Damian505

Rewers Elektrohydrauliczny

Polecane posty

Damian505    0

Czesc, mam do was pytanie, wiem ze rewers EHR to zmiana kierunku jazdy bez sprzegla, ale jak jest przy większych prędkościach 25-40 km/h jeżeli jedziemy do przodu i nagle przerzucimy dźwignie rewersu na polożenie (wsteczny R) co się stanie? Czy najpierw musimy zwolnic? Czy ciągnik sam za hamuje?

Oczywiście wiem ze nikt przy zdrowych zmysłach tego nie robi, jednak bardzo mnie to ciekawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

hmm mnie też to ciekawi ale jezdżąc JD 6920 to wyhamował najpierw potem zmiana kierunku odbywało się to płynnie. Właściciel mówił żebym nie przełączał od razu bezpośrednio kierunku jazdy tylko najpierw na N potem dany kierunek. Oczywiście ty nie było tak że czekałem aż stanie tylko cofnęłem na N i zarazdo tyłu lub do przodu. Mysle że tak dało by się

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Damian505    0

Czyli twierdzicie, ze najpierw przesuwamy wajchę a on sam zwalnia? Czy wrzucamy N zwalniamy i wrzucamy R ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
momek    22

w kop-ład to jest zmiennik momenty i tez jest rewers to uczyli że moga się zwolnice poobrywac tzn zęby na zębatkach ale przy małych prędkościach jak sie robi i zmienia jazdy do tyłu na przud to odrazu ciągnie nie zwalnia ale tak prawidłowo to maszyna musi sie zatrzymac i dopiedo kierunek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    2354

W niektórych ciągnikach tylko do 10km/h można zmieniać kierunek przy większych sam ciągnik robi N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    440

Niedaleko mnie w spółdzielni jechali dużym MF, koło 200 km prawie nowym z góry rozrzucali obornik na pole. I jadąc z góry włączyli wsteczny, Ciągnik staną i tylko grzebną do tyłu i skrzynia poszła. Tak mi mówił przedstawiciel z korbanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kryssr    52

w moim jd 5100 to nie przekraczam więcej jak 10km/h, ale ogólnie mówili mi że ciągnik sam wyhamuje i ruszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    2679

I za to lubię Fendta bo oprócz preselekcji ma też ograniczenie do pewnej prędkości. Jeżeli po wybraniu zmiany kierunku jazdy naciśnie się sprzęgło a prędkość jazdy jest większa od przewidzianej blokuje pedał w dolnym położeniu do chwili jej zmniejszenia. Ot taki idiotoodporny wynalazek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    307

Wszystko zalerzy od marki i oprogramowania jak jest wszystko sprawne to albo wychamuje tak jak JD albo nie zmieni jierunku jazdy i zostanie na neutrealu aż do monentu gdy prędkość będzie odpowiednia do zmiany keirunku, tym wszystkim steruje elektronika i zawory proporcjonalne ale tak jak wszystko czasem coś się moze zaciąć i niestety awaria gorowa więc radzę zwracać uwagę na to co się robi


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian505    0

Aha, no wszystko sie wyjasniło a jesli chodzi o konkretny model Zetor Proxima Power to jak z nim jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrValterka    4

Nie wiem jak w innych ale w valtrze możesz przy 50km/h wrzucić wsteczny on stanie i pózniej zacznie jechać do tyłu. ;)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    307

To że nie da rady to głupia odpowiedz i tyle da radę i pojedzie każdy ciagnik ma jakies zabezpieczenie tego podzespołu tylko zwróćcie uwagę na jedą rzecz, kupując ciągnik urzywany, który np ma uszkodzony czujnik prędkośći i nie odczyta jej , albo nie daj Boże jest zrobiony na krótko to co wtedy? jak są nowe i wszystko jest sprawne to wszystkie nie zminią kierunku zanim nie zostaną wychamowane, bo widzą własną prędkość i czy to Case czy zetor czy JD Valtra i inne zasada jest ta sama w przeciwnym razie nie miało by to racji bytu, gdyby taką skrzynię moża było tak łatwo i przez przypadek zniszczyć.


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1341

Kolego nie kombinuj z tymi czujnikami. Jak czujnik bedzie uszkodzony to albo wcale nie będzie jechał albo będa kontrolki się palić. Ciągniki mają w większości jakieś zabezpieczenia lub oprogramowanie zmieniające kierunek przy załozonej bezpiecznej dla podzespołów prędkości. W mfie jest pokrętło agresywności rewersu tak więc w skrajnych przypadkach i przy skrajnej głupocie operatora może dojść do uszkodzenia podzespołów. Przed głupotą nie da się niestety nic zabezpieczyć. Jeśli jedziecie autem 40 km/h to próbujecie wsteczny wrzucic, nie wiem po co takie pytania wogóle.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Powiem Wam tak można zmienić kierunek jazdy z przodu do tyłu rewersem, ale w jednych ciągnikach elektronika włączy najpierw N a po zatrzymaniu wsteczny i nic się nie, w innych ciągnikach od razu włączy się wsteczny i może coś się rozsypać. Jest taka opcja, że się nie stanie bo jest sprzęgło hydrokinetyczne a ono mimo wrzuconego biegu wstecznego będzie jechało do przodu przez pęd ciągnika, gdy się on zatrzyma pojedziemy do tyłu. Też nic się nie stanie, ale szybciej zużyje się sprzęgło. Najlepiej przerzucić na N zatrzymać się i dopiero wsteczny, na uwrociach kiedy jedziemy powoli można od razu wbijać wsteczny.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi rewers elektrohydrauliczny rozumiem że używa się bez sprzęgła ale np pracując z ładowaczem i chcąc się zatrzymać muszę wcisnąć sprzęgło? czy wystarczy że przytrzymam hamulec i potem puszcze i ciągnik ruszy [w zależności od ustawienie dżwigni rewersu w przód albo tył]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Czy ktoś wydzierżawił grunty pod fotowoltaike? Szukam informacji czy to opłacalne, jakie mogą być problemy i czy umowy są faktycznie takie piękne i przejrzyste. W tygodniu było już dwóch przedstawicieli chętnych na dzierżawę ziemi.
    • Przez Bambi14
      Witam, czy ktos ma taki pistolet? jak z przeklamywaniem licznika?
      http://allegro.pl/pistolet-do-pompy-paliwa-z-elektr-licznikiem-lcd-i5993761565.html
       
      Mam mini CPN i ten licznik przeklamuje 2l na 20 litrach, a wiec chcialbym wymienic na w/w tylko czy warto czy tez bedzie oszukiwal? niby mozna go skalibrowac
    • Przez RolnikWM
      Co myślicie o nowych ursusach i nowych zetorach ? czemu je ludzie kupują zamiast (moim zdaniem lepszych) zachodnich ciągników. Może chodzi też o niską cene.Dla mnie nie wiem jak dla was do jednak mimo wszystko ursusy są lepiej wykonane.Piszcie swoje opinie na ten temat
    • Przez Maniek1524
      Witam mam problem ze smarowaniem nie podaje mi oleju na głowice silnik jest po remoncie 80 motogodzin ma nowe cylindry głowice wtryski tłoki korbowody panewki korbowodowe pompa wtryskowa wymieniłem pompę oleju bo stara się popsuła i ciśnienie na zimnym raz jest 6atm a nie raz tylko 2atm myślałem ze to zawór redukcyjny ale jednak też nie. Pomóżcie
    • Przez Dziuba
      Witam. Nabylem przyczepe 4t która zarejestrowana jest na cieżarową. Nie mam na siebie gospodarstwa. Jak zarejestreowac by uniknac kosmicznych kosztow utrzymania 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj