naprawde cięzkimi maszynami- obrotówka 3 skiby overum (3x45) i jakiś cięzki zestaw uprawowo siewny. Ogólnie byli z niego zadowoleni. Silnik po prostu nie do zajechania. Ale niestety podnośnik to co roku wymagał remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buchaj    0

Witam.

Ja mam U4514 z 2001 roku i jak dotąd obyło się bez poważniejszych awarii, a pracuję nim na 35-40ha. Co mi się w nim najbardziej podoba to oszczędność - przy lekkich pracach potrafi spalić mniej niż c330 :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    262

A jak sprawuje się układ kierowniczy (ze wspomaganiem), bo u mnie w porównaniu z nowym 4514 sąsiada działa ociężale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
buchaj    0

Ja nie narzekem. Jak dla mnie trochę lżej jak w c360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    262

Bo umnie na biegu jałowym to chodzi ciężko- dam mu 1000obr./min. i działa jak z bajki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj