Skocz do zawartości
atomik

wszystko o ursusie 4512/4514

Polecane posty

bel920    7

ciągnik oszczędny w paliwie bardzo silny jak na swoją wielkość ale bez napędu to poraszka z napędem u mnie targa 4 skiby ale po wyłączeniu to tylko 3 skiby , z agregatem do 3,20 m ciąga ale na wyłączonym napędzie to z miejsca nie ruszy więc co da moc jeśli jej nie wykorzystasz i hydraulika jego to porażka , słaby podnośnik i przekładanie wyjścia zewnętrzne -podnośnik więc lepiej kup z napędem a za tą kase to trafisz osiemdziesiątke z przednim moim zdaniem lepszy wybór .

Edytowano przez bel920

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

Nie no ursus c385 jest paliwożerny znaczy więcej spali od np mtz może ten ciągnik prosty częsci to groszowe sprawy ale ciągnik ogólnie w porządku ale najlepiej poczekaj i zakup ursusa 4514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

walkol    33

Mam pytanie czy warto kupić ursusa 4512 jako główny na 12 ha.

Może lepiej zetora 5211

 

4512 ci spali połowe tego co Z 5211 ,w ursusie masz zbiornik paliwa 80l i starczy na 2 dni a w 5211 55l i do południa starcza także liczby mówia za siebie ja orałem 4 pługiem bez napedu bez żadnego problemu ale np zimą bez przedniego to porażka -jeszcze ciągnął mój 4512 kultywator 18+brony ciężkie 3 i nie było żadnego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

@walkol nie masz pojęcia o czym piszesz więc się nie wypowiadaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd :P .

Ktoś kto nie siedział nawet w Zetorze nie powinien wydawać opinii o spalaniu :P:D

 

na 12 ha c385 to spora przesada , chociaż mało danych do czego ma być ten traktor

Jeśli bez łąk tylko zboża to Zetor 52** lub ursus 3512 spokojnie wystarczy

Edytowano przez mariuszd93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer161    0

mariuszd93 ale tak jest, usrus spali duzo mniej niż zetor. sam mam 4514 a zetorem przez ostatnie 2 lata też duzo jeździłem.

W zetorze napewno na plus to duzą kabina bo w usrusie jest duzo mniejsza. No i minusem w ursusie to przełączanie hydraulika/podnośnik ale da sie to przerobić i po problemie

jak bym miał sam kupować teraz i wybierać miedzy zetorem i ursusem to kupiłbym ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer161    0

ale to drganie podnośnika to masz pod dużym obciązeniem czy nawet jak coś lekkiego zapniesz? jak mam coś cięzkiego zapiete to też drga ale to jest wina uszczelnienia minimalnie podnośnik opada.

a z tym zakleszczaniem to normalka w tych ursusach:P tak jak napisał kolega wyżej wystarczy odkrecić korek, czasami wystarczy ze spróbujesz spowrotem delikatnie poruszać drążkiem zeby spowrotem wskoczył na miejsce ale nim puścisz sprzęgło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walkol    33

@walkol nie masz pojęcia o czym piszesz więc się nie wypowiadaj i nie wprowadzaj ludzi w błąd :P .

Ktoś kto nie siedział nawet w Zetorze nie powinien wydawać opinii o spalaniu :P:D

 

na 12 ha c385 to spora przesada , chociaż mało danych do czego ma być ten traktor

Jeśli bez łąk tylko zboża to Zetor 52** lub ursus 3512 spokojnie wystarczy

 

Sam nie masz pojęcia to po co sie wcinasz ,sąsiad ma 5211 to 7-8 na mtg a teraz kupuił forterkę 110 to gadał że tylko 20l na mtg pali w ibisie 4 hahaha

A ja szybciej zaorze zagonowym jak on obrotowym i ile paliwa zostaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Ja nie mam nic do ursusów , wiem że są oszczędniejsze od zetora , ale na pewno 5211 nie pali 2 czy 3 razy tyle co 4512 jak pisze @walkol.

Zetor spali ale i robotę zrobi , przy odpowiednim doborze sprzętu obrobienie ha wychodzi w normie z innymi traktorami

moim zdaniem jest tańszy w naprawach i solidniejszy niż ursusy serii 35** i 45** ale to moje prywatne odczucie za które zaraz posypią się różne teksty ;):P

 

@wałkoł mam pojęcie bo od ładnych paru lat robię zetorem a nie tylko słyszę co mówił znajomy znajomego :D:P

Edytowano przez mariuszd93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perkins4p    0

Traktor ma być do prac polowych orki, agregatu, siewu itp. nie koszenia żadnych łąk.

A który jest bardziej awaryjny 4512 czy 5211? :blink:

Edytowano przez perkins4p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Owszem mam i nim robię a nie piszę tego co posłyszę pod sklepem :D

Ursusa nie znam za bardzo pod względem awaryjności więc nie będę pisał , natomiast ZETOR to naprawdę solidna maszyna ,o ile trafisz nie wyj&bany egzemplarz ;)

7-8 litrów na mth to pali 72** w orce a nie 52** :P Przy odpowiednim doborze sprzętu spalanie jest naprawdę normalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
walkol    33

Traktor ma być do prac polowych orki, agregatu, siewu itp. nie koszenia żadnych łąk.

A który jest bardziej awaryjny 4512 czy 5211? :blink:

 

słuchaj tego spalania co powyżej ale obyś się potem niemile rozczarował, proxima 80km 12lna mtg np 7211 7-8 hahaha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafi1    0

na jesieni mój 4512 będzie do sprzedania :) szarpnę się na nowego case :) modernizacja już złożona tylko czekać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

rozglądam sie za 4512 ciagnik do lekkich prac

opryskiwacz 1000l podniesie??

ciągnik musiał by tez popracować w komunalce z mazynami o napędzie hydraulicznym

 

przeczytałem kilkanaście stron forum i tam wszyscy maja mieli itp problemy z podnośnikiem i hydrauliką zewnętrzna

 

szukam 4 cyl perkinsa moze jakies landini polecicie????

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

czy sie czegoś dowiem od szanownych kolegów na temat 4512

 

chodzi mi głównie o podnośnik i hydraulikę -

Edytowano przez PROXIMAMICHAL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Inwestując parę złotych możesz mieć hydraulikę z prawdziwego zdarzenia w tym ciągniku. Tzn trzeba by zamontować dodatkową pompę żeby móc niezależnie sterować hydrauliką zewnętrzną i podnośnikiem.

Do tego montujesz 2 siłowniki wspomagające i opryskiwacz nie jest mu straszny. Na seryjnym też by dał radę, ale by się męczył. Zależnie od roku były montowane podnośniki o różnym udźwigu- od 1300 [instrukcja z 90r] do 2400kg [ostatnie wypusty] bez siłowników wspomagających. 1 siłownik zwiększa udźwig o ok 400-500kg. Można zamontować 2 szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisałe pare złotych a tak dokładniej ???

 

pompa to bedzie chyba sporo zabawy i zł siłownik chyba ok 300 plus przystawka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Pompa ok 2-3tys. Siłownik ok 500-600zł sztuka.

Na giełdzie agrofoto ogłasza się osoba która zajmuje się modernizacją tych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coraz mniej mi sie podoba ten4512 jesli mam dołozyc ok4-5 tys zeby przystosowac go pod moje potrzeby to ja wole szukac innej maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Mówię jak jest żeby nie było rozczarowania po zakupie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus1989    0

4512 to jest dobry trakor wujek ma od1997r nowy kupił na szerokich kołach i jeszcze nigdy nie odmówił mu a lata z pługami 4.30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tasiorek766    0

witam. Panowie potrzebuje czytelne schematy instalacji elektrycznej do 4512 (4514) kupiłemm takiego ursusa i ma tak pomieszana instalacje, usuniete bezpieczniki orginalne a włożone samochodowe, nie działa wycieraczka , nawiew , kontroli i chciałbym troszke to poreperować. z góry dzieki za pomoc. a jakby ktos miał instrukcje napraw byłbym wdzięczny. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tasiorek766    0

witam pisałem w dziale 4514 ale zapytam i tu:) Panowie potrzebuje czytelne schematy instalacji elektrycznej do 4512 (4514) kupiłem takiego ursusa i ma tak pomieszana instalacje, usuniete bezpieczniki orginalne a włożone samochodowe, nie działa wycieraczka , nawiew , kontrolki i chciałbym troszke to poreperować. z góry dzieki za pomoc. a jakby ktos miał instrukcje napraw byłbym wdzięczny. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×