ursus1991

c-360 topi bezpiecznik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ursus1991    10

od jakiegos czasu w mojej c-360 pojawiła się taka sytuacja że topi mi bezpiecznik od świateł, nawet jak nie włączam ich. Mam teraz włożony bezpiecznik 16A, bo bo jak włoże 8A to jak włącze światła to przepala go po chwili. dodam że instalacja jest dość nowa, ma 3 lata, ale wcześniej było ok.proszę o szybką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

U mnie było to samo zmieniałem stacyjkę, skrzynkę bezpieczników, przewody a okazało się, że zwarcie było w gnieździe do przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

czyli gdzies musi byc zwarcie i idzie za duzy prad poszukaj pod "deklem " czy nic nie zwiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7886

jak wszystko dokladnie przejrzy to sam sobie poradzi bez elektryka wkoncu to nie fendt :D skoro go topi to musi gdzies zwierac z czyms na co idzie duzy prad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

wlasnie

jesli sa to lampy przednie to nic nie da rozkrecenie tej kostki


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

ja mam mijania z pozycyjnymi podłączone, tzn jak raz kluczyk przekręcę to powinny świecić na błotnikach, i małe żarówki w przednich, a ja nie mam małych żarówek tylko mi świecą mijania, i właśnie na tym ustawieniu mi pali. Swiatła drogowe świecą normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

wiec ktoras zarowka ci pali lub kabel

sproboj odlaczyc jedna potem droga

a wogole to jakas dziwna sprawa :blink:


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

bo kostkę pod siedzeniem przepatrzyłem dzisiaj i załozyłem nową, bo śruba sie zjechała, stacyjkę i bespieczniki przedmuchałem powietrzem i pojechałem prasować,a miałem 10km drogi i w połowie się stopił i wypadł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

Jeśli masz spięte tak jak piszesz pozycyjne z mijania to nie ma co się dziwić, ze 8A pali od razu- 2x55W mijania + 2x5W na błotnikach białe i 2x5W na błotnikach czerwone to razem 130 watt/ 12 volt daje ponad 10A- 8A musi palić. Nasuwa się pytanie- czy światła pozycyjne na błotnikach na pewno mają żarówki 5W, widywałem okazy nadgorliwe wkładające żarówki 21W w światła pozycyjne "bo lepiej widać", zakładam także, że żarówki w reflektorach to 55/60 watt ,a nie mocniejsze. W takim przypadku było by już obciążenie ponad 190W czyli prąd ok 16A i może topić. Jeśli masz żarówki na błotnikach odpowiednie to pojawia się pytanie czy prasa ma światła- znaczy czy podpięte do ciągnika, chociaż nawet te 20 watt dodatkowo to nie problem. Warto sprawdzić czy na tym samym bezpieczniku nie są światła stop czy kierunki- nie wnikam w to co być powinno bo co ciągnik to każda sztuka ma chyba inaczej- ludzie grzebią i składają aby działało- co prawda to dodatkowe obciążenie, ale chwilowe i tylko 40 watt bez przyczepy i 16A musi temu spokojnie podołać.

Jest jeszcze kilka innych możliwości, ale to już kopanie w kablach no i masa opcji- to, że wiązka ma 3 lata nie znaczy, że jest doskonała. Teraz wszystko jest jakieś takie mniej trwałe.

Wszystko to oczywiście rozważania teoretyczne, bo napięcie w instalacji może być wyższe czyli wynikające dla nich prądy będą niższe, ale znając stan połączeń, przełączników itp. skłaniam się bardziej do wartości 12 volt bo spadki napięcia na poszczególnych elementach instalacji są raczej duże

Edytowano przez t-tas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Najlepiej to połącz tak jak powinno być, czyli pozycyjne na swoim bezpieczniku a mijania na oddzielnym. Jeżeli dalej będzie paliło, szukaj usterki w danym obwodzie od bezpiecznika do odbiorników. Cudów nie ma, albo jest zwarcie albo coś źle podłączone, może masz coś jeszcze podłączone pod ten bezpiecznik.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1146

ale, z tego co ja zrozumialem, to on nie ma pozycji wogole z przodu, atak na mardinesie z przodu w lampach sa zarowki 45/40W

swojego czasu u nas w obrysowkach i tylnych byly zarowki 21W i nic sie nie dzialo, co prawda nigdy nic nie bylo podlaczane

wiec kolego jesli sam nie mozesz dojsc t odobry elektromechanik, badz nowa instalacja, tylko nie taka ze sklepu


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    18

Mi jak paliło bezpiecznik to odłączałem po kolei światła, lewy przód, prawy, to samo z tyłu i znalazłem winowajcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    10

żarówki są pozakładane takie jak powinny być, a w instalacji nic nie zmieniałem przy podłączeniu pod bezpieczniki, jest tak jak oryginalnie w wiązce było, jedynie z przodu nie miałem małych żaróweczek w lampach i pod duże podłączyłem. Teraz kupiłem 16a bezpieczniki, ale białe, i one widać są z jakiegoś innego plastiku robione i wczoraj talerzowałem w nocy i dobre 2 godz na światłach i na razie nie stopiłeo, ale przyczynę i tak muszę znaleść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Przyczyna jest najprawdopodobniej właśnie takie podłączenie tak jak ci napisał @t-tas po prostu bezpieczniki nie wytrzymuja co wynika z tego że wlaśnie po to są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj