RafZielak

Kubota M105s i czujnik temp. silnika

Polecane posty

RafZielak    13

Witam.

 

Zakupiona została Kubota M105s z której jesteśmy umiarkowanie zadowoleni, ale ... nie w tym rzecz.

Od samego początku nie działa nam czujnik temperatury silnika/płynu chłodniczego. Aby móc stwierdzić jego uszkodzenie warto byłoby najpierw sprawdzić okablowanie, a by tego dokonac ... musimy go znaleźć. :-) Gdzie on się znajduje w tym ciągniku? Niestety schowany jest tak, że ni w ząb nie możemy się go doszukać. :-)

 

Pozdrawiam

Rafał "RafZielak" Z.

 

P.S. Niskie spalania Kubot są przereklamowane. Do 15 lat starszego MFa 3070 spalanie Kuboty nie ma co startować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Witam ja posiadam taki traktor ale jakoś nie nie miałem okazji wymieniać tego czujnika więc niestety nie pomogę. Jeśli uda ci się go znaleźć to napisz w tym temacie o tym bo napewno dla wielu osób będzie to w przyszłości przydatne. Sprawdź przy okazji termostak w tym traktorze bo może się okazać że się nie domyka albo co gorsze będzie się za późno otwierał. PS. ile ma już motogodzin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Kubota została kupiona stosunkowo niedawno i ma dotychczas zrobione 1815 godzin z tego ostatnie 20 godzin przez nas (głównie w prasie i trochę w talerzówce).

 

Niestety tego skubanego czujnika ni w ząb nie jesteśmy w stanie znaleźć. Na chłodnicy niczego podejrzanego nie ma, na bloku silnika także. Jakaś paranoja.

 

Dodatkowo ciągnik nam się cały czas zapowietrza choć powoduje to nie tyle całkowite gaśnięcie co chwilowe utraty mocy. Przegazówka i idzie dalej. Jest megaczuły na spadek ilości paliwa w zbiorniku poniżej 30 litrów. Byle jaki dołek i już ma problem z paliwem.

 

Czy to normalne, że po 2-3 godzinach pracy z tyłu ciągnika jest tak gorąco, że strach podchodzić?

@kokoman0 Do czego używasz swojej Kuboty? Jest to podstawowy czy pomocniczy ciągnik w Twoim gospodarstwie? Ile Ci pali? Masz swoją od nowości czy kupiłeś używkę?

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

To że ciągnik ci czasami przygasa to wina pewnie komputera jeśli się tak dzieje chwilowo to miał za mala dawkę paliwa , musisz wezwać serwis i pewnie muszą zresetować komputer bo nie na to nie poradzisz , komputer zapamiętał ten błąd i będzie tak przygasać ( wiem bo w jednej z Kubot serwisowanych wystąpił taki błąd )

 

Z tylu ciągnika jak i wokół niego jest gorąco ale to chyba normalne ze jest temperatura ale nie na tyle wysoka by miało to jakoś zaszkodzić.

Nawet na rezerwie jak jadę pod górę to idzie tak jak z pełnym bakiem wiec to może mieć związek z tym przygasaniem. Nie mam pewności ale wolał bym wezwać serwis oni będą wiedzieć o co chodzi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Zlustrowaliśmy silnik wydaje mi się wystarczająco dokładnie, ale cóż ... poszukam jutro raz jeszcze. Wszystko jest tam tak upakowane, że ciężko się połapać który kabelek do czego. :-) W okolicach filtra paliwa wisi mi jeden przewód ze złączką 1-pinową do niczego nie podłączony i zastanawiałem się czy to przypadkiem nie to, ale ... nie ma gdzie.

 

Ciągnik ogólnie ma mnóstwo siły. Fakt, że w stosunku do starego przybyło nam nominalne 15KM, ale te 15KM daje ogromnego kopa. Szkoda, że ów kop jest dopiero na tak dużych obrotach, ale ... coś za coś.

 

Wzywanie serwisu do używanego ciągnika po gwarancji ... oj brzmi to baaardzo drogo. :-P Zwłaszcza, że nie dzieje się to cały czas. Potrafi 3 godziny chodzić bez problemu, a później 15 minut wariactw i znowu dobrze. Efekty występują rzadziej w miarę większego wypełnienia zbiornika paliwa.

 

Ponawiam pytanie o spalanie. :-)

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

To tak po pierwsze jak ktoś wyżej pisał w m105s nie ma żadnego komputera. Po drugie u mnie można wypalić prawie cały zbiornik do sucha i nie ma zjawiska przygasania na przesyłach (no chyba, że cały czas jade w broźnie na od jakiegoś czasu świecącej rezerwie). Spalania nigdy dokładnie nie mieżyłem ale średnie na zbiorniku nigdy nie przekrczyło 10 litrów/mth (ale jest duża różnorodność prac). I moje pytanie do ciebie jak u ciebie zlicza godziny czy mth bo jak ja mieżyłe swego czasu to jężdźąc z beczkowozem to 1 mth (obroty do 1500obr/min) wybiła po prawie 2 godzinach zegarowych. Co do tego z czym pracuje no to u mnie jest jako główny i ma ok. 680mth (pług 4 kverneland ab85, kultywator 3,2m przyczepa samozbierająca, prasa belująca, ładowacz czołowy, beczkowóz 7000l). Życze powodzenia z tym czujnikiem ja niestety nie jestem w stanie pomóc :(. A co do tego lużnego kabelka to u mnie się nie dynda żaden bezpański. A co do tego grzania to tak z tyłu traktora jest gorąco pomimo chłodnicy oleju i tak jest gorącoale te typ tak ma widocznie.

