oFsik

Zetor- ile wytrzymuje ekumulator przy chłodnicy?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
UrsusC3603p    1

Przeciez wentylator nie dmucha cieplym powietrzem na akumulator, tylko ciagnie chlodne.

 

Ciekawe ile wytrzymuja w JD akumulatory ?? Tam tez sa z przodu. W moim zetorze aku jest pod schodkami i oryginal wytrzymal prawie 10 lat i go zmienilsmy, nie potrzebnie bo okazalo sie ze problem z odpalaniem byl przez chebel odlaczajacy mase.

[/quoteJ

 

Jeśli chodzi u mnie to w Zetorze 3320 z 1999 roku akumulator jest od nowego ale pod kabiną.

Tak jak jeden z kolegów pytał w C 360- 3p aku jest z przodu chodzi mi o roczniki od 1989 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anonymou    0

ja tez wymieniam w 6340 aku co 2 lata. uwazam ze aku psuje sie przez drgania, mam załozony ladowacz, zawsze mocno napompowane opony wogole nie amortyzuja wstrzasów.

w starszych zetorach aku jest pod kabina, tu wstrzasy lagodzone sa przez poduszki kabiny.

wlasnie kilka dni temu skaczylem przenoszenie aku pod kabine, w to miejsce gdzie jest zamocowana drabinka do kabiny (dokladnie w tym samym miejscy co w starszych modelach zetorow). zrobilem sam taka sama metalowa skrzynke, do niej przyspawalem schodki i wszystko umocowalem z lewej strony pod ramą kabiny <_<

efekt - wyglada jak orginal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
anonymou    0
@anonymou a którędy poprowadziłeś przewody?

 

Wymontowalem obydwa przewody (mase i plus) wraz z cheblem. Plus poprowadzilem miedzy przodem kabiny a maską silnika. Masa jest podpieta pod najbliższą śróbę w bloku silnika. Chebel zamontowalem na przykrywie otworu, ktory znajduje sie na wysokosci lewej dolnej szyby w przedniej scianie kabiny. Teraz chebel jest "pod ręką" przy wsiadaniu i wysiadaniu lewymi drzwiami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel929    0

miejsce miejscem... ale tera robia takie akumulatory ze szok. stoja po 2 lata na magazynach pozalewane. dawniej czlowiem sam sobie zalewal aku i ladowal. a tera ? masz dwa lata a zanim kupisz to dwa albo rok stal na polce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Mam dwa zetory

7211 srednio akumulator wytrzymuję 6 lat

11441 dwa i poł roku zaczął się rozładowywać

podłożyłem pod niego 2cm gumę ale chyba za póżno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość damian131091   
Gość damian131091

Mi w 5340 z 2002r 3 akum pada i niedługo będe mieniać na 4, bo już muszę palić go na roźciąg a w 7340 z 96r siedzi orginalny i narazie nie zapowiada się żeby go zmienić a kuferek ma pod schodkami. ZETOR5321* mówiłeś że ci dopiero po 5 latach padł, padł bo masz zetorka bez przedniego napędu a w takich zetorkach dłużej trzymają bo przodek nie drga i nie podskakuje jak z napędem. Powodem szybkiego padania jest jak kolega wcześniej napisał drgania powodujące przesuwania płytek i odlutywują się cele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybi    0

W 5011 akumulator jest pod schodkami i wytrzymuje okolo 7 lat . We wszystkich maszynach montuje akumulatory CENTRA to dobra i sprawdzona firma , do tej pory sie nie zawiodłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeks    4

widze ze wiekszosc osob tez ma ten sam problem co ja;/

u mnie w proximie 2 lata i akumulator i do wymiany;/ jednak to sie sprawdza niestety;/;/ chyba ze te zetora sa jakies lipne, bo znajomemy udalo sie jeszcze 2 akumulatory jeszcze wymienil na gwarancji a teraz ma juz nie zetorowski nie pamietam jaki i do tej pory trzyma 4 lata ale ciekawe jak to bedzie z tym czy obejdzie sie bez przerobki pod kabine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorek1607    1

ja w zetorze 7211 wymieniłem aku w tamtym roku bo stary już padł a miał 10lat i teraz nowy to w największy mróz pali bez zastrzeżeń, a w C-360 też są 2 aku pod kabina i trzymaja 15lat ale teraz musze wymienić bo już padł, pale go z zaciągu zetorem i nawet w żniwa musiałem ładowac żeby w polu mnie nie zawiódł :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jaki akumulator polecacie do zetora forterry 10641? Fabrycznie było 165 Ah, teraz mamy od innego ciągnika 170 Ah, i czy teraz kupić nowy to 170 Ah czy 180 Ah? Prąd rozruchowy jak największy weźmiemy. Ale czy jest sens brać większą pojemność, czy alternator da rady go naładować do pełna?

Używa ktoś Centre Heavy Duty? Niemarkowy akumulator 410 zł a centra z tymi samymi parametrami 530-560 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmaria    0

jeśli nie było problemu z zapaleniem po dłuższym postoju na światłach lub z włączonym radiem itp. to nie ma potrzeby brać większego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Ale chyba zawsze lepiej miec zamiast 165 ah 180 ah, zawsze to 15 ah więcej, dłużej można kręcić rozrusznikiem, szczególnie że ciągnik używany w zimie. Problem jest w zimie go odpalić bo długo trzeba kręcić, nawet jak stoi w garażu i jest temp -5 do +5, może świece trzeba będzie wymienić, ale akumulator trzeba nowy tak czy tak. Przedtem nigdy nie zostawialiśmy go na światłach, radia nie ma. Ile kosztują świece żarowe do tego ciągnika i gdzie się one znajdują bo coś nie możemy ich znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmaria    0

nie wiem jak w tym modelu ale świece powinny być na kolektorze dolotowym jeśli jesteś pewien że wogóle są?

ale jak tak źle pali to może wina wtrysków albo pompy bo -5 to nie jest duży mróz wiem że te ciągniczki nie lubią kiepskiego paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Mają świece bo przecież jest kontrolka od ich grzania. Może być że wtryski do wymiany bo już ma ponad 5000 godzin. Ale te ciągniki tak mają że ciężko palą, podobnie jak seria zetorów 8540-10540.

Mniejsza o to , najpierw musimy kupić nowy akumulator, klemy, sprawdzić przewody rozrusznika i kabel masowy.

akumulator niemarkowy 170 Ah 950 A - 410 zł

Centra heavy duty 170 Ah 950A - 530-560 zł

Centra heavy duty 180 Ah 950A - 580-600 zł

Który najlepiej kupić, czy jest sens dokładać do centry czy to dobre akumulatory niech się wypowie jakiś posiadacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Ja mam ich parę sztuk-jak na razie sprawują się naprawdę nieźle-a mam je już (te najstarsze) chyba od 6 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Ja polecam akumulatory bosch tylko nie jestem pewien czy robią takie duże. Mam bosch silver w mercedesie od 10lat i już w jesieni 2008 myśleliśmy że padnie w zimie a on do dzisiaj działa. Ewentualnie jak masz dużo kapusty to kup żelowy, producenci określają żywotność na 8-10lat mam taki w quadzie i się też dobrze trzyma tylko on ma 8lat.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRdobrawola    21

Jaki powinien być akumulator w 7340? Bo teraz jest 170Ah założony żeby w razie czego do bizona można było przełożyć w lato. A chciałbym wiedzięc jaki powinien być ten orginalny i czy gdzieś można dostać te białe akumulatory orginalne z Zetora bo wytrzymał 10lat?


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

witam

mam problem z regulatorem magneton w zetorku 5211 objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda? Czym skutkuje błędne połączenie regulatora (zamiana DF z D+)? Dlaczego nowy regulator nie działa tak jak powinien? Proszę o pomoc bo akumulator centra 125 Ah nie ma jeszcze roku a już nadaje się do wybuchu a później do wywalenia (porządnie spęczniał i woda paruje z niego w zastraszająco szybkim tępie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam , jako nowy użytkownik tego portalu próbuję znaleźć coś o akumulatorach, instalacji elektrycznej czy ogólnie o problemach z odpalaniem w zetorze 10145. kupiłem latem taką maszynę z 1990 roku i okazuje sie że teraz przy mrozach bardzo trudno pali, nawet przy użyciu grzałki jaką ma wmontowaną. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela który przyznał że też tak miał ale się do tego przyzwyczaił. Czy znajdzie się ktoś kto jest fachowcem w tych sprzętach. Szukam po necie różnych rzeczy i sam już nie wiem co robić bo co chwilę inne informacje czytam. Choćby dotyczące samej instalacji. Nie wiem czy powinna być na 24V, ja mam 12V ale nie wiem czy to orginał czy ktoś przerabiał?

Podejrzewam że akumulator którego używam jest na wykończeniu i trzeba go wymienić. I tu nasuwa się pytanie czy ktoś wie jakiej mocy powinien być by sprostał wymaganiom. Dodam jeszcze że gdy próbuję zapalać przy pomocy prostownika z rozruchem (na tabliczce ma chyba 400A) to rozrusznik zbyt chetnie też nie kręci. Czy może to wina np. samego rozrusznika? Czy jednak potrzebuje on sporo prądu i zarówno akumulatory jak i sam prostownik są zbyt słabe.

Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj