Zaloguj się, aby obserwować  
tas

Sprężarka - rozpoznanie i dane techniczne

Polecane posty

tas    0

Witam,

posiadam sprężarkę jak na zdjęciach, nie mam natomiast żadnych danych technicznych o niej, informacji, ani danych technicznych.

Dowiedziałem się, że urządzenie pochodzi prawdopodobnie z ciągnika MTZ Belarus, prawdopodobnie została przystosowana do montażu w ciągniku T-25 Wladimirec jako część "zestawu sprężarkowego", chociaż co do tego nie jestem pewien.

Czego chciałbym się dowiedzieć:

- smarowanie (rodzaj smarowania, typ oleju)

- obroty na jakich może bezpiecznie pracować

- chłodzenie (czy potrzebne, jak wydajne)

- ciśnienie pracy ( czy może pompować do 8 bar)

- wydajność sprężania (ile l/h da radę z niej wycisnąć)

- dostępność i ceny części zamiennych

 

Chciałbym się jeszcze zapytać, czy silnik klatkowy trójfazowy 1,5kW wystarczy do napędzenia tej sprężarki i pracy w zakresie ciśnień 6 - 8 bar?

Jeżeli ktoś posiada jakiekolwiek dane o tym typie to będę bardzo wdzięczny

 

Załączam kilka zdjęć sprężarki:

 

49_1276635768_thumb.jpg 68_1276635768_thumb.jpg 62_1276635769_thumb.jpg 15_1276635769_thumb.jpg 25_1276635769_thumb.jpg

 

Jeżeli ten temat utworzyłem w złym dziale to proszę o przeniesienie do właściwego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprężarka bardzo podobna do tej z mtz-ta. Głowica i cylinder na pewno. Tyle że tam nie ma koła pasowego a napędzana jest zębatkom z rozrządu od spodu pompy. Temu pozostał włącznik. Smarowana jest olejem silnikowym, Obroty trudno powiedzieć ale myśle że 1500 spokojnie możesz dać. Chłodzenie zależy jak długo będzie pracowała jednorazowo. W ciągniku bije 6 bar. Prawdopodobnie więcej nie ma problemu tyle że bardziej będzie się grzała od ciepłego sprężonego powietrza. Tłok, cylinder, pierścienie, głowica, korbowód kupisz bez problemu w sklepie z częściami do ruskich. Z wałem może być problem bo w mtz-cie nie ma koła pasowego. Wydajność trudno powiedzieć jak gdzieś znajde informacje na ten temat to napisze.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

To może być sprężarka do JUMZa, bo tam jest na pasek.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tas    0

A co do smarowania - jaki olej dać? Słyszałem, że 15w40 można dawać. Smarowanie rozbryzgowe, bo nie widzę tam nigdzie punktu do przyłączenia węża olejem do smarowania. A czy silnik 1,5kW uciągnie tę sprężarkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Olej to tam aby jakis był :lol: Korek wlewu jest od tego :lol:

 

1,5kW powinien dać radę, ale to troszkę chyba za mało.

Jednakże ta sprężerka jest wolnoobrotowa, to chyba da radę.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj