Polecane posty

mf3125    2

Witam mam problem z przełacznikiem od klimatyzacji otóż popsuł sie i klimatyzacja chodzi cały czas nie moge jej rozłaczyć jedynie gdy wyłacze wentylator. Może ktoś wie od czego można to zastosować gdyż wiem iż wiele przełączników pasuje od Francuskich aut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

KOlegoa jaki masz ten przełącznik do załączania klimy? czy to jest taki pstryczek czy po prostu taki przekręcany.?

Mam taki sam problem i nie wiem czy to wina przełącznika czy sprężarki.

A u was jak jest\jak załączcie klime czy jest słychać załącznie sprężarki i jakieś czuć obciążenie mocy\na ciągniku. Jak wogóle sprawdzić czy to wina przełącznika czy sprężarki. Da się to jakoś sprawdzic domowym sposobem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sprite    0

zaloz sobie zwykly wlacznik typu ON/OFF jakis przyciskany albo kolyskowy albo jaki chcesz i przepnij kable z pokretla od wlaczania klimy (pokretla nie wywalaj zeby bylo sterowanie zimno...zimniej...najzimniej itd...)

 

beni - mozna sprawdzic - jak nie mozesz klimy wylaczyc przekrętaskiem to wtedy odlacz kable od sprezarki, jak przestanie dzialac to wylacznik zepsuty i wtedy j.w., u mnie jak wlacze klime to slychac ze sie zalacza, po mocy nie czuc ale slychac jak zadziala sprzeglo elektromagnetyczne sprezarki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Dzieki kolego sprite że dałeś jakiś pomysł.

 

Teraz mam takie pytania: To że założyć jakiś przelącznik to ok rozumiem, tylko jak mam się dowiedzieć które są kabelki od załączania klimy te przy pokrętełku.

 

U mnie w MF 3070 jak zaczne kręcić pokrętłem od klimy to nie ma żadnej reakcji. Jak sprawdzić czy wogóle spężarka jest u mnie w porządku?czy da się jakoś ominąć przełącznik i załąćzyć jakoś sprężarkę?

 

U ciebie jest na odwrót bo chodzi cały czas i załącza się a u mnie wogóle nie chce zareagować.

 

Tam do sprężarki wchodzą kabelki - -jak one prawidłowo mają tam być?jest jakiś porządek podłączania ich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigal    0

beni266 może nie masz czynnika w układzie, w sprężarce tam gdzie dochodzą kabelki jest czujnika ciśnienia jak będzie za małe sprężarka się nie załączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Koledzy jaki macie czynnik chłodzący w klimatyzacjach w ciągnikach z przed 1993 roku, bo instalacja jest na R12 a teraz nabijają tylko R134, ciągniki są sprowadzane z zachodu i żadnych naklejek z informacją nie ma jakim gazem jest nabita, bo przez te parę lat chyba uzupełniali czymś, ktoś może wie czy np. we Francji zmieniali na R134 ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    27

hej ppiotr a ty wiesz ile nabić gazu kg bo ja mam problem z tym chce nabić ale fachowcy od klimy nie wiedzą ile wchodzi gramu gazu?????? korbanek wie ale nie chce powiedzieć przez telefon.

 

ja kupiłem pokrętło od klimatyzacji za 115zł a korbanek chce 350zł a posiadam MF 6290 a pozatym na ostro bez pokrętła nie wolno podłączać dlatego że to pokrętło nazwane jest termostat i ona beż przerwy załącza i wyłącza sprężarkę

a pokrętło kupiłem na http://www.rolmax.net.pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

W seri 30.. gazu ma być 1,7-1,9 kg. a 6290 to nowsza seria tam jest na pewno R134 i może jest inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

hej ppiotr a ty wiesz ile nabić gazu kg bo ja mam problem z tym chce nabić ale fachowcy od klimy nie wiedzą ile wchodzi gramu gazu?????? korbanek wie ale nie chce powiedzieć przez telefon.

 

ja kupiłem pokrętło od klimatyzacji za 115zł a korbanek chce 350zł a posiadam MF 6290 a pozatym na ostro bez pokrętła nie wolno podłączać dlatego że to pokrętło nazwane jest termostat i ona beż przerwy załącza i wyłącza sprężarkę

a pokrętło kupiłem na http://www.rolmax.net.pl/

 

To zmień na fachowca na takiego, który ma pojęcie jak działa klima. Dobry fachura dobije na podstawie ciśnień w układzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Jak masz 3090 to klima jest na R12, teraz już go nie ma, nabijają tylko R134 i jest problem bo mało jest fachowców co by nabili instalacje na R12 tym nowym R134, inne złączki, trzeba kupować redukcje bo nie mają takich, tego R12 wchodzi 1,7-1,9 kg a R134 musi być mniej o 25%, jesli jest klima to co jakiś czas trzeba używać bo inaczej kompresor szlak trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Odświeżę temat. Padła mi sprężarka klimy. Czy ktoś z Was się orientuje czy warto ją regenerować czy kupić nową (1000zł) ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Wie ktoś może jakie jest dokładnie łożysko sprężarki klimatyzacji?

Głośno chodzi sprężarka zapewne łożysko  w kole pasowym padło i cholernie szumi.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Sprawdziłem dziś dokładnie i łożysko chodzi cicho. To jak by sprzęgło lub sama sprężarka chodziła troszkę głośniej...

W sumie to nie wiem jak u innych użytkowników chodzi...czy bardzo cicho czy jednak coś tam słychać.

Klima świeżo po serwisie wymianie oleju chłodzi jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

U mnie przed awarią też chodziła głośno (taki nieprzyjemny szelest po załączeniu) i też chłodziła normalnie. Aż w końcu się zatarła. Wymieniłem kompresor na nową chińszczyznę (800zł) i po 15min pracy padł (zatarł się). Oddałem więc starą do regeneracji. Koleś który tym się zajmuje powiedział że to są jeszcze starego typu sprężarki które bez problemu się regeneruje. Koszt 600zł. Po założeniu sprężarki dalej było brak chłodzenia. Po wielu bojach okazało się że przy uszczelnianiu złącza przy kabinie uszkodzeniu uległ zaworek znajdujący się wewnątrz złącza i po prostu się nie otwierał. Nawet w katalogu nie znalazłem tych zaworków (po 2 na każdym wężu). Prawdopodobnie są one tam po to aby można było rozpołowić ciągnik bez spuszczania gazu z klimy. Po wywaleniu tego zaworka klima ładnie chłodzi po kilkunastu sekundach od uruchomienia. Dałem 1500g. czynnika i 150g oleju. Kompresor pracuje cichutko że nawet nie słychać kiedy się załącza. Odradzam chińskie wynalazki bo nawet reklamacji nie chcieli uznać (zwrot kasy) tylko od razu przysłali nową.

Sprawdź jeszcze stan oleju w samym kompresorze. Ciężkie dojście bez wyjmowania. Powinien być klarowny. Jeśli jest czarny albo go w ogóle nie ma to sprężarka za chwilę się zatrze. Tak było u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Parę dni temu miałem wymianę oleju sprawdzali mi szczelność, układ odpowiednio napełniony.

No zobaczymy co z tego wyjdzie..też ten dźwięk jest nie przyjemny właśnie szelest.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Koleś który mi regenerował kompresor mówił że dopóki się kręci i w środku na  nie będzie rys to bez problemu można zregenerować i koszt jest mniejszy. Jeśli się zatrzyma tzn. zatrze tak że stanie to koszta są dużo większe i nie zawsze już się da zregenerować. Dodatkowo, tak jak było u mnie, do układu dostał się olej i opiłki ze sprężarki oryginalnej a następnie chińskiej. Doszły dodatkowe koszty z wymianą zaworu rozprężnego i płukanie całego układu.

Ciekawe jaki był olej w tej sprężarce jak wymieniano. A tak na marginesie to przy serwisie twojej klimy zakład powinien już coś zasygnalizować. Bo jak wyjęli sprężarkę to mogli zdiagnozować co tak szeleści. Może to tylko elektrosprzęgło. U mnie przegrzane były łożyska które dostały luzów i sprężarka się rozszczelniła. Uciekł olej i się trochę przytarła. Ale przy regeneracji wymieniają wszystko łącznie z elektrosprzęgłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj