Skocz do zawartości
vertis3009

CZARNA PORZECZKA - JAK SADZIC

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
vertis3009    0

Witam Ponownie. Powiedzcie prosze w jaki miesiac najlepiej posadzic sadzonki czarnej porzeczki i jak przygotowac podloze, moze ktos moze mi pomoc z wyborem gatunku. Serdeczne dzieki . Piotr. :rolleyes:

 

Jaki plug kupic zrywalny czy zagonowy?

dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vertis3009    0

Po 1 to jak ta plantacja ma byś zbierana? Kombajn czy ręcznie

Po 2 co to jest pług zrywalny? Bo nie wiem

[/quote

 

ODP 1 :) kombajnem

ODP 2 :) sam nie wiem takie znalazlem ogloszenia zrywalny, obrotowy i zagonowy :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ursus914    6

Potrzebujesz około 5000-6000 sadzonek na ha w zależności od kształtu pola i rozstawu rzędów, sadzisz co pół metra, najlepiej oczywiście sadzarką, zaleca się zastosowanie nawożenia organicznego 40 ton na ha obornika, rozstaw rzędów ( w zależności od odmiany oraz ziemi i posiadanego ciągnika) od 3,8-4,1 przy odmianach dużych tj. titania. Ja osobiście polecam z naszych obserwacji Tisel. I jeszcze jedno: To nie jest zabawa dla amatorów, bez odpowiedniej ochrony chemicznej, nawożenia oraz pielęgnacji po 3-4 latach od zasadzenia szlak trafi nawet najlepszą plantację.

EDIT: Co do miesiąca to Listopad, początek.

Edytowano przez ursus914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vertis3009    0

Serdeczne dzieki za odpowiedz .

I w tym jest problem , jeszcze jestesmy z zona amatorami, kiedys moj ojciec mial gospodarstwo ale to za komuny zupelnie inaczej wszystko wygladalo.

Potrzebuje jak najwiecej informacji.

Pole stoi od kilku lat ugorem zarosniete po pachy nawet male brzozki sie zasialy.

Mamy tego 3 ha.

pracuje zawodowo dopiero na koniec wrzesnia moge wziasc miesiac urlopu i zajac sie przygotowywaniem pola

obawiam sie ze moze byc za pozno na sadzenie sadzonek. Jesli nie mam wlasnego obornika orjentujecie sie moze co mozna dac w zastepstwie ?

Bardzo prosze o wiecej info . A moze rzepak ? sam nie wiem jestem ogromnie skolowany .

 

PS znalazlem titanie lub Tisel na allegro po 1.2 za sztuke , zamawiac na jesien ?

pozdraiwam Piotr

Edytowano przez vertis3009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus914    6

Tzn. w zastępstwie można stosować nawozy typu NPK , tj. Polifoska około 300 kg na ha pasowo, natomiast musiałbym ojca się zapytać bo tego akurat nie wiem, a później już tylko azot, natomiast koszt zasadzenia jest w tej chwili duży, jeżeli już sadzić to wstrzymał bym się do przyszłego roku, bo będą tańsze, i osiągalne, bo w promieniu 100 km ode mnie nie dostanie się sadzonki nawet na ha w tym roku. Aha i jeszcze konieczne jest zwapnowanie tego pola, tym bardziej iż nic nie było ostatnio na nim robione. To tyle na dzisiaj. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Skoro jeszcze nic nie robiłeś na tym polu to według mnie zrób tak. Pewnie jeszcze nie masz ciągnika i maszyn więc:

- najmij kogoś z rozdrabniaczem i wykoś to (najpierw przejdź i usuń drzewka wyrywając je ciągnikiem)

- najmij kogoś z dużym ciągnikiem i zrób głęboką orkę.

- zimę poświęć na poszukiwania sprzętu i dokształcanie. Forum jest dobre na podpowiedzi nie na podstawową informację. Kup książkę poczytaj, a wtedy mając jakąś podstawową wiedzę będziesz mógł dopytywać.

- na wiosnę siejesz grykę i dokształcasz się dalej z dziedziny porzeczki.

- pobierasz próbki i robisz analizę gleby

- na jesieni, po zbiorze gryki, uprawiasz ziemię i sadzisz porzeczkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vertis3009    0

DZieki . I to jest chyba najlepszy pomysl . KURDE DZIEKI :):)

 

Juz kupilem c 330 , jak bym zapial 2 skiby to nie zrobie gleboikej orki ?

 

 

PS PO orce nawozic tak jak pod porzeczke czyli przygotowac ziemie. a zasiac gryke . gdzie moge zrobic analize gleby , wiem ze to byla (nascie lat temu) ziemia klasy 3 i 4 .

Edytowano przez vertis3009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Pod grykę zrobisz "w miarę głęboką" orkę, np trzecim biegiem. Ja pod grykę nawożę 1/3-1/4 tego co pod pszenicę, ale na wiosnę przed siewem.

Jeżeli chodzi o głęboką orkę pod porzeczkę z pogłębiaczem to C-330 nie zrobisz.

Najpierw tak jak pisałem zrób rozdrabniaczem, jak masz dużo chwastów zielonych to potraktuj je glifosfatem (5l/ha, 300l wody, siarczan amonu 5kg), a po 3 tygodniach później orka.

Analizę zrób w przyszłym roku na wiosnę. Możesz zapytać w agencji, lub ODR lokalnym to pokierują Cię do najbliższej lokalizacji. Pod grykę analiza Ci raczej nie potrzebna. Kasy na gryce nie zbijesz, bo teraz pewnie będzie tania, ale jest to fajna uprawa pomagająca walczyć z perzem. Jak zasiejesz grykę a, perz będzie nadal występował to potraktuj go jakimś środkiem na chwasty jednoliścienne. I masz pole przygotowane pod sadzenie porzeczki. Jak masz jeszcze jakieś pytania to pytaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vertis3009    0

MIchal009 . dzieki serdeczne za duzo informacji, musze sobie jeszcze jakies ksiazki kupic ale nie ma to jak wiedza doswiadczonych ludzi.

niemam rozdrabniacza myslalem zeby zwykla rotacyjna pozniej to zebrac i spalic.

jesli trzeba to kupie jaka bedzie najlepszy rozdrabniacz ??

 

Sredeczne pozdro Piotr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Ja mam taki (model Jagoda 1,6m) i mogę z czystym sumieniem go polecić: http://www.jagoda.com.pl/kosiarka-1,6-m1,8-m-JAGODA/22/pl

 

Jest idealny do C-330. Mam go już prawie 20 lat. Używam go do koszenia w międzyrzędziach i likwidacji porzeczki. Na razie możesz zrobić sprzętem jaki masz. Zakup rozdrabniacza możesz odłożyć na jakieś dwa lata od zasadzenia porzeczki. jak zasadzisz porzeczkę to w pierwszym i drugim roku bardziej przyda ci się gruber (do C-330 polecam 11 zębowy), który możesz kupić używany za 400-600 zł, oraz glebogryzarkę. Czyli jak za rok masz zamiar sadzić porzeczkę, to szkoda kupować rozdrabniacz, żeby stał 3 lata bezczynnie.

 

P.S.: Nie kupuj wysokiego rozdrabniacza, bo podczas koszenia chwastów, jak nie masz pasów herbicydowych, łatwo uszkodzić krzaki porzeczki.

Edytowano przez michal009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

lepiej to w listopadzie sadzic.. nie musisz sadzic co pół metra .. my sadzimy co 30 bez zadnych tam miarek mniej wiecej aby były takie same ;p . .. najlepiej jest nie sadzic po ugorach bo sie nie doprawisz ich beda zarastac ;/.. rostaw rzedow to 8 metrow od sadzonki do sadzonki miedzy rzedem ... ja tam przed sadzeniem nie stosuje zadnego obornika czy nawozu dopiero na wiosne sypie.... jesli masz ugor to pierwszy rok przesiej jakims zborzem nie zepakiem tylko :D ps.. nie sadz na piachach bo i tak nic z tego.... pozeczka rosnie 3 lata w 3 roku juz zbieramy .. i co 3 lata kosisz ja

 

 

 

ps.. ja mam jakies 2 hektary pozeczki :) wujek ma 20 hektarów i zbiera kombajnem ..

jakim kombajnem bedziesz zbierac ??

Edytowano przez reset1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Weź Ty się obudź!!! I nie pisz takich bajak!

rostaw rzedow to 8 metrow - to świadczy, że nie masz napewno porzeczki. Jakbyś miał to byś takich głupot nie pisał. Roztaw rzędów zależy od odmiany i posiadanego ciągnika. Sadzi się od 3,7m do 4,5m.

 

i co 3 lata kosisz ja - kolejna głupota - jeżeli chcesz odnowić plantację to możesz ją skosić po 10-12 latach owocowania. Kosisz ją po 3 latach i czekasz znów 2 lata jak zacznie owocować?

 

Sorki za ton, ale nie wytrzymałem takich durnot.

Edytowano przez michal009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

hehe a udowodnic ci ?? :D nie wiesz to nie gadaj jak piszesz ze niby 3.70 m to ciekawie jak ty tam kombajne wjedziesz ??:D heh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Proszę bardzo przedstaw zdjęcia swojej plantacji z rozstawem co 8 metrów i materiały w których piszą żeby kosić co 3 lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

wez odrezwał sie znawca .. po 10 latach to ty wiecej sachych krzakow i lisci na zbierasz niz owocu

 

ps.. spoko

Edytowano przez reset1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Przedstaw zdjęcia i materiały.

Takim: PÓŁRZĘDOWY ZACZEPIANY KOMBAJN "JOANNA-3"

Edytowano przez michal009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

my zbieramy kombajne KPS-3 samobieżny na c-330 to wybacz ze ma sie zmiescic w "" wymiarze 3.70 " lol

 

ja tam jeszcze sadze aby nie marnowac miejsca miedzy rzedem to sadze 4 rzadki truskawek ... mam zrobiona lance oddzielna aby tylko pryskac truskawki.. i przez te 3 lata mam zarobek na truskawce.... zrobie foto jak to wyglada i wtedy bedziesz sie wypowiadac

Edytowano przez reset1990

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Sąsiad zbiera podobnym i się mieści. Możesz przedstawić jakieś materiały gdzie tak piszą, albo wstawić zdjęcia swojej plantacji z takim rozstawem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

specjalnie dzis pojde na pole i zrobie zdjecia

ps ale ty jak mierzysz te metry ?? mi chodzi od sadzonki do sadzonki ... nie ze w srodku tylko od jednej sadzonki do drugiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    5

Czekam na foty.

Masz może jakieś materiały gdzie piszą, żeby tak sadzić i kosić "Co 3 lata" to bym poczytał i się z chęcią dokształcił. Jestem początkujący i zdobywam wiedzę. Porzeczki uprawiam sam dopiero 6 lat.

 

Po prostu rząd od rzędu mierzę, a w rzędzie sadzę około co 30cm.

Edytowano przez michal009

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

zapytam wujka to ci napisze co i jak .. on pozeczka sie zajmuje od małego a teraz to juz nie młody bo 60 na karku to ma juz doswiadczenie jak i w malinach, truskawce i w czarnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adasiorek
      powiedzciemi jakie teraz najlepeij sadzi odmiany
      czy sie oplaca nakrywac
      ja posaidam hanoy i elkant i dukat na przemysl
      mozecie ejszcze cos powiedziec o naworzeniu
      i zasadzie saszienie jaki rozstaw
    • Przez Grzegorz1322
      Witam. Jakiej średnicy rury macie do nawadniania truskawki? Chodzi mi o rury czarne pe . Mam 30a truskawek,ale planuje zwiększyć areał do około 1ha. Truskawki mam na matach po 100 rzędy,pole równe. Czy rura fi 50mm jest dobrym wyborem? Planuje zeby woda szła grawitacyjnie(zbiornik mam na małej górce) .
    • Przez zorak
      Po założeniu plantacji truskawki przyszedł czas na plantacje mialiny. W tym roku 1800 sztuk sadzonek odmiany POLANA. Dlaczego ta odmiana ?? Jest to malina bardzo plenna, owocująca na pędach jednorocznych które nie potrzebują podpórek. Po zbiorze wystarczy skosić pędy. Przedplonem był jęczmień. Pole na zime zaorane a wiosną zrobiona uprawka i własnie jestem na etapie sadzenia. Rozstawa w rzędzie 0,5m a między rzedami 3m.
      Pierwsze pytanie - czy po posadzeniu obcinać pozostałość zeszłorocznego pędu na równo z ziemią ?? czy pozostawić ??
      Jeśli ktoś zajmuje się profesjonalnie tą rośliną to prosze o kilka wskazuówek odnośnie nawozów i oprysków - zwłaszcza oprysków. Jakie oprysk, kiedy i na co.
      pozdrawiam i czekam na jakies wieści
    • Przez TomaszTrochim
      Witam .Jestem na etapie zakładania plantacji  jagody kamczackiej . Planuję zafoliować zagony ale zastanawia mnie jak póżniej nawozić obornik . Czy ktoś zna rozwiązanie późniejszego nawożenia ? Może lepszym rozwiązaniem byłoby przykrycie zagonów korą ? Moja uprawa ma być ekologiczna więc używał będę nawozów naturalnych. 
    • Przez tomn95
      Ma ktoś z was jakąś wiedzę na ten temat? Po jakim czasie zwraca się taka inwestycja? Co do kosztów samych tuneli to firma haygrove robila mi już wycenę. Zastanawia mnie fakt czy ciężko jest poprowadzić taką uprawę. 
×