Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kukum

Coś zgrzyta MTZ 82

Polecane posty

kukum    7

Witam

Mam taki problem gdy chce nim ruszyc gwaltownie to mi tak zgrzyta i sie uspokaja za chwile.

Ale tez jak puszczam sprzeglo powoli to tez lubi zgrzytnac co to moze byc???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

one juz tak mają w naturze. miałem to ustroństwo przez 10 lat i od poczatku do konca zgrzytało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

U mnie jest w dwóch Mtz ten sam problem, ale narazie nic z tym nie robimy i powiem szczerze że któryś rok już tak chodzi i jak narazie nic wiecej sie nie psuje. Dodam jeszcze że u jednego mojego była wymieniana tarcza sprzęgłowa wiosną tego roku i tak samo zgrzyta jak mówisz. Być może już się oberwała ale jest to mało prawdopodobne. Najlepiej będzie jak rozbierzesz sprzegło wtedy będziesz mieć pewność czy to wina sprzęgła czy coś inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rami    6

ja go mam od nowego to jest od 1994r i u mnie nic nie zgrzyta wiesz podejrzewam że to coś w skrzyni bo jak byto była tarcza to by się ślizgał na sprzęgle ,albo łożysko oporowe masz do wymiany też daje takie efekty ,tylko trochę wyje to efekt wypracowania się skrzyni

 

u mnie tylko zgrzyta przy włączaniu i zmianie biegów tak ten typ ma ale przy gwałtownym ruszaniu nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

wicie w instrukcji napraw pisze ze to jest wina sprzegla ABD i ze tam trzeba wyminic tez tarcze tylko ze mniejsza jak w sprzegle bo czasem sie uspokaja i chodzi plynnie a jak cos mu odbije to tak ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

mojemu się tak zrobiło ze dwa lata po zakupie.(kupiony w 96r. nówka) Nic z tym nie robię, przyzwyczaiłem sie i mi to nie przeszkadza. Wszystko działa normalnie. ten typ chyba tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

też mi nie przeszkadza ale chcialem sie zapytac

bo go kupilem 11lat temu za 100 tys zl jeszcze produkowany w zssr nie mial akpitalki nic i to mnie zaskoczylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

WU mnie jak naprawde brutalnie puści się sprzęgło, pod dużym obciążeniem to czasem też zgrzytnie. Ale rozbierałem to i takie dzwieki wydaje tarcza lub doćisk zadrży gdy slizgnie przy już mocnym ścisku. Żadne łożysko, żadna skrzynia. Nie ruszam bo nic się temu nie dzieje i w niczym nie przeszkadza. Przynajmniej u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

A ja mam taki problem z Belarusem 82:

Dostałem do remontu bo zgrzytały biegi i to ostro no więc 1 to sprzęgło w rozsypke no i tarcz zjechana do nitów, łozysko juz chwiarszczało :D wiec kupiłem wszystko nowe, wyregulowałem skok pedału 4 cm odpalam i oczywiście dalej zgrzyta lecz przy zgrzycie aż szrpnie ciągnikiem i w tym momencie gdy wrzucam inne biegi jest ok wchodzą jak w masło, lecz gdy puszcze pedał i znowu wcisne znowu zgrzytnie i dalej to samo dalej wchodza dobrze, mogę delikatnie puścić żeby zaczął ciągnąć wcisnąć i zmienie bez zgrzytu ale jak puszcze do oporu dalej zgrzyta. Czyżby tarcz zacinała sie na wałku czy jaki diabeł tutaj tkwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Nasmarowałeś wałem sprzęgłowy i frez na tarczy smarem. Doregulowałeś te 3 śruby na docisku, żeby równo brało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

a jak wciśniesz i poczekasz chwilę to jak ? może wałek nie zdąży wyhamować. może hamulec w skrzyni nie działa jak powinien. trzeba pod regulować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

Łapki są idealnie, hamulec skrzyni hmm to juz nie ten egzemplarz ja w moim mam a ten juz nie ma. Robiłem niedawno pronara to samo i było wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

W moim tak samo się dzieje. Od jakiegoś czasu. Możesz pół dnia sprzęgło trzymać a tarcza i tak nie stanie. A powinna.

jak jest mróz na polu i olej w skrzyni gęsty to stanie i fajnie wchodzą. Nie rozpoławiałem go na razie więc nie wiem jak wygląda sprzęgło ale zastanawiam się czy silnik nie jest źle ustawiony względem skrzyni. To znaczy czy na poduszce z przodu nie jest opuszczony lub podniesiony za wysoko. Ogólnie nie mam za bardzo pomysłu na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

A ten zimny po kilku dniach i to samo ale powiem ci genialny jesteś z tym silnikiem względem skrzynie tylko znowu skoro jest skręcony na dobre to nie powinno być różnicy. Sądze że moze wałek sprzęgłowy prosi o wymiane się i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Może być różnica. W jednej z instrukcji jest coś na temat regulacji poduszki z przodu silnika. W tych ciągnikach silnik nie jest sztywno względem skrzyni bo trzyma się jej tylko przez blachę która umożliwia niewielkie odchyłki od osi. Na przedniej poduszce jest możliwośc regulowania tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

W sumie tak ta płyta to nie jest niewiadomo jak solidna więc możliwe że lekki odchyłek i już mamy problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Właśnie.

http://zapodaj.net/4...73757f.jpg.html

Tu masz tą poduszkę. tylko ciężko powiedzieć jak to sprawdzić czy silnik jest w osi ze skrzynią

Jeszcze swojego czasu myślałem że wewnętrzny wałek sprzęgłowy ten od jazdy kręci się ciężko wewnątrz zewnętrznego który go przez to napędza. Ale to za bardzo mi też nie pasuje bo taki patent jest w większości ciągników i nie zgrzyta. Nawet w tych najstarszych.

A najbardziej mi pasuje teoria że po wciśnięciu sprzęgła odsuwa się docisk ale sama tarcza nie odsuwa się po wieloklinie od koła zamachowego. Ale na razie nie mam na to dowodów.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Witam was u mnie też tak zgrzytnie jak szybko puszcze sprzęgło na wysokim biegu

 

Mam do was jedno pytanie ponieważ robiłem skrzynie w moim mtz-cie (atak i łożyska na wałku głównym) i teraz nie mogę wymyśleć gdzie podhaczyć sprężynę trzymającą pedał sprzęgła??????? :ph34r: tą pod kabiną z lewej strony. Rozbierałem to w grudniu i wywietrzało z głowy jak to było :wacko:. Gdyby ktoś podpatrzył u siebie albo zrobił zdjęcie to będe bardzo wdzięczny bo wczoraj wypiłem czteropaka i nie dało rady podhaczyć :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Masz tu zdjęcie jak chodzi o tę sprężynę zakładasz ją na śruby na spód i prawy narożnik dekla od skrzyni biegów ;) .

post-47279-0-07368200-1360786984_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Wielkie dzięki kolego Biznez404 :) Właśnie nie zakręciłem tego wspornika nr 4 i nie było o co ją zahaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

Tylko jak zgrzyta na wolnych obrotach na minimalnych aż potrafi go zadusić to mocno nie halo. Faktycznie Seweryna teoria może byc najbardziej prawdopodobno bo rozebralem go znowu na 2 i wałek sprzegłowy jak nowy jest, ale wystarczy zeby tarcza była pod kątem na nim i sie juz klinuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No własnie jak silnik nie będzie w osi np przód za wysoko to górna część tarczy nie odejdzie od koła zamachowego a dolna od docisku. czyli jest pod katem a efekt to niecałkowite rozłączenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×