Skocz do zawartości
3Perkins

Ubytek płynu chłodniczego Ursus C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
3Perkins    0

Witam wszystkich mam problem z moim 3-pekiem ostatnio od jakichś kilku dni po troszku wyganiało mi płyn chłodzący nadmiarem ale uzupełniałem i było wszystko ok ale ze nie było czasu zagladać to się jezdziło, Ale dzisiaj gdy odkręciłem korek i odpaliłem ciągnik to po jakichś ok 30 sek. zaczeło wyganiać płyn i nie wiem co może być tego przyczyną, dodam że ciągnik był zimny. Czy to może być coś nie tak z pompą chłodzącą???? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

Sprawdź drożność kanałów, wyczyścić układ chłodzenia. Jeżeli to nie pomoże to skłaniam się ku uszczelce pod głowicą. Przyjrzyj się dokładnie jak pali Ci na zimnym silniku, wtedy wykluczysz walnięcie uszczelki pod głowicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Wykluczyć uszczelkę pod głowicą można jedynie po badaniu ciśnienia sprężania


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek    2

nie zagotowała ci sie woda w nim ostatnio ja tak kilka razy miałem po trzech dniach uszczelka do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

@bobytempelton sam dobrze wiesz, że jak ktoś dużo robi perkinsów to nieraz już bez badania aż tak zaawansowanego potrafi wskazać taka usterkę. Zauważ także, że nie wszyscy posiadają takie oprzyrządowanie. Po drugie na walniętą uszczelkę pod głowicą wskazuje wiele innych rzeczy, m.in. charakterystyczny ruch powietrza w filtrze powietrza itd. Ja staram sie pomóc jak mogę, nie twierdzę, że wiem więcej niż Ty, bo tak nie jest. Także chylę czoło przed wiedzą kolegi i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    63

Bez badania mogę powiedzieć, że to uszczelka pod głowicą poszła. To standard w tych traktorach jeśli chociaż raz był przegrzany (albo poprostu przyszła jej chwila) wywala uszczelkę albo między cylindrem a kanałem wodnym (wtedy właśnie ta sobie woda wylata) albo pomiędzy dwoma cylindrami (charakterystyczne furkanie do filtra powietrza nie pamiętam dokładnie ale chyba najczęściej pomiędzy 2 a 3 cylindrem to się dzieje) oczywiście zawsze istnieje ryzyko, że to głowica pękła ale to raczej mało prawdopodobne..

A i jeśli będziesz już wymieniał uszczelkę to nie bierz tej padliny miedzianej tylko zainwestuj w porządną uszczelkę (majlepiej taką z paskami sylikonu).

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3Perkins    0

Wielkie dzięki za odpowiedzi;) jade do sklepu po częsci i biore się za rozbieranie <_<

 

A uszczelkę to tylką tą papierową kupuje bo ta miedziana to lipa ;[

Dodam ze uszczelkę ostatnio to rok temu wymieniałem też przed zniwami ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    40

Każda uszczelka jest dobra jak uśiondzie tuleja to gruba nie pomorze nawet najdrosza nie pomoże zobacz wtryski paliw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Z tego co pamiętam to w silnikach 3p przy każdej wymianie uszczelki zalecane jest planowanie głowicy.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

@grzesiu508 nie podważam teori uszkodzonej uszczelki, wg mnie miałeś racje bo to pewnie uszczelka bo ten typ tak ma, tylko wychodze z założenia że trzeba być na 100% pewnym zanim coś się rozbierze, a odkręcić wtryskiwacze i zbadać ciśnienie sprężania schodzi pół godziny,a zmienić uszczelke z 5 godzin, objawy pasują też do uszkodzonego termostatu , pękniętej głowicy itd. ale to pewnie uszczelka i proponuje zalożyć tę badziewną uszczelke z tworzywa bez planowania, a jak chcesz na glanc to planowanie +miedziana uszczelka


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal912    192

Witam mam takie pytanie otóż w mojej C-360 nie wiem w jaki sposób ale codziennie znika ok 1 litra wody. Moje pytanie jest następujące czy to oznacza coś złego? Dodam że silnik jest 130 godzin po remoncie kapitalnym. Przed remontem była taka sama sytuacja. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bamber310    4

Tuleje były wymieniane? Poziom oleju nie podnosi się? Opisz wszystko dokładniej jeśli chcesz żeby ktoś pomógł..

Edytowano przez Bamber310

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamc330    115

W ciepłe dni woda szybko wyparowuje więc  może tutaj jest przyczyna. Zobacz czy nie przybywa oleju w silniki jak olej przybywa i na dodatek jest siwy to jest problem już woda dostaje się do oleju aha i przede wszystkim trzeba się upewnić czy chłodnica nie przecieka.


Massey Ferguson 255
Ursus C-330 + Tur1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Witam mam takie pytanie otóż w mojej C-360 nie wiem w jaki sposób ale codziennie znika ok 1 litra wody. Moje pytanie jest następujące czy to oznacza coś złego? Dodam że silnik jest 130 godzin po remoncie kapitalnym. Przed remontem była taka sama sytuacja. Pozdrawiam :)

Ale jak ubywa.Dolewasz do oporu do samego korka jak jes zimny i potem na drugi dzień brakuje.Jak tak to normalne.Ciecz się rozszerza i musi się wydostać.Rano mają być żeberka zakryte.Jak nie to któraś głowica walnięta i dmucha w układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal912    192

Poziom oleju się nie podnosi. Możliwe ,że jest tak jak napisał @balcerek1 ,bo ja codziennie rano dolewam do oporu wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

To rano sprawdź czy są zakryte żeberka.Jak tak to jest dobrze.A jeszcze jak masz termostat to sprawdź czy jest drożny otworek w termostacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal912    192

Termostat jest obowiązkowo i on jest drozny bo niedawno był wymieniany. A co do tej chłodnicy to jutro ją sprawdzę. Dzięki za podpowiedzi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    106

Jak dolejesz do oporu wody to wiadomo coś ucieknie. W naszej c-360 woda uciekała bo przepalała uszczelkę i kompresja dmuchała do chłodnicy (pęcherze powietrza w wodzie). Nowa uszczelka i dołożony termostat i woda póki co w normie bez zbędnego dolewania. Jeśli u Ciebie pęcherzyków nie ma i do oleju nie idzie to raczej standard dla tej maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Problem przy c 360 wyrzuca wode z chłodnicy na wysokich obrotech i przy obciążeniu.Powodem napewno nie jest uszczelka bo była wymieniana głowice splanowane termostat wymieniony,tuleje OK.Nie wiadomo co jest powodem pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    376

Jeśli masz wszystko ok z silnikiem ,to pozostaje niewydolna chłodnica ,jest zakamieniona i nie przepuszcza płynu ,to moja teoria ,moze ktos z kolegów ma inne pomysly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojtii
      dałem pompe wtryskową do naprawy,przywiozłem naprawioną , zamontowałem ,i nie chce zapalić :-[
      jak ustawić kąt wtrysku.bez momentoskopu? odpwietrzyłem dobrze,próbowałem metodą prób to ustawić i nic , nawet się nie odezwie
      pompa i wtryski są po naprawie ,co robić??
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
×