Przypomniało mi się, że w tamtym roku mierzyłem tak mniej więcej to mi wyszło chyba ok. 13l/ha podczas orki przy obrotach 1800-1900rpm (można by było pewnie i mniej zwałszcza, że mamy dość lekkie gleby ale ja powoli oram bo mamy bardzo zakamienione pola).

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter03    29

Do tego musisz wezwać serwis bo sam sobie nie poradzisz z tym przygasaniem.( o ile to jest to co ja myślę ) Możesz ewentualnie zadzwonić do jakiegoś sprzedawcy i zorientować się co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Panowie ... wracamy do tematu czujnika temperatury.

Gaśnięcie i tracenie mocy udało się wyeliminować (okazało się, że poprzedni właściciel zwyczajnie nie dbał o czystość układu paliwowego, a zwłaszcza zbiorników paliwa w których na dnie można było znaleźć słomę i inny brud chyba od początku pracy tego traktorka).

Niestety czujnika temperatury nie znaleźliśmy, a idzie zima i warto by było wiedzieć kiedy ruszać Kubotkę z miejsca po odpaleniu. W okolicach filtra paliwa i pompy paliwa wisi sobie jeden kabelek wychodzący z wiązki biegnącej do deski rozdzielczej. Jeśli to możliwe gdyby jakiś właściciel M105s mógł zerknąć u siebie i powiedzieć gdzie powinien być podłączony. Może to właśnie ten diabeł. :-)

20110816093.jpg

 

@kokoman0 Kubota liczy 1 mth = 1 hr. Niestety ... w pługu 4x45 potrafi zeżrec duużo więcej niż wspominane przez Ciebie 10 litrów na godzinę. Raczej koło 15. W prasie koło 809 litrów na godzinę.

 

Pozdrawiam

Rafał

 

P.S. Kubota zrobiła już kilkadziesiąt mth i powoli się do niej coraz bardziej przekonujemy mimo początkowego rozczarowania. Okazało się, że zarówno przednie jak i tylne opony po brzegi wypełnione są glikolem i 105 km które ma ten ciągnik klei się do ziemi jak maszyny o wiele cięższe w nominale. Co by nie mówić ... ma power, a w stosunku do starego MFa 3070 nawet bardzo duży zapas owej mocy.

Edytowano przez RafZielak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Witam jak pisałem wcześniej Ubot przy wywożeniu gnojowicy obroty do 1500 potrzebował na wybicie 1 godziny (na zegarze) 2 godzin zegarowych (tak jest u mnnie). Wcześniej pisałem że średnio pali ok. 10l/godzinę (mth) przy orce 13l/ha (pisałem w poprzednim swoim poście). A co do kabelka znalazłem chyba jego właściwe miejsce (dobrze, że wsawiłeś to zdjęcie) szukaj przy odmie(po lewej stronie rurki odmy od góry pionowo wkręcony w głowicę). Wkręcony jest w głowicę przy samej odmie tak, że gdyby nie twoje zdjęcie to za chiny ludowe nigdy bym się nie domyślił :D .

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem posiadaczem od 3 lat m105s co do spalania to na moje oko żeby obroty nie przekraczały 1800-1900 obrotów to jest stosunkowo dobrze co do spadku mocy to trzeba wymieniać filtr paliwa i czyścić ostojnik ogólnie dobry traktor. Jedynie co mnie w nim denerwuje to ta ciasna kabina a co do gorąca z tyłu ciągnika to tak u mnie tez jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
afrom    0

Panowie przepraszam, że się podczepiam pod temat i w zasadzie to nie na temat, ale nie będę bezsensownie zakładał kolejnego tematu :rolleyes: Mam prośbę do zorientowanych o podanie róznic w wyposażeniu modeli 105s i 108s. chodzi mi przede wszystkim o hydraulikę? oczywiście o inne ewentualne różnice, a może jest to ten sam ciągnik z kilkoma KM więcej? Pozdrawiam wszystkich jako że to mój pierwszy post :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Różnice między m105s a M108s to kolejno:

- M108s jest następcą M105s

- 105-tka ma rzędową pompę paliwa a 108-ka wtrysk CR w w związku z tym 3 KM więcej

- inne liczniki

- napęd załączany z guzika w 108-ce dźwignią w 105-ce

- szerszą nieco kabinę

- załączanie przedniego napędu automatycznie podczas hamowania w 108-ce w 105-ce na 4 koła hamuje tylko jak się załączy napęd bez załączonego napędu hamuje tylko tył

- inne maski i lampy (jeśli to dla kogoś jest ważne)

Reszta to to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj