RycerzNocy

Rozrusznik daje po zębach

Polecane posty

RycerzNocy    0

Bardzo proszę o pomoc :)

od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem mtz 82 a sytuacja wygląda tak

przekręcam kluczyk i słychać jak grochocze zębatka rozrusznika po wieńcu na kole zamachowym (rozrusznik się kreci ale nie wyskakuje nie zazębia się). Ciągnik udaje się zapalić przeważnie za trzecim razem.

dodam ze wymontowałem rozrusznik i zębatka jest cala a wieniec trochę zniszczony pewnie od tych zgrzytów.

 

Jak naprawić tą usterkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Obrucić raczej da się wieniec jeśli jeszcze nie był obracany. Musisz go zbijać równomiernie a potem trzeba grzać żeby założyć.

Edytowano przez Witek2010

"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Musisz skontrolować czy w rozruszniku widełki dobrze wpychają te zębatkę(bendixa) bo może robią to za późno jak już rozrusznik się rozpędzi, to sam się przesuwa. Sprawdź czy masz śrubę na której widełki sie ruszają, lub czy na końcu tłoczka we włączniku elektromagnetycznym te widełki się trzymają np. czy jest tam nit(chyba tam był)za którego ciągnie te widełki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Obrócić wieniec można tylko wtedy jak jest ponacinany z drugiej strony.U mnie nie był nacięty i po tygodniu znowu rozbierałem i kupiłam nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hoodoowca    39

Wieńce przy MTZ nie są obracalne koszt nowego 80zł ale trzeba sprawdzać twardość ja kupiłem nowy i wytrzymał3 m-ce.Normalnie guma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jak nie obracalne jak sam przekręcałem :lol:

 

Najgorzej że by dostać się do wieńca trzeba rozpoławiać :( . Posłuchaj rady @ mtracz włącz rozrusznik po wymontowaniu może właśnie czegoś mu brakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

A mi się taki problem pojawił po przełożeniu wieńca (obróciłem o 45stopni) I też rozrusznik skacze po zębach ale silnik odpala...
Zastanawiam się czy problem nie jest w tym, że teraz te zdarte zęby wypadają na moment sprężania... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    182

jak żeś qr** założył wieniec obrócony o 45 stopni ?????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Cieszymy się.

 

Ale co z tym wieńcem?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

A jesteś pewny że to nie bendix? Jak się posypie to też daje taki efekt dźwiękowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9230

Obrócił pierścień na kole, a nie stronę silnika do skrzyni. Obrócił o 45 stopni. Widać temat ciągników jest ciężki, przecież pierwszy lepszy filmik na YT pokazuje, jak obrócć zużyty pierścień na kole zamachowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj