Damian505

Rewers Elektrohydrauliczny

Polecane posty

Damian505    0

Czesc, mam do was pytanie, wiem ze rewers EHR to zmiana kierunku jazdy bez sprzegla, ale jak jest przy większych prędkościach 25-40 km/h jeżeli jedziemy do przodu i nagle przerzucimy dźwignie rewersu na polożenie (wsteczny R) co się stanie? Czy najpierw musimy zwolnic? Czy ciągnik sam za hamuje?

Oczywiście wiem ze nikt przy zdrowych zmysłach tego nie robi, jednak bardzo mnie to ciekawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

hmm mnie też to ciekawi ale jezdżąc JD 6920 to wyhamował najpierw potem zmiana kierunku odbywało się to płynnie. Właściciel mówił żebym nie przełączał od razu bezpośrednio kierunku jazdy tylko najpierw na N potem dany kierunek. Oczywiście ty nie było tak że czekałem aż stanie tylko cofnęłem na N i zarazdo tyłu lub do przodu. Mysle że tak dało by się

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian505    0

Czyli twierdzicie, ze najpierw przesuwamy wajchę a on sam zwalnia? Czy wrzucamy N zwalniamy i wrzucamy R ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
momek    27

w kop-ład to jest zmiennik momenty i tez jest rewers to uczyli że moga się zwolnice poobrywac tzn zęby na zębatkach ale przy małych prędkościach jak sie robi i zmienia jazdy do tyłu na przud to odrazu ciągnie nie zwalnia ale tak prawidłowo to maszyna musi sie zatrzymac i dopiedo kierunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

W niektórych ciągnikach tylko do 10km/h można zmieniać kierunek przy większych sam ciągnik robi N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Niedaleko mnie w spółdzielni jechali dużym MF, koło 200 km prawie nowym z góry rozrzucali obornik na pole. I jadąc z góry włączyli wsteczny, Ciągnik staną i tylko grzebną do tyłu i skrzynia poszła. Tak mi mówił przedstawiciel z korbanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

w moim jd 5100 to nie przekraczam więcej jak 10km/h, ale ogólnie mówili mi że ciągnik sam wyhamuje i ruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6380

I za to lubię Fendta bo oprócz preselekcji ma też ograniczenie do pewnej prędkości. Jeżeli po wybraniu zmiany kierunku jazdy naciśnie się sprzęgło a prędkość jazdy jest większa od przewidzianej blokuje pedał w dolnym położeniu do chwili jej zmniejszenia. Ot taki idiotoodporny wynalazek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Wszystko zalerzy od marki i oprogramowania jak jest wszystko sprawne to albo wychamuje tak jak JD albo nie zmieni jierunku jazdy i zostanie na neutrealu aż do monentu gdy prędkość będzie odpowiednia do zmiany keirunku, tym wszystkim steruje elektronika i zawory proporcjonalne ale tak jak wszystko czasem coś się moze zaciąć i niestety awaria gorowa więc radzę zwracać uwagę na to co się robi


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian505    0

Aha, no wszystko sie wyjasniło a jesli chodzi o konkretny model Zetor Proxima Power to jak z nim jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrValterka    4

Nie wiem jak w innych ale w valtrze możesz przy 50km/h wrzucić wsteczny on stanie i pózniej zacznie jechać do tyłu. ;)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

To że nie da rady to głupia odpowiedz i tyle da radę i pojedzie każdy ciagnik ma jakies zabezpieczenie tego podzespołu tylko zwróćcie uwagę na jedą rzecz, kupując ciągnik urzywany, który np ma uszkodzony czujnik prędkośći i nie odczyta jej , albo nie daj Boże jest zrobiony na krótko to co wtedy? jak są nowe i wszystko jest sprawne to wszystkie nie zminią kierunku zanim nie zostaną wychamowane, bo widzą własną prędkość i czy to Case czy zetor czy JD Valtra i inne zasada jest ta sama w przeciwnym razie nie miało by to racji bytu, gdyby taką skrzynię moża było tak łatwo i przez przypadek zniszczyć.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Kolego nie kombinuj z tymi czujnikami. Jak czujnik bedzie uszkodzony to albo wcale nie będzie jechał albo będa kontrolki się palić. Ciągniki mają w większości jakieś zabezpieczenia lub oprogramowanie zmieniające kierunek przy załozonej bezpiecznej dla podzespołów prędkości. W mfie jest pokrętło agresywności rewersu tak więc w skrajnych przypadkach i przy skrajnej głupocie operatora może dojść do uszkodzenia podzespołów. Przed głupotą nie da się niestety nic zabezpieczyć. Jeśli jedziecie autem 40 km/h to próbujecie wsteczny wrzucic, nie wiem po co takie pytania wogóle.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Powiem Wam tak można zmienić kierunek jazdy z przodu do tyłu rewersem, ale w jednych ciągnikach elektronika włączy najpierw N a po zatrzymaniu wsteczny i nic się nie, w innych ciągnikach od razu włączy się wsteczny i może coś się rozsypać. Jest taka opcja, że się nie stanie bo jest sprzęgło hydrokinetyczne a ono mimo wrzuconego biegu wstecznego będzie jechało do przodu przez pęd ciągnika, gdy się on zatrzyma pojedziemy do tyłu. Też nic się nie stanie, ale szybciej zużyje się sprzęgło. Najlepiej przerzucić na N zatrzymać się i dopiero wsteczny, na uwrociach kiedy jedziemy powoli można od razu wbijać wsteczny.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi rewers elektrohydrauliczny rozumiem że używa się bez sprzęgła ale np pracując z ładowaczem i chcąc się zatrzymać muszę wcisnąć sprzęgło? czy wystarczy że przytrzymam hamulec i potem puszcze i ciągnik ruszy [w zależności od ustawienie dżwigni rewersu w przód albo tył]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tmic
      Czy ktoś się już spotkał  z umową dzierżawy gruntu pod instalację wodorową ? Szukam informacji o problemach i opłacalności.
    • Przez Michle18
      Witam mam problem renault 90-34 zauważyłem że wałek od przedniego mostu jest uszkodzony (zjedzony frez) od strony skrzyni jest ok moje pytanie brzmi czy jeśli pominę tuleje która łączy wałek z przednim mostem i zespawam to na stałe czy pochodzi to trochę czy musi być jakiś luz na tej złączce wału? Chce zrobić coś na szybko bo robota w polu się szykuje z góry dziękuję za opinie
    • Przez michalsoft
      Witam,
      w sąsiedztwie mojej działki powstać ma turbina wiatrowa. Dziś był przedstawiciel firmy z zapytaniem o zgodę i propozycja dzierżawy  na to żeby nad moimi działkami kręciło się śmigło z wiatraka , ewentualnie może być na tej działce kawałek fundamentu. Ma być ro wiatrak o mocy około 3MW
      Na jakie zapisy w umowie dzierżawy zwrócić uwagę ? CO jest ważne w tym aspekcie ? 
      Czy macie jakieś doświadczenie z tego typu sprawami ?
      Jaki może być ewentualny czynsz dzierżawny?
    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez AgroJacek
      Witam wszystkich miłośników ciężkiego sprzętu rolniczego!
      Zwracam się do Was z dość specyficznym zapytaniem – od dłuższego czasu rozglądam się za ciągnikiem Kirowiec K-700 i chciałbym dowiedzieć się, gdzie najlepiej poszukiwać ofert sprzedaży tego typu maszyny. Może ktoś z Was niedawno przechodził przez proces zakupu i może podzielić się doświadczeniem? Interesują mnie zarówno oferty z drugiej ręki, jak i możliwe źródła, gdzie można znaleźć sprawdzone egzemplarze w dobrym stanie technicznym.
      Szczególnie jestem ciekaw:
      Czy są jakieś strony internetowe, aukcje online lub fora, które specjalizują się w sprzedaży ciągników rolniczych i mogą mieć w swojej ofercie K-700?
      Jakie sklepy lub komisy rolnicze w Polsce mogą posiadać takie ciągniki?
      Czy istnieją grupy na portalach społecznościowych lub aplikacje dedykowane sprzedaży używanego sprzętu rolniczego, które mogłyby być pomocne w moich poszukiwaniach?
      Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady, które przybliżą mnie do zakupu tego legendarnego ciągnika.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj