lucas070707

MF 307 demontaż wariatora

Polecane posty

lucas070707    0

Witam! Podczas próby wymiany łożyska na wariatorze napotkałem na problem: nie potrafię zdjąć piast z wałka. Patrząc na zdjęcia części zamiennych w sklepach:

 

wm_575.jpg

 

wm_417443_6M1_5.jpg

 

wałek nachodzący na oś powinien mieć wieloklin w środku i na zewnątrz, piasty również powinny posiadać ten większy wieloklin wewnątrz... U mnie wygląda to tak:

 

1_4e4aba0852da2.jpg

 

2_4e4ab9f4cbf8f.jpg

 

Wałek nie posiada wieloklina na zewnątrz a piast w żaden sposób nie da się z niego wybić. Całość luźno rusza się na osi, ale nie ma możliwości zdjęcia, bo przeszkadzają elementy ramy kombajnu, trzeba zdejmować po kolei...

Jutro spróbuję nagrzać piastę palnikiem z zewnątrz (być może zamiast wieloklina jest stożek i podczas awarii łożyska zapiekło się wszystko).

 

Jeśli ktoś już walczył ze zdejmowaniem tego elementu to proszę o sugestie.

Pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
undergrand    0

hmmm to jest przekładnia od obrotów maszyny??

Jeśli tak to nie ma problemu ze zdjęciem tego, sam to robiłem, odpowiec czy czy to to to napiszę jak to wyjąć.

 

Jeśli to to to podgrzanie palnikiem nic nie da.

A jeśli jezdna, to wątpię że palnik pomoże, bo to wszystko jest ładnie zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkomat    0

Witam! Podczas próby wymiany łożyska na wariatorze napotkałem na problem: nie potrafię zdjąć piast z wałka. Patrząc na zdjęcia części zamiennych w sklepach:

 

wm_575.jpg

 

wm_417443_6M1_5.jpg

 

wałek nachodzący na oś powinien mieć wieloklin w środku i na zewnątrz, piasty również powinny posiadać ten większy wieloklin wewnątrz... U mnie wygląda to tak:

 

1_4e4aba0852da2.jpg

 

2_4e4ab9f4cbf8f.jpg

 

Wałek nie posiada wieloklina na zewnątrz a piast w żaden sposób nie da się z niego wybić. Całość luźno rusza się na osi, ale nie ma możliwości zdjęcia, bo przeszkadzają elementy ramy kombajnu, trzeba zdejmować po kolei...

Jutro spróbuję nagrzać piastę palnikiem z zewnątrz (być może zamiast wieloklina jest stożek i podczas awarii łożyska zapiekło się wszystko).

 

Jeśli ktoś już walczył ze zdejmowaniem tego elementu to proszę o sugestie.

Pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek    2

próbowales może sciągnąć ten pierscien na końcu wałka tuż koło piasty??? może to jego trza zagrzać albo jest jakims imbusem zabezpieczony?? na nowym wałku sa widoczne dwa rowki (smarowanie ? ) chyba ze to jest na stale zamocowane a ten pirscien może juz ktoś wczesniej dorabial i na ciasno złożył.Trudno tak na odległość cos doradzić .Powodzenia przy naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkomat    0

Witaj kolego.Ten wariator można zdjąć w całości ale musisz odkręcić te elementy ramy i odpowiednio ustawić przekł. młocarni,niepotrzebnie go rozkręcałeś troche to ciasno siedzi ale palnika nie używaj!! apropos ile kosztuje taki element

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
undergrand    0

dokładnie wykręcasz tam gdzie ramy są skręcone do ramy bocznej i do zbiornika, ramę która idzie do przekładni jezdnej opuszczasz na dół przez wybicie kołka koło przekłani jezdnej.

Obroty dajesz na maxa do tyłu i koło schodzi.

Tam masz na pewno wieloklina, a i tam masz sprężyny, my dorabialiśmy ściągacz do nich z łożyska.

 

A za każdy element pare lat temu płaciliśmy po 300 zł. Czyli 3x300 zł.

 

Wymienialiśmy, to bo pas nam często rwało, po tej wymianie pasa nie rwie.

Edytowano przez undergrand

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucas070707    0

dokładnie wykręcasz tam gdzie ramy są skręcone do ramy bocznej i do zbiornika, ramę która idzie do przekładni jezdnej opuszczasz na dół przez wybicie kołka koło przekłani jezdnej.

Obroty dajesz na maxa do tyłu i koło schodzi.

Tam masz na pewno wieloklina, a i tam masz sprężyny, my dorabialiśmy ściągacz do nich z łożyska.

 

A za każdy element pare lat temu płaciliśmy po 300 zł. Czyli 3x300 zł.

 

Wymienialiśmy, to bo pas nam często rwało, po tej wymianie pasa nie rwie.

 

Właściwie nie jestem pewien co napędza to koło (szukam jakiegoś katalogu do 307, ale nie mogę nic znaleźć- jestem w trakcie pobierania AGCO CD-ROM-u), napęd paskiem na nie jest podawany tylko gdy młockarnia jest włączona. To jedno z najbardziej wysuniętych do przodu kombajnu kół, znajduje się częściowo za przednim kołem.

Tak to wygląda z dalszej perspektywy:

 

3_4e4ad9f222017.jpg

 

W lewym, dolnym rogu widać kawałek przedniego, lewego koła; czarne strzałki pokazują konstrukcyjny element ramy a niebieska tą poprzeczkę która przeszkadza w zdjęciu całego wariatora. Zacząłem ją nawet odkręcać, ale wygląda jakby była przyspawana do spodu zbiornika- spróbuję jutro rano ją zdjąć, może się uda. Jedna sprężyna została już zdjęta, jest jeszcze jedna za kołem.

 

Co to znaczy, że obroty daje na maxa do tyłu? Chyba nie chodzi o włączenie młockarni? Podejrzewam, że wtedy byłoby więcej części do wymiany oprócz łożyska ;)

 

Dzięki za odpowiedzi! Jutro zdam relację z postępów, o ile jakieś nastąpią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkomat    0

Właściwie nie jestem pewien co napędza to koło (szukam jakiegoś katalogu do 307, ale nie mogę nic znaleźć- jestem w trakcie pobierania AGCO CD-ROM-u), napęd paskiem na nie jest podawany tylko gdy młockarnia jest włączona. To jedno z najbardziej wysuniętych do przodu kombajnu kół, znajduje się częściowo za przednim kołem.

Tak to wygląda z dalszej perspektywy:

 

3_4e4ad9f222017.jpg

 

W lewym, dolnym rogu widać kawałek przedniego, lewego koła; czarne strzałki pokazują konstrukcyjny element ramy a niebieska tą poprzeczkę która przeszkadza w zdjęciu całego wariatora. Zacząłem ją nawet odkręcać, ale wygląda jakby była przyspawana do spodu zbiornika- spróbuję jutro rano ją zdjąć, może się uda. Jedna sprężyna została już zdjęta, jest jeszcze jedna za kołem.

 

Co to znaczy, że obroty daje na maxa do tyłu? Chyba nie chodzi o włączenie młockarni? Podejrzewam, że wtedy byłoby więcej części do wymiany oprócz łożyska ;)

 

Dzięki za odpowiedzi! Jutro zdam relację z postępów, o ile jakieś nastąpią...

 

Odkręć el. ramy potem pokrętłem od obr. młócarni kręć w lewo do końca.to koło można zdjąć w całóśći ale skoro już rozkręciłeś to trudno.z drugiej strony wygląda tak samo.uwaga jest bardzo ciężkie.podczas montażu koło zakładaj skręcone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
undergrand    0

na maxa do tyłu chodzi mi że skręcasz obr młocarni, a koło cofa się do tyłu.

Co Ty nie chodzi o włączenie młocarni. Jak skręcisz obroty to bez problemu zdejmiesz pas.

 

Tak jak kolego napisał, zdemontuj tą ramę co masz na zdjęci pokazaną szczałkami a tą ramę co wisi na niej żarówka da się na dół opuścić, akurat uciąłeś zdjęcie, tam dalej ona jest zamocowana na wałku, podtrzymując przekładnię jezdną, jest wbity kołek, jego wybijasz i ramę bierzesz w dół.

Jak nie widzisz tego kołka to popatrz na mocowanie tej ramy od strony przekładni jezdnej :P

 

Powodzenia

Edytowano przez undergrand

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lucas070707    0

Uporałem się dziś z tą wymianą, niestety wziąłem się za to zanim Kolega wyjaśnił o co chodzi z tymi obrotami i przez to strasznie się namęczyłem, ale trudno <_<

 

Okazało się, że moje piasty mają wieloklin, tylko go nie widać, bo od przodu jest jeszcze nabita tuleja (drugie zdjęcie):

 

4_4e4c307b35a74.jpg

 

5_4e4c30829c203.jpg

 

Po lekkim podgrzaniu palnikiem zeszła bez problemu i można było zdjąć po kolei wszystko z osi i wyjąć ją całą:

 

6_4e4c308aaef8f.jpg

 

Jak się okazało oś trzyma się na jednym łożysku i zostało ono wymienione. Zastanawiam się tylko co podpiera jej drugi koniec w środku...

 

Najgorsze było złożenie wszystkiego, trzeba było robić to tak jak się ściągało, czyli po kolei. Złożenie koła osobno i wstawienie na swoje miejsce bardzo ułatwiłoby pracę a tak to nie obyło się bez bicia klinów w celu zaciśnięcia pierwszej sprężyny, a potem ściskania tej drugiej drutami, skręceniu tego nakrętką i dopiero usunięciu drutów...

 

Wniosek: najpierw pytać, potem brać się za robotę, ale tak to jest gdy nie dysponuje się żadną dokumentacją do maszyny...

 

Dzięki wszystkim za rady - następnym razem będę już mądrzejszy i obym tej wiedzy nie musiał wykorzystywać na swoim kombajnie- sprzedawca zapewniał, że łożysko jest b. dobrej jakości :P

 

Pozdrawiam!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
undergrand    0

nie trzeba było tak składać.. Wystarczyło zamontować do momentu założenia koła, skręcić obroty, wykręcić ramy i koło nasunąć na wałek :P

 

Za szybki jesteś :P

Podobnie jak i ja :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kazim11
      Witam czy ktoś z was spotkał się z takim kombajnem ponieważ rozważam kupno tego modelu a wiem że w Polsce jest ich strasznie mało czy ktoś wie jaką pojemność ma zbiornik??
    • Przez Pietras892
      rok Temu kupiłem 29xp. bardzo fajna maszyna chciałbym sie zapoznać z waszymi spostrzeżeniami na temat tego sprzętu gdyż ostatno pojawia się ich coraz więcej na naszych polach
    • Przez trufel11
      witam
      mam w kombajnie założony przełącznik od którego kable idą do skrzyni biegów na skrzyni jest założony przekaźnik i taki jak gdy by silniczek i to połączone jest z linka od załączania biegów i czy możliwe jest ze tym uradzeniem załączą się 3 bieg w tym kombajnie w kabinie mam wajchę tylko na dwa biegi . zdoiłem pokrywę skrzyni biegów i jest tam tam wolna jedna zębatka czy wie ktoś czy ten kombajn ma 3 biegi i czy jest możliwe ze tez silniczek elektryczny załącza 3 bieg???
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z kodem błędu ehr 3-6 razem z nim występował też kod błędu 2-2 ciągnik to massey ferguson 6120 speedshift
    • Przez lukaszkuc
      Witam mam problem z kodem błędu ehr 3-6 razem z nim występował też kod błędu 2-2 ciągnik to massey ferguson 6120 speedshift
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj