Skocz do zawartości
kukum

Ursus c-360 nie ładuje alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kukum    7

Witam

Nie ładuje mi alternator w ursusie i nie wiem co może być:

Kupiłem u mechanika alternator od poloneza z reduktorem napięcia i na samym początku gdy elektryk podpiol alternator to było wszystko ok kontrolka gasła przy ok. 500 obr/min ale z czasem musiałem bardziej dawać do pieca żeby kontrolka zgasła.

I w pewnym momencie przestał ładować. przepatrzyłem kable i porawilem je bo były lekko "przysmażone" wiec zdarłem stara izolacje porawilem i działa. Ale gdy odpaliłem traktor wczoraj to wo gule nie chciał ładować i gdy dałem do samego spodu to kontrolka przygasła ale gdy spuszczałem z obrotów to przy 1600obr/min zaczęła się świecić od nowa i nie wiem co to może być podejrzewam szczotki ale wole się zapytać i dzienkuje za każda dobra odpowiedz.

Rysopis alternatora

Do szczotek podchodzi 4 kable 3 z alternatora i jeden pod stacyjkę. Na wierzchu alternatora

ma taką jakby "bańkę" i ona idzie do szpilki z kablem od prądu z rozrusznika/ akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

regulator Ci poszedł prawdopodobnie,ale raczej tak

Edytowano przez locke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    575

Ostatni wpis jest z 10-go sierpnia! Myślisz kolego że przez trzy miechy nie rozwiązał tego problemu a ty mu pomożesz nic nie wnoszącym nowego postem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raf21    0

hej koledzy a co sie u mnie dzieje tez mam alternator jak odpalę ciągnik to ładuje a jak dodam gazu to przestaje nic nie ładuje dziwne to trochę ale pomóżcie ??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stojar    1

hej koledzy a co sie u mnie dzieje tez mam alternator jak odpalę ciągnik to ładuje a jak dodam gazu to przestaje nic nie ładuje dziwne to trochę ale pomóżcie ??????

Sprawdź szczotki i regulator napięcia

zacznij od szczotek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

zapewne szczotki i można by wymienić przy okazii łożyska bo jeśli to wiekowy alternator to napewno będą wybite :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

kupiłem nowy alternator w sklepie do c=360 i ładował od razu po odpaleniu gdzieś na 600/700obr/min po świętach w grudniu przestał mi ładować więc pomyślałem że regulator i kupiłem nowy po odpaleniu muszę prze gazować do 1600/1800ober/min by zaczął ładować na 800obr i nie wiem co się stało przedtem nie musiałem mu robić prze gazówki i ładował na mniejszych obrotach a teraz muszę mu po odpaleniu za każdym razem sypnąć żeby zaczął ładować i mam pytanie co się tam mogło zepsuć że on nie chce ładować jak dawniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83
Napisano (edytowany)

A jaką masz żaróweczkę w kontrolce ile wat, i napisz co za alternator marka ile diodowy

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

żarówkę mam 12V 2W , alternator jest 9 diodowy a marki to ci nie podam bo jakoś nie pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

To wymień żarówkę na 12V 4W i zobaczysz, jak nic się nie zmieni oddaj na gwarancji po co masz się w nim grzebać, jak kupiłeś w sklepie nowy to masz jakaś gwarancje chyba na niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

gwarancja była 12 miesięcy a alternator ma już 16 miesięcy , żarówkę miałem zawsze taką samą i wcześniej pokazywała to co chciałem widzieć a teraz pokazuje co innego wiec proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

A co to jakiś problem wymienić Ci ja na 4W i zobaczyć, chyba kosmicznych kosztów z tym nie poniesiesz, im mocniejsza żarówka tym wcześniej się wzbudza alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

no problemu z tym nie mam , tylko mnie zastanawia dlaczego on nie ładuje tak jak dawniej a ta żarówka jest jak założyłem alternator do c-360 i na początku problemów z tym nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Spalona dioda wzbudzenia.

