Skocz do zawartości
kukum

Słabo ładuje alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kukum    7

Witam

Mam maly proble slabo mi laduje alternator co to moze byc??

Bo jak robie prasa to przy 1200obr tylko lekutko przygasnie a jak da full obraty to sie tylko tak delikatnie jazy, moze to byc wina reduktora napiecia?? bo tn alternator kupilem na wiosn u znajomego mechanika na złomie od poloneza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uss1002    5

Kolego kukum może być to taka mała kostka przy alternatorze chyba się to nazywa regulator napięcia tam takie kabelki wychodzą a jak nie to tak zwane diody mogły się w alternatorze poprzepalać ale to jest nie opłacalne do naprawy lepiej kupić nowy alternator na szrocie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Po pierwsze to kolego naucz się pisać poprawnie i tak aby coś można było zrozumieć. Co ci się jarzy i przygasa? W ciągniku rolniczym nie ma takiego czegoś jak reduktor napięcia, jest jedynie regulator napięcia. Na jakie podstawie sądzisz, że alternator słabo ładuje? Wykonywałeś jakieś pomiary?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian3p    17

Koledze zapewne chodzi o kontrolkę ładowania. Z tego co zrozumiałem co napisałeś, to objawy wskazują na uszkodzoną diodę. Trzeba więc rozebrać alternator, rozlutować mostek i posprawdzać diody. O ile dobrze pamiętam to w dziale elektryka i elektronika w rolnictwie jest temat jak dokonać naprawy alternatora. Najpierw jednak zmierz napięcie ładowania, bo może to regulator jest uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

U siebie od jakiegoś czasu mam podobny objaw że po odpaleniu ciągnika nie gaśnie całkowicie kontrolka od ładowania tylko przygaśnie do połowy i tak lekko się świeci na wysokich obrotach, natomiast przy obrotach biegy jałowego (550) to świeci sie całkowicie. Przedtem tego nie było po odpaleniu gasła i zaświecała sie dopiero po zgaszeniu ciągnika. Myślałem że to wina regulatora, ale zawiozłem go do sprawdzenia do serwisu zajmującego sie naprawą alternatorów sprawdzili go i regulator jest sprawny. Na koniec dodam że napięcie ładowania jest prawidłowe 14 z kawałkiem, wiec niewiem czemu teraz nie przygasa całkowicie. Alternator Elmot A124-44A, regulator RNc-12 firmy Jezpol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Szczotki na regulatorze, wina szczotek czy regulatora????

 

Wyczerpująca pomoc kolegi @dexterek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Zakaz pisania na AF na kacu oraz pod wpływem alkoholu i nie tylko. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

Są alternatory z wbudowanymi regulatorami, a w nich są szczotki, jak się wymienia to tylko komplet bo nie ma takiej możliwości oddzielnie i o takie coś chodziło koledze dexterek. A mowa jest o oddzielnych szczotkach i regulatorze. Trzeba wykręcić szczotki i zobaczyć czy jeszcze coś z nich zostało, jeśli tak to padła dioda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

szczotki jeszcze mają spory zapas, czyli pozostanie dioda wzbudzania o ile dobrze zrozumiałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Koledzy może wszyscy razem z autorem tematu zajrzymy do działu Elektryka na forum, i sie trochę podszkolimy bo wygląda mi to na zgadywanie. A ta kucająca dioda to mnie powaliła :lol: :o .Dioda albo się spaliła, albo jest dobra nie ma stanu pośredniego.

A gdyby szczotki się skończyły to kontrolka by się nie świeciła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

A gdy jest dioda zapierdzielona kurzem i przykładowo alternator został zmoczony deszczem to co ? nie ma objawu skopconej diody? jest bo mokry kurz przewodzi a dioda dobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zgadza się mokry kurz przewodzi prąd, więc jeśli dioda jest w takim stanie to objaw wskazuje na nią czyli spalona(przebicie złącza),jeśli jednak jest dobra winny był kurz to mamy do czynienia z upływem powierzchniowym, no chyba że ten objaw nazywa się kucaniem diody.

W alternatorze diody potrafią być tak zawalone brudem że ich nawet nie widać więc po ich zamoczeniu, w czasie pracy alternatora wytwarza się ciepło a wentylator powoduje przepływ powietrza co osusza nam altka. więc taki stan trwał by dość krótko.

W danym przypadku wykluczył bym to ponieważ kolega jeździł z prasą a więc deszczu nie było, więc po prostu dioda wzbudzenia jest spalona.

Dobrze że wszystkie 9 diod na raz nie symuluje spalenia bo dopiero by było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Jeżeli po podpięciu miernika mamy napięcie powyżej 0,6V AC to oznacza to że jest uszkodzona dioda. Jest to tylko teoria bo w rzeczywistości nie miałem takiego przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

Wyjmijcie szczotki i zobaczcie stan komutatora, ostatnio w U-902 wymieniałem alternator (elmot 44A) bo szczotki normalnie rowy wyjechały na komutatorze. też się żażyła kontrolka, ładowanie hmm było zadowalające ale skakało (efekt odpychania szczotek przez nierówną powierzchnie). Regulator w kabinie też zaraz wymieniłem bo już szwankował dostał w kość przez to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Tak dla ścisłości to są pierścienie ślizgowe, a nie komutator. Komutator jest prądnicy prądu stałego, czy rozruszniku. A tak to słuszna uwaga :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×