Zaloguj się, aby obserwować  
tas

Sprężarka - rozpoznanie i dane techniczne

Polecane posty

tas    0

Witam,

posiadam sprężarkę jak na zdjęciach, nie mam natomiast żadnych danych technicznych o niej, informacji, ani danych technicznych.

Dowiedziałem się, że urządzenie pochodzi prawdopodobnie z ciągnika MTZ Belarus, prawdopodobnie została przystosowana do montażu w ciągniku T-25 Wladimirec jako część "zestawu sprężarkowego", chociaż co do tego nie jestem pewien.

Czego chciałbym się dowiedzieć:

- smarowanie (rodzaj smarowania, typ oleju)

- obroty na jakich może bezpiecznie pracować

- chłodzenie (czy potrzebne, jak wydajne)

- ciśnienie pracy ( czy może pompować do 8 bar)

- wydajność sprężania (ile l/h da radę z niej wycisnąć)

- dostępność i ceny części zamiennych

 

Chciałbym się jeszcze zapytać, czy silnik klatkowy trójfazowy 1,5kW wystarczy do napędzenia tej sprężarki i pracy w zakresie ciśnień 6 - 8 bar?

Jeżeli ktoś posiada jakiekolwiek dane o tym typie to będę bardzo wdzięczny

 

Załączam kilka zdjęć sprężarki:

 

49_1276635768_thumb.jpg 68_1276635768_thumb.jpg 62_1276635769_thumb.jpg 15_1276635769_thumb.jpg 25_1276635769_thumb.jpg

 

Jeżeli ten temat utworzyłem w złym dziale to proszę o przeniesienie do właściwego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Sprężarka bardzo podobna do tej z mtz-ta. Głowica i cylinder na pewno. Tyle że tam nie ma koła pasowego a napędzana jest zębatkom z rozrządu od spodu pompy. Temu pozostał włącznik. Smarowana jest olejem silnikowym, Obroty trudno powiedzieć ale myśle że 1500 spokojnie możesz dać. Chłodzenie zależy jak długo będzie pracowała jednorazowo. W ciągniku bije 6 bar. Prawdopodobnie więcej nie ma problemu tyle że bardziej będzie się grzała od ciepłego sprężonego powietrza. Tłok, cylinder, pierścienie, głowica, korbowód kupisz bez problemu w sklepie z częściami do ruskich. Z wałem może być problem bo w mtz-cie nie ma koła pasowego. Wydajność trudno powiedzieć jak gdzieś znajde informacje na ten temat to napisze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    287

To może być sprężarka do JUMZa, bo tam jest na pasek.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tas    0

A co do smarowania - jaki olej dać? Słyszałem, że 15w40 można dawać. Smarowanie rozbryzgowe, bo nie widzę tam nigdzie punktu do przyłączenia węża olejem do smarowania. A czy silnik 1,5kW uciągnie tę sprężarkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    287

Olej to tam aby jakis był :lol: Korek wlewu jest od tego :lol:

 

1,5kW powinien dać radę, ale to troszkę chyba za mało.

Jednakże ta sprężerka jest wolnoobrotowa, to chyba da radę.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj