Berpaw

Deutz Fahr M2680 czy Claas Dominator 75

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Berpaw    0

Mam problem zastanawiam się nad kupnem deutz fahr m 2680 lub claas dominator 76.Który byście mi poradzili który lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Super, naprawdę, swoją opinią szczególnie o Claasie bardzo pomogłeś. <_<

 

W kombajnie najważniejsze jest to aby był jak najmniej wyeksploatowany. Widziałem Deutza 2685 w pracy jak i kilka Claas'ów i radzą sobie dobrze, ważne aby nie był zniszczony, bo w żniwa ma kosić, a nie stać.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    1342

Mam 2385 idealna maszyna. Deutz jest prosty, ma łatwy dostęp do łożysk i ogólnie dobra i wygodna maszyna. 6 sezon bez awarii. Te większe również są spoko. Znajomy ma i chwali. Aby kupić z mały przebiegiem to można długie lata pracować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Oba kombajny są naprawdę godne zainteresowania. DF jest prostszy i masz lepszy dostęp przy naprawach tylko że z częściami mogą być problemy i nie mówię tu o łożyskach, łańcuchach czy pasach bo to jest dostępne ale skrzynia biegów i przekładnie to już problem mogą stanowić. Claas Dominator 76 bardzo fajny kombajn możę trochę bardziej "upchane" wszystko niż w DF ale za to z częściami bez najmniejszych problemów. Cenowo różnie bywa ale dostępne są. A wiadomo że jak się coś zepsuje to tak czy tak musisz naprawić, kasę można pożyczyć a jak cześci nie ma to i worek złota nie pomoże:)

Fajne kombajny i jeden i drugi. Patrz na stan jak kolega wyżej pisze a nie tylko na producenta. Powodzenia w zakupach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

Panowie a co powiecie wiecej na temat dutz fahr 2385 chodzi mi glownie o silnik czy nie ma z nim problemow

jak ze spalaniem i awaryjnoscia w tych kombajnach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Panowie a co powiecie wiecej na temat dutz fahr 2385 chodzi mi glownie o silnik czy nie ma z nim problemow

jak ze spalaniem i awaryjnoscia w tych kombajnach ?

Silnik 6. cylindrowy chłodzony powietrzem. Chyba jeden z najlepszych silników diesla. Wymaga trochę kosmetyki tj. rano przedmuchać i jazda w pole. Spalanie to sam nie wiem dokładnie ale w M2385 na pewno się nie przemęczy. Jest to najpopularniejszy silnik Deutz'a 6FL912 ( chyba dobrze napisałem) i z częściami akurat do tego silnika nie ma najmniejszego problemu. Jeśli jest w dobrej kondycji to nie ma mowy o jakiś przegrzaniach i odpoczynkach w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Mój wujek posiada 2680. Maszyna ZA$$$$$TA. Zrobił już 600 mtg, to tylko łożyska i pasy wymienia, ale to drugie to rzadko. Jeśli wydmuchasz filtr powietrza, to nie ma prawa złapać temp. Bardzo prosty w obsłudze. Nie wiem jak wypada z claasem, ale JOHN DEERE 1085 z chederem 4.8m kosił dłużej jeden ha o 10 minut, niż wujek DF z chederem 4,2. A poza tym u mnie w okolicy pracuje 13 DFów, a tylko jeden CLAAS. Sam chce kupić teraz taki, albo 2780. Powiem ci jeszcze jedno. Nie kupuj 2685 z chederem 3,6. Model 85 posiada turbo, przez co więcej pali, a z chederem 3.6 za długo się kosi hektar, przez co nie jest to zbyt opłacalne. Na prawdę polecam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erciak    19

Jeśli chodzi o DF 2385 to naprawdę prosta i wygodna maszyna. Silnik bardzo oszczędny, normą było 9l/h. Jak wczęsniej kolega napisał rano tankowanie, sprężarka do przedmuchania filtra powietrza i chłodnicy oleju i w pole. Jednyny problem jaki miałem, to zatykające się paliwo. W tym roku przed sezonem demontuje zbiornik, za dużo mnie kosztowało nerwów i czasu zatykające się paliwo w zbiorniku. Miałem zalany do pełna i wytraciła się w zbiorniku taka lepiąca maź - masakra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

chyba sie skusze na tego deutz'a 2385 a powiedzcie mi czy w nim jest juz klima standardowo i rura hydrauliczna i co to jest ta przekładnia szumachera ?

z gory dziekuje :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rybis    0

ja mam deutz fahr 25 80 nie narzekam z przystawko do kukurydzy jest na sprzedanie z powodu kupna nowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Nie wiem czy w standardzie jest klima, ale rura hydraulicznie otwierana powinna być, mój sąsiad tak ma, możesz zobaczyć takiego DFa (podobnego) w mojej galerii. A przekładnia Schumachera wygląda tak ZDJĘCIE, tzn, że napęd kosy masz przez przekładnię napędzaną paskiem, a nie targaniec jak np w Bizonie.

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

dziekuje wszystkim za informacje a powiedzcie mi jeszcze na co ewentualnie zwracac szczegolna uwage przy zakupie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli chodzi o DF 2385 to naprawdę prosta i wygodna maszyna. Silnik bardzo oszczędny, normą było 9l/h. Jak wczęsniej kolega napisał rano tankowanie, sprężarka do przedmuchania filtra powietrza i chłodnicy oleju i w pole. Jednyny problem jaki miałem, to zatykające się paliwo. W tym roku przed sezonem demontuje zbiornik, za dużo mnie kosztowało nerwów i czasu zatykające się paliwo w zbiorniku. Miałem zalany do pełna i wytraciła się w zbiorniku taka lepiąca maź - masakra.

To nie wina DF tylko tego je...ego paliwa które nie dość że takie drogie to jeszcze jakość pierwsza klasa tylko do ruskiego z lat 50 co i małe gwoździe spali. Ja kupiłem z Orlenu raz to wszystko co mam w domu musiałem czyścić zbiorniki i filtry wymieniać. W małym MF to ok litry tej mazi co osiadła na dole i taka galareta się zrobiła i zatkała kranik. Musisz uważać co kupujesz, tak robią paliwa z bio-dodatkami i nie mowie tu o tym bio co na stacji kupujesz tylko zwykły ON ten eko ma dodatki bio i tak się właśnie dzieje później jak piszesz. Ja kupuję ON z takiej zaufanej stacji co sąsiad tiry tankuje i koniec z problemami. Ten sprzedawca ze stacji mówił że oni biorą wyższej jakości paliwo i wolą sprzedać po 5 gr drożej ale nie ma narzekań klientów. Dlatego uważajcie co kupujecie bo sam pamiętam jak DF kombajn mi zapchało tym syfem w środku żniw to myślałem że wyjdę z siebie.

 

dziekuje wszystkim za informacje a powiedzcie mi jeszcze na co ewentualnie zwracac szczegolna uwage przy zakupie ?

Ogólny stan. Poza tym poprzyglądaj się na;

- wytrząsacze - czy nie są popękane podstawy i nie były spawane

- wariator jazdy - nie cieknie, luzy

- młocarnia - stan cepów i klepiska

- heder - głownie napęd kosy

- silnik - jak zapala, kolor i ilość spalin, wycieki, itp.

- jak pracuje z załączonymi mechanizmami, czy nie wpada jakieś dziwne drgania,

- stan łańcuchów i pasów

Ogólnie jak z każdym kombajnem, jeżeli się coś orientujesz to bez problemów sam sobie poradzisz z zakupem, jeżeli nie to weź ze sobą kogoś co się zna, jakiegoś mechanika najlepiej tylko takiego do którego masz zaufanie a nie pedanta co na stanie lakieru się zawiesi.

Drogie podzespoły lub trudno dostępne czy inaczej dorabiane na specjalne zamówienie to: skrzynia biegów ( prosta ale części brak), wariator jazdy, przekładania kosy, korbowody wytrząsaczy, silnik (części dostępne tylko jak w każdej maszynie naprawa czy wymiana nie jest za 100 zł :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

no troszke sie znam na mechanice i w te wakacje przygotowywalem kombajn sasiada razem z nim do sezonu ale to byl IHC 431 a wiadomo to co innego niz DF czy bizon a co ciekawsze w tym ihc byla przekladka silnika na SW-400 :rolleyes: wiec to prawdziwy international :D

wiem ze nie wolno sie raczej sugerowac licznikiem godzin/motogodzin bo raczej zawsze sa one krecone ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

zajrzyj jeszcze do skrzyni bo to chyba jedna z nielicznych słabych stron tego kombajnu i pamiętaj że dobry silnik df pali z pierwszego strzału i nie może być żadnego dyma nawet na zimnym...

zresztą chcesz to wpadnij do mnie zobaczysz jak powinieni chodzic :rolleyes:

Edytowano przez Pietras892

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

a jak sprawdzic ewentualnie ta skrzynie ? z obdukcja silnika nie powinno byc chyba wiekszych problemow chyba ze ma jakies ukryte wady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scisly97    0

Do wszystkich posiadaczy Deutz FAHRów, i do tych co zamierzają kupić. Znajomy taty w żniwa 2011 zablokował w swoim 2780 skrzynię biegów. Podczas odblokowywania coś strzeliło. Okazało się, że coś stało się z trybami, ale nie pamiętam co. Spowodowane było to brakiem oleju w skrzyni biegów. Zobaczcie czy macie olej, bo spore koszty naprawy, a znam wielu, którzy nawet nie zajrzą, czy jest olej.

A co do kombajnu, to w moich str jeździ (tych co widziałem) 12 czerwonych deutzów i 3 zielone z serii 35XX. A tylko jeden CLAAS dominator i jeden nowy MEdion :lol:

Edytowano przez scisly97

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

wiec ciekawe jaki tam olej powinien byc ? normalny Przekladniowy hipol czy cos lepszego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Sprawdzić skrzynię możesz tylko w jeden sposób tzn odpalić i pojeździć, zobaczysz jak skrzynia pracuje, jak ma uszkodzone koła zębate to powinno być to słuchać takie pykanie, najlepiej jechać w dwie osoby na takie zakupy to zawsze się coś więcej zobaczy, posłucha bo przecież nikt wam nie da klucza i odkręcaj i zaglądaj w jakim jest stanie ta skrzynia:) Ogólnie nie ma się jej co bać skrzynia jak skrzynia tylko części trzeba dorabiać a i to nie problem tylko czas i pieniądze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

w sobote jade w teren i mam zamiar cos obejrzec

Piotrek czyli olej 75w90 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

niewiem czy 75w90

ja wlałem olej który spełniał norme api-gl5

czyli przekładniowy

75w90 tez bedzie a jak nie to na stronie

schella lub orlenu, lotosa

jest rozpiska olejów

tu masz schella bo taki stosuje w ciagnikach i kombajnie

jaki olej i ile ma być

bo w skrzyni niema szabelki

http://lubematch.shell.pl/recommendations.php?modelyear=&vehicle=43055&site=58&region=344&language=13&brand=93

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

pisze ze do skrzyni 80w90 czyli juz wszystko jasne ale nie koniecznie musi to byc 80w90 bo 75w90 tez maja GL5

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Przymierzam się do zakupu xp31, na co szczególnie zwrócić uwagę? i jakie opinie macie o tych kombajnach, przesiadka będzie z bizona więc pewnie spory przeskok natomiast zastanawia mnie awaryjność głównie na forach najwięcej tematów awaryjności jest o elektronice? głupi nie jestem proste tematy sam ogarnę natomiast co z sterownikami itd? 
      jak awaryjność podsiewaczy? też coś słyszałem żeby uważać i ogólny komentarz użytkownika potrzebny  
            Cytuj   Edytuj
    • Przez Thorod
      Witam, mógłby ktoś wytłumaczyć czym się różnią oba komputery w serii lexion 400? (98r). Co jest lepszym wyborem, jak z awaryjnością tych serii?
    • Przez Qbszon
      Zastanawiamy się nad kupnem kombajnu bizon odpada zastanawialiśmy sie nad jakimś claasem dominatorem jaki byscie mogli polecić na 60 ha?
    • Przez Cezar81
      Witam kolegów. Martwi mnie dziwny odgłos w trakcie jazdy lexion 420 ale tylko powyżej 20km/h zastanawiam się czy to coś w skrzyni czy zwolnice ... Spotkał się ktoś z czymś takim... Dodam że zmiana biegów bez jakichkolwiek zgrzytów a stany oleju prawidłowe 
    • Gość
      Przez Gość
      Planuję zakup kombajnu na 90ha głównie zboża w grę wchodzą wszystkie marki. Proszę o opinię na temat tych kombajnów. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj