Skocz do zawartości
ursus1991

c-360 topi bezpiecznik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-360
ursus1991    8

od jakiegos czasu w mojej c-360 pojawiła się taka sytuacja że topi mi bezpiecznik od świateł, nawet jak nie włączam ich. Mam teraz włożony bezpiecznik 16A, bo bo jak włoże 8A to jak włącze światła to przepala go po chwili. dodam że instalacja jest dość nowa, ma 3 lata, ale wcześniej było ok.proszę o szybką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

U mnie było to samo zmieniałem stacyjkę, skrzynkę bezpieczników, przewody a okazało się, że zwarcie było w gnieździe do przyczep.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1411

czyli gdzies musi byc zwarcie i idzie za duzy prad poszukaj pod "deklem " czy nic nie zwiera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

jak wszystko dokladnie przejrzy to sam sobie poradzi bez elektryka wkoncu to nie fendt :D skoro go topi to musi gdzies zwierac z czyms na co idzie duzy prad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

ja mam mijania z pozycyjnymi podłączone, tzn jak raz kluczyk przekręcę to powinny świecić na błotnikach, i małe żarówki w przednich, a ja nie mam małych żarówek tylko mi świecą mijania, i właśnie na tym ustawieniu mi pali. Swiatła drogowe świecą normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

wiec ktoras zarowka ci pali lub kabel

sproboj odlaczyc jedna potem droga

a wogole to jakas dziwna sprawa :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

bo kostkę pod siedzeniem przepatrzyłem dzisiaj i załozyłem nową, bo śruba sie zjechała, stacyjkę i bespieczniki przedmuchałem powietrzem i pojechałem prasować,a miałem 10km drogi i w połowie się stopił i wypadł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t-tas    0

Jeśli masz spięte tak jak piszesz pozycyjne z mijania to nie ma co się dziwić, ze 8A pali od razu- 2x55W mijania + 2x5W na błotnikach białe i 2x5W na błotnikach czerwone to razem 130 watt/ 12 volt daje ponad 10A- 8A musi palić. Nasuwa się pytanie- czy światła pozycyjne na błotnikach na pewno mają żarówki 5W, widywałem okazy nadgorliwe wkładające żarówki 21W w światła pozycyjne "bo lepiej widać", zakładam także, że żarówki w reflektorach to 55/60 watt ,a nie mocniejsze. W takim przypadku było by już obciążenie ponad 190W czyli prąd ok 16A i może topić. Jeśli masz żarówki na błotnikach odpowiednie to pojawia się pytanie czy prasa ma światła- znaczy czy podpięte do ciągnika, chociaż nawet te 20 watt dodatkowo to nie problem. Warto sprawdzić czy na tym samym bezpieczniku nie są światła stop czy kierunki- nie wnikam w to co być powinno bo co ciągnik to każda sztuka ma chyba inaczej- ludzie grzebią i składają aby działało- co prawda to dodatkowe obciążenie, ale chwilowe i tylko 40 watt bez przyczepy i 16A musi temu spokojnie podołać.

Jest jeszcze kilka innych możliwości, ale to już kopanie w kablach no i masa opcji- to, że wiązka ma 3 lata nie znaczy, że jest doskonała. Teraz wszystko jest jakieś takie mniej trwałe.

Wszystko to oczywiście rozważania teoretyczne, bo napięcie w instalacji może być wyższe czyli wynikające dla nich prądy będą niższe, ale znając stan połączeń, przełączników itp. skłaniam się bardziej do wartości 12 volt bo spadki napięcia na poszczególnych elementach instalacji są raczej duże

Edytowano przez t-tas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Najlepiej to połącz tak jak powinno być, czyli pozycyjne na swoim bezpieczniku a mijania na oddzielnym. Jeżeli dalej będzie paliło, szukaj usterki w danym obwodzie od bezpiecznika do odbiorników. Cudów nie ma, albo jest zwarcie albo coś źle podłączone, może masz coś jeszcze podłączone pod ten bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

ale, z tego co ja zrozumialem, to on nie ma pozycji wogole z przodu, atak na mardinesie z przodu w lampach sa zarowki 45/40W

swojego czasu u nas w obrysowkach i tylnych byly zarowki 21W i nic sie nie dzialo, co prawda nigdy nic nie bylo podlaczane

wiec kolego jesli sam nie mozesz dojsc t odobry elektromechanik, badz nowa instalacja, tylko nie taka ze sklepu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Mi jak paliło bezpiecznik to odłączałem po kolei światła, lewy przód, prawy, to samo z tyłu i znalazłem winowajcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

żarówki są pozakładane takie jak powinny być, a w instalacji nic nie zmieniałem przy podłączeniu pod bezpieczniki, jest tak jak oryginalnie w wiązce było, jedynie z przodu nie miałem małych żaróweczek w lampach i pod duże podłączyłem. Teraz kupiłem 16a bezpieczniki, ale białe, i one widać są z jakiegoś innego plastiku robione i wczoraj talerzowałem w nocy i dobre 2 godz na światłach i na razie nie stopiłeo, ale przyczynę i tak muszę znaleść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Przyczyna jest najprawdopodobniej właśnie takie podłączenie tak jak ci napisał @t-tas po prostu bezpieczniki nie wytrzymuja co wynika z tego że wlaśnie po to są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×