Zmiana z 2W na 4W żarówkę tylko nieznacznie zmieni sytuacje wzbudzenia przy niskich obrotach. Ona na pewno nie jest winna.

A to że ładuje czy nie ładuje to stwierdzasz robiąc pomiar miernikiem czy patrząc na świecenie kontrolki ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83
Napisano (edytowany)

Piszesz że on nie ładuje, on ładuje tylko wzbudza się przy większych obrotach bo wtedy gaśnie kontrolka, robiłeś pomiary miernikiem jakie jest napięcie zanim się wzbudzi i po wzbudzeniu na zaciskach aku. Zmiana żarówki na pewno nie załatwi sprawy ale wcześniej się wzbudzi.

Tak jak kolega wcześniej napisał najprawdopodobniej diody wzbudzenia, można to sprawdzić za pomocą pomiarów. Odpal ciągnik prze gazuj aby lampka zgasła i zmierz napięcie na zacisku szczotek do którego podłączony jest żółty kabelek wychodzący z regulatora, a następnie na tej śrubie co masz podpięty kabel do akumulatora, jeśli napięcie na tym żółtym przewodzie jest mniejsze od tego co idzie do aku to na 100% diody

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

aha rozumiem zmienię żarówkę i sprawdzę wszystko ale nie teraz bo nawet akumulatora w traktorze nie mam , jeszcze jedno pytanie ile może kosztować ta dioda wzbudzenia i czy dałbym rade ją sam zmienić czy muszę zawozić do fachowca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83
Napisano (edytowany)

Oryginalnie siedzi tam dioda 1A w sprzedaży numer 1N4007 - 1A, możesz pokusić się o wstawienie 3A odporniejszej na uszkodzenia oznaczenia 1N5408 - 3A. Koszt diody to groszowe sprawy, może z 10 groszy jedna. Oczywiście wymieniasz wszystkie trzy. Jeśli masz lutownicę i jakieś pojęcie o lutowaniu to sam to zrobisz bez problemu. U siebie wstawiłem też te 3A, żarówka 4W i wszystko działa jak powinno lampka gaśnie już przy 500 obr. Tu masz pokazane jak to wygląda z diodami 3A http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/251361-diody-wzbudzenia/

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

nom lutownice mam :P ale jeszcze zobaczę czy sam to będę robił , czyli bardziej mi polecasz diodę 3A bo ja też nie chce co trochę robić koło tych diod :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83
Napisano (edytowany)

Wiesz te diody najczęściej padają więc lepiej dać 3A niż za jakiś czas znów ją wymieniać. Jak dasz do serwisu zajmującego się naprawa alternatorów to na pewno wymienią cały koszyczek z diodami nikt tam nie bawi się w ich pojedyncze wylutowywanie i będziesz miał znów 1A. Jak sam tego nie będziesz robił daj komuś znajomemu, na zdjęciu z linki widać jak to powinno wyglądać.

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

ja mam znajomego elektryka który się zajmuje takimi rzeczami i z jego usług jestem bardzo zadowolony http://allegro.pl/dioda-prostownicza-1n5408-3a-1000v-10szt-2-44zl-i2041420212.html czyli kupie takie diody i mu to wszystko za niosę bo ja w tych sprawach nie za bardzo się zna więcej szkody mogę tam zrobić niż naprawy ale dzięki wielkie za odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Takie właśnie jak w linku, a wyglądać ma tak jak na foto bo w oryginalne miejsca tych 3A nie wsadzisz bo są większe, ale jak on się zna to będzie widział co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

rozumiem , a ten gość powinien wiedzieć co i jak bo on się po prosu na takich rzeczach zna koło rozruszników i innych rzeczy mi robił także o przerobienie jestem spokojny jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adas148    0

Witam wszystkich chcę założyć alternator od poldka czy czegos innego co sie na szrocie trafi. W związku z tym mam pytanie, a mianowicie da się zrobić jakimś prostym sposobem, żeby założyć alternator i zrobić tak żeby ładował omijając stacyjke i inne pierdolniki?? chodzi mi o najmniejszą linię oporu byle działